Ramen blinderen

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Gisteren was het eindelijk zo ver het pakketje is aangekomen!
IMG_20220509_150632.jpg
IMG_20220509_150638.jpg


Ik heb het ook meteen er ingezet kon niet wachten hahahaha.

Heb eerst de ramen goed schoon gemaakt had nog van die monitor/tv schoonmaak spray staan dus was erg handig om de ramen mooi schoon te maken.
Met een oude theedoek schoon en droog gemaakt.
Dat was het makkelijkste om te doen.
Daarna alles netjes gepast en bij de juiste ramen gelegd.
ben begonnen met de moeilijkste ruitjes.
Zal hier onder ff nieuw bericht maken dat het per ding makkelijker is om het te volgend denk ik.
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
de moeilijkste ruitjes waren dus de kleine ruitjes in de hoeken.
Eerst heb ik zo als de instructie aangeven de boel beschermd met duct tape zo dat er geen krassen komen.
met wat tobbe en bekijken hoe ik deze erin kreeg was de eerste gelukt.
hij lijkt wat aan de grote kant maar uiteindelijk past het perfect.
eerst de lange punt erin passen dan iets door duwen vervolgens iets buigen naar je toe en de andere hoek in duwen zo ging het dus het makkelijkste.
IMG_20220509_155707.jpg
IMG_20220509_154450.jpg
IMG_20220509_154458.jpg

Dit was dus nog zonder plaatje erin en hier onder met.
IMG_20220509_155726.jpg
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
De zijruiten waren veel makkelijker bijna zonder buigen erin gezet.
Het kleine zijruitje was boven er tussen duwen en dan in het midden een beetje buigen naar je toe zo dat je de punt aan de onderkant er tussen kon doen.
eerste foto's zonder platen.
IMG_20220509_161141.jpg
IMG_20220509_161150.jpg

Nu met eerste foto alleen kleine zijruitje .
IMG_20220509_162049.jpg
IMG_20220509_162517.jpg
IMG_20220509_162536.jpg
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
en de laatste de achterruit.
Ook weer eerst afgeplakt dit was zeker erg handig omdat ik het laatste stukje er in moest duwen omdat ik geen punt meer had om hem goed te kunnen buigen.
als eerste kant hem achter de ruiterwisser kant gestopt toen de hoeken erin gebogen en al laatste de bovenkant gedaan en daar werd het dus even goed in duwen en beschadigde ik de duct tape gelukkig maar dat ik dat toch nog even geplakt had wilde eerst zonder doen.
Eerst foto's zonder.
IMG_20220509_162605.jpg
IMG_20220509_163009.jpg
IMG_20220509_163013.jpg

Nu met op de laatste foto zie je ook de blokjes die je ertussen schuift en vast plakt op de plaat zo dat hij op zijn plek blijft.
IMG_20220509_163859.jpg
IMG_20220509_171423.jpg
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Vandaag na de was beurt heb ik nog wat mooie foto's gemaakt van de auto hoe het totaal plaatje eruit ziet.
Eerst foto is van de dag dat ik ging kijken naar de auto dus nog zonder de getinte ramen.
17308478_5.jpg

IMG_20220510_163928.jpg
IMG_20220510_163939.jpg
IMG_20220510_163958.jpg
IMG_20220510_163948.jpg

En ook nog wat foto's van af de binnenkant.
Op de foto lijkt het lichter dan dat het is.
je kan het een beetje vergelijken met een zonnebril als je die op hebt ongeveer die donkerte (niet zo'n dure zonnebril maar zo'n gewone goedkope/standaard ding).
IMG_20220510_164117.jpg
IMG_20220510_164132.jpg


Als je ook goed op de foto's kijkt zie je dat ik nog wat heb weg gehaald van de auto ;)
als het jullie is opgevallen temminste.
De logo's heb ik verwijdert.
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Mooi en geduldig netjes gedaan hoor Marco. Ik heb het voor de achterruit donderdag en plaats het zondag, met mijn vrouw met engelengeduld. Ik doe alkes met een Franse slag anders.
Mvg,
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Mooi en geduldig netjes gedaan hoor Marco. Ik heb het voor de achterruit donderdag en plaats het zondag, met mijn vrouw met engelengeduld. Ik doe alkes met een Franse slag anders.
Mvg,
Dank je wel Willem!

Nog ff een tip voor je maak eerst ff de beschermfolie wel schoon voor het er af trek.
Dit omdat het toch aardig vies is van stof wat er aan kleeft.
ik weet ook waarom ze dat in beschrijving hebben gezet.
als je die bescherm folie er af haalt word het toch statisch en zorg ook dat je die folie ver weg houd van je paneel.
Anders zo dat stof en of kleine deeltjes van die bescherm folie op je paneel komen.
Dat heb ik met een zij paneel gehad had hem even op de achterbank gelegd omdat ik mijn raam nog moest laten zakken.
Je raad het al daar lagen ook delen beschermfolie waar dus deeltjes op het paneel kwamen dus kon ik die eerst weer schoonmaken.
Ook 1 kan van dde folie krijg je niet makkelijk los gebruik dan op een hoekje een stukje tape dan heb je hem zo los.
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Nog even een update mijn auto heeft vandaag in de volle zon gestaan op het werk.
En moet wel zeggen dat het in de auto niet zo warm was als ik had gedacht.
Mijn collega's deden al hun ramen al open zo dat de wind er ff door heen kon gaan zelf dat heb ik niet gedaan.
Alleen mijn eigen raam even open om de slagboom open te maken en toen weer dicht.
Ook de airco niet aan gehad.
Dat betekend wat goeds voor de zomer :)!
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
131
92
28
Mooi gelukt en netjes gewerkt!
Had, eerlijk is eerlijk, niet zo'n strak resultaat verwacht van dat spul.
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Mooi gelukt en netjes gewerkt!
Had, eerlijk is eerlijk, niet zo'n strak resultaat verwacht van dat spul.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat eerst ook had toen ik het tegen kwam.
Maar na wat te hebben gelezen en bekeken te hebben op de site durfde ik die gok wel te wagen zeker om dat de oppervlaktes ook niet overdreven groot waren.
Als je kijk naar een Volvo heeft vergeleken met een CT een erg grote achterruit en zat er goed is dus van daar dat ik het toch heb genomen.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
Dus als ik het goed begrijp is dit geen folie, maar een set getinte platen?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Mijn auto staat nu in de brandende zon, voordat ik straks weg ga druk ik enkele seconden op de "open" knop van de AB om de ramen te openen. Dat kan dus niet meer...
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
mijn Lexus (IS300h) staat na 16.00u ook vol in de zon voor de garage ,zet nu de sterk geblindeerde achterkant in de zon en voorkant naar garage. Dan kan zomaar 10 graden schelen. Heb altijd een los temperatuurmetertje in de auto liggen en dat loopt vaak op naar de 60 graden tijdens vakanties op betonnen P-plaatsen.
Maargoed, heb het Flexibele scherm voor de achterruit geplaatst in 5 min. op de al groen getinte ruit en ben gematigd positief vooralsnog.

Voordelen: staat mooi op een zwarte wagen en het weert on getwijfeld veel zonlicht plus warmte , is ook goed passend.
Erger me vaak aan bumperklevers , terwijl ik niet tuttig rijd, maar die zijn nu amper zichtbaar

Nadelen: je ziet vrijwel niets meer met je achteruitkijkspiegel .elke wagen achter je is zwart en de kop/ledlampen zie je sterk verminderd. Gelukkig compenseren de zijspiegels en achtercamera dat (maar ik vraag me af of je bijv. blauwe zwaailichten zal zien). De anti verblindingsspiegel aan/uit helpt niet).
Ook trilt het scherm wat. In de winter als het ruit van binnen beslagen is vraag ik me af of de ruitverwarming nog helpt.

Goed, het staat echt mooi, even aanzien hoe het 's nachts en bij slecht weer is. Morgen plaats ik foto's.

mvg,
 
Laatst bewerkt:
2 okt 2021
198
121
43
Ach, als die met de blauwe zwaailichten achter je rijden duw je gewoon de rechter pedaal wat dieper in totdat ze uit het zicht verdwenen zijn šŸ˜‚
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
mijn Lexus (IS300h) staat na 16.00u ook vol in de zon voor de garage ,zet nu de sterk geblindeerde achterkant in de zon en voorkant naar garage. Dan kan zomaar 10 graden schelen. Heb altijd een los temperatuurmetertje in de auto liggen en dat loopt vaak op naar de 60 graden tijdens vakanties op betonnen P-plaatsen.
Maargoed, heb het Flexibele scherm voor de achterruit geplaatst in 5 min. op de al groen getinte ruit en ben gematigd positief vooralsnog.

Voordelen: staat mooi op een zwarte wagen en het weert on getwijfeld veel zonlicht plus warmte , is ook goed passend.
Erger me vaak aan bumperklevers , terwijl ik niet tuttig rijd, maar die zijn nu amper zichtbaar

Nadelen: je ziet vrijwel niets meer met je achteruitkijkspiegel .elke wagen achter je is zwart en de kop/ledlampen zie je sterk verminderd. Gelukkig compenseren de zijspiegels en achtercamera dat (maar ik vraag me af of je bijv. blauwe zwaailichten zal zien). De anti verblindingsspiegel aan/uit helpt niet).
Ook trilt het scherm wat. In de winter als het ruit van binnen beslagen is vraag ik me af of de ruitverwarming nog helpt.

Goed, het staat echt mooi, even aanzien hoe het 's nachts en bij slecht weer is. Morgen plaats ik foto's.

mvg,
Die nadelen heb je ook wel met folie.
Dan is het ook donkerder om er doorheen te kijken.
In dat opzicht vind ik het dus niet anders maar wel ff wennen.
Die platen zijn best donker zo in de avond en nacht maar die zwaailampen zie je echt nog wel.
Heb het nog niet me gemaakt maar ook de koplampen van de hulpdiensten knipperen dan mee dus opvallen doen ze zeker wel.

Het trillen heb ik zelf niet met het scherm ook als ik de kofferbak dicht doe heb ik hier geen last van hoor dan wel de kentekenplaat houder.
Misschien omdat de CT een kleiner achterraam heeft dat het daarom niet trilt.
Of misschien heb je de meegeleverde blokjes nog niet er tussen geschoven en vast geplakt?
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Ondertussen toch tevreden hoor. Een paar keer met open dak op de snelweg gereden en is zo doende meer aangedrukt.
Ben ondertussen gewend aan het mindere zicht, enkel witte, zwarte en grijze kleuren erdoor te zien. Scheelt zeker warmte en staat best chique.
mvg,

Ps: de wolken en het gras reflecteren
 

Bijlagen

  • 20220527_182310.jpg
    20220527_182310.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Ondertussen toch tevreden hoor. Een paar keer met open dak op de snelweg gereden en is zo doende meer aangedrukt.
Ben ondertussen gewend aan het mindere zicht, enkel witte, zwarte en grijze kleuren erdoor te zien. Scheelt zeker warmte en staat best chique.
mvg,
Ziet er zeker goed uit :)
Ik wist wel dat je toch tevrede zou zijn ;)
Ik rij er ook nog steeds mee rond en heb er totaal geen spijt van!
(y)(y)