Retrofit OEM-CarPlay bij facelift model (vanaf 2017)?

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

D43m0n

Stamgast
10 apr 2013
1.014
1
644
113
Ik ben aan het oriënteren voor een opvolger van m'n IS250, de voor mij logische kandidaat is een IS300h. Ik heb een lijstje met wensen die ik toe zou willen (laten) voegen aan de opvolger. Een van die wensen is CarPlay. Nou heb ik her en der wat gelezen dat het mogelijk zou zijn om een "Premium navigatiesysteem" met 10,3" scherm, SD-kaart en Remote Touch Interface te voorzien van een OEM CarPlay retrofit.

Het is me (nog) niet duidelijk of die benoemde retrofit dan een softwarematige retrofit is, of dat er ook een kastje/module bij komt kijken (origineel Lexus). Ik ben wel van de opties van de fabrikant zelf, dus als die mogelijkheid er is, dan heb ik dat liever dan een aftermarket oplossing. Ik zeg er direct bij dat ik dat overigens ook prima vindt, maar als ik de keus heb voor OEM-CarPlay of aftermarket-CarPlay, dan kies ik voor die eerste :giggle:.

Maar... kan dat überhaupt?
 
Ik heb onlangs een iOS update naar 17.6.1 geïnstalleerd op mijn telefoon. Ik heb de indruk dat de stem van Google Maps en Flitsmeister daarna wat luider klinkt dan voorheen. Nu lijken de volumes van zowel Google Maps als Flitsmeister wat meer te passen bij het geluid van Spotify/Muziek/radioNED+.

Tijdens de zomervakantie heeft de CarPlay integratie overigens prima gewerkt. Vele kilometers gereden. De draadloze verbinding was elke keer stabiel en het ingebouwde scherm van Lexus vind ik vele malen prettiger om op te kijken wanneer ik een gepolariseerde zonnebril op zet dan op het scherm van mijn telefoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Dirk_S