Ruiten tinten

suwie

Actief
15 feb 2011
328
0
0
De fotos van het tinten

2ihuyh4.jpg

256a8hf.jpg
 

suwie

Actief
15 feb 2011
328
0
0
voorruiten orginele tint en achterruiten 20% licht doorlatend , ja das ietjes donkerder dan bij jou
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
suwie zei:
voorruiten orginele tint en achterruiten 20% licht doorlatend , ja das ietjes donkerder dan bij jou


Ik denk erover de voorruit ook nog te doen. Vanmiddag in de file terug was het verschil voor en na goed merkbaar. Stukken koeler in de wagen. Alleen de zon door de voorruit brand nog....
Wettelijk gezien mag je NIETS plakken op de voorruit. Als ik nu gewoon 100% neem, zien ze het niet, maar krijg ik wel wat filtering van de zon.

Maar even over nadenken nog ;)

Nog een stripfoto:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Kijk dat is nog is reclame maken.

Offerte is net verzonden. :rulez:
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Bij mij is het ook afgevijld. Overigens werd mij afgeraden om de voorruit niet te doen. In je voorruit zie je al vaak een weerspiegeling van je dashboard. Door je voorruit te tinten, ga je dat nog erger zien, wat wellicht kan gaan irriteren.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Lince zei:
Bij mij is het ook afgevijld. Overigens werd mij afgeraden om de voorruit niet te doen. In je voorruit zie je al vaak een weerspiegeling van je dashboard. Door je voorruit te tinten, ga je dat nog erger zien, wat wellicht kan gaan irriteren.


Lees je zin nog eens. Wordt het nu afgeraden of niet :D :p :p
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Als ik me Lexus ga laten tinten dan is het daar. Hoeveel moeten we nog ff kijken maar wil alles 1 kleur zeg maar.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Erick zei:
Als ik me Lexus ga laten tinten dan is het daar. Hoeveel moeten we nog ff kijken maar wil alles 1 kleur zeg maar.


Alles een kleur is technisch wel mogelijk, maar je houd altijd verschil door oa de achterruit donker is, de voorruit licht is.
De lichtinval is dus anders, wat vertekend.

Ik heb zelf 35% achter (wilde geen gangster / johnie look) en voor maximaal toegestaan wettelijk. De ruiten van de Lexus IS220D zijn donker, we hebben 65% kunnen toepassen, waardoor we per saldo net boven de 50 % kwamen.

Achter oogt op papier fors donkerder, maar loopt mooi vloeiend over.

Doordat ik een licht interieur oogt het ook lichter.
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Klopt maar ik wil niet dat me voorportieren lichter zijn dan de achterportieren. Dat vind ik nou eenmaal niet mooi.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
blue-eyes zei:
Lince zei:
Bij mij is het ook afgevijld. Overigens werd mij afgeraden om de voorruit niet te doen. In je voorruit zie je al vaak een weerspiegeling van je dashboard. Door je voorruit te tinten, ga je dat nog erger zien, wat wellicht kan gaan irriteren.


Lees je zin nog eens. Wordt het nu afgeraden of niet :D :p :p

Weet je hoe vroeg het was :p

Maar oke, nog een poging.
Bij mij werd het afgeraden om de voorruit te tinten. Weerspiegeling van je dashboard wordt dan te erg in je voorruit.
 

WoK

Hoort erbij
10 jan 2011
97
0
0
Ik heb er nu eentje gevonden die het 380 doet (ex btw) en dat is dan rondom tinten...
dus alle ramen....Tint voor wrd dan ook doorgemeten, zodat alles "legaal" is, maar ach je kent t verhaal
ook wel :hockey: dat betekent niet altijd dat je dan ook niet wrd aangehouden voor wat ongein...

Ik ga t binnenkort iig laten doen :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Formeel is de apparatuur van de politie niet geijkt en moeten ze 5% afwijking tolereren.
In de praktijk zal de politie geen discussie willen en de tinten verwijderen / laten verwijderen.

Als je dit voorbrengt krijg je van de rechter gelijk, maar heb je wel sores. Opnieuw tinten, etc. Hier zijn al rechtzaken over gevoerd.

De voorruit mag uberhaupt niet getint worden. Wel is max. 15 of 20 cm toegestaan als bovenste rand. Het rare is dat bijv. Franse auto's al een veel donkere tinting hebben........



Ik zit er zelf wel over te denken. Als je een extreem lichte tinting doet valt het nauwelijks op. Het gaat mij om de stekende zon te minderen. Sinds de tinting merk ik echt duidelijk verschil.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
kost wat maar dan heb je wel een fraai effect. Enige reden voor mij om te folien is het feit dat het raam praktisch niet meer kan worden ingeslagen en dat vallend glas tot het verleden behoord (lakschade) Bovendien bespaar je ook op de aanschaf van een Lifehammer want die gaat helaas niet meer werken..... :D