Vandaag was het echt heerlijk weer om de volgende stap te zetten van de tune up , n.l nieuwe bougie-kabels ,bougies, verdeelkappen en rotors
nou nou dat is genieten hoor , wat met mn vorige auto een 20 min job was ben ik nu ruim 6 uur bezig geweest , heerlijk om te doen
gelukkig heb ik het werkplaatshandboek op de tablet staan want die 10 kabels moeten precies in een bepaalde volgorde leggen om netjes uit te komen , de oude kabels waren uit 1992 aan de opdruk te zien en mijn vermoeden is dat de bougies verdeelkappen en rotors dat ook waren ,heb de bougies nog niet opgemeten maar de elektronen waren iets korter dan bij de nieuwe
die deden het prima hoor maar vond het wel tijd voor een nieuw setje
beetje vage foto maar op de kabels staat 1992
om bij de verdelers te komen moet er wel erg veel verwijderd worden incl de multi-riem en koelwater af getapt
was zo lekker bezig dat ik vergat om meer fotos te maken en het eindresultaat heb ik dus niet wel een tussentijdse
de SC loopt als een droom maar merk eerlijk gezegd niet veel verschil
bij de tune-up kit zat ook een fuel filter , had al diversen foto's gezien van vuile filters dus die ook maar ff gedaan ....maar jeetje !! wat een k%$# klus is dat en dat doe ik dus nooit meer
het filter zit onder het tank niveau onder de auto voor het achterwiel geen beschermplaat zoals bij de LS en zodra je die dus los draait blijft er benzine stromen !! kwam geen eind aan en ten einde raad heb ik alles laten lopen in een teil , de benzine stroomde langs mijn armen en begon op mn huid te branden maar kon niet stoppen !! uiteindelijk na bijna out te zijn gegaan toch nog gelukt
maar voor iedereen die een fuel filter onder het tankniveau heeft .....niet aan beginnen ..echt het is het niet waard
oh en er kwam geen troep uit het filter