SC400nl's modificaties

ja heb ik gelezen maar is voor de standaard pioneer systeem ik heb de optionelen nakamichi premium soundsystem
 
Vandaag was het echt heerlijk weer om de volgende stap te zetten van de tune up , n.l nieuwe bougie-kabels ,bougies, verdeelkappen en rotors
nou nou dat is genieten hoor , wat met mn vorige auto een 20 min job was ben ik nu ruim 6 uur bezig geweest , heerlijk om te doen :D
gelukkig heb ik het werkplaatshandboek op de tablet staan want die 10 kabels moeten precies in een bepaalde volgorde leggen om netjes uit te komen , de oude kabels waren uit 1992 aan de opdruk te zien en mijn vermoeden is dat de bougies verdeelkappen en rotors dat ook waren ,heb de bougies nog niet opgemeten maar de elektronen waren iets korter dan bij de nieuwe
die deden het prima hoor maar vond het wel tijd voor een nieuw setje
IMAG0804.jpg IMAG0802.jpg IMAG0800.jpg beetje vage foto maar op de kabels staat 1992

om bij de verdelers te komen moet er wel erg veel verwijderd worden incl de multi-riem en koelwater af getapt
was zo lekker bezig dat ik vergat om meer fotos te maken en het eindresultaat heb ik dus niet wel een tussentijdse
IMAG0808.jpg

de SC loopt als een droom maar merk eerlijk gezegd niet veel verschil
bij de tune-up kit zat ook een fuel filter , had al diversen foto's gezien van vuile filters dus die ook maar ff gedaan ....maar jeetje !! wat een k%$# klus is dat en dat doe ik dus nooit meer
het filter zit onder het tank niveau onder de auto voor het achterwiel geen beschermplaat zoals bij de LS en zodra je die dus los draait blijft er benzine stromen !! kwam geen eind aan en ten einde raad heb ik alles laten lopen in een teil , de benzine stroomde langs mijn armen en begon op mn huid te branden maar kon niet stoppen !! uiteindelijk na bijna out te zijn gegaan toch nog gelukt
maar voor iedereen die een fuel filter onder het tankniveau heeft .....niet aan beginnen ..echt het is het niet waard
oh en er kwam geen troep uit het filter :smirk:
 

Bijlagen

  • IMAG0804.jpg
    IMAG0804.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 96
Lekker bezig geweest.. Top man.. Jammer van het benzine filter. :brr: maar jah, als je lekker gesleuteld hebt, dan maakt dat toch alles weer goed. :D
 
de SC loopt als een droom maar merk eerlijk gezegd niet veel verschil
Misschien merk je dat wel in tijd; verminderd brandstofverbruik, etc.. Preventief onderhoud dus, waarmee je misfire's en andere ellende in tijd voorkomt.
 
ja precies zo zie ik het nu ook , maar toen ik er mee bezig was wat minder lol
 
Vandaag wielen wezen kijken in Nijkerk , wilde ze in het echt zien
images?q=tbn:ANd9GcRqRS5_NmLkekG2SL5LcH1WEsE0DJbIPWP-ZnMcK0U4xB6rlGOH.JPEG
Deze dus
maar wat mij erg tegenviel is dat er acht gaten in zitten voor diverse steekmaten
en had gehoopt dat deze tuner de moeite zou nemen om ze te passen omdat ik ze precies pas wil hebben moeten ze passen als een paar nieuwe schoenen
dan kon dus niet omdat anders de gaten zouden beschadigen , beetje een teleurstelling imo
maar de velg zelf zag er erg netjes uit

maar mijn oog viel ook op deze
Z.JPEG
in mat gunmetal maar ja deze gaan niet groter dan 16 inch :(
nog een kleine tip voor de gene die willen zien hoe velgen staan en welke maten er passen kijk dan even op www.rimtuck.com , deze link gebruikte de tuner
 
Dank je , ik ging voor de bovenste velg
en tja gunmetal vind ik nu wel wat hebben maar ben bang dat het net als brons een mode kleur is en ik ga voor tijdloos , zou de spaken altijd nog kunnen plastic dippen en zo een tijdelijke kleur geven
 
ja 9j voor en 10 j achter , wordt een tight fit als ik de banden niet wil stretch-en ideaal zou zijn 245/40 voor en 275/35 achter om de bandomtrek het zelfde te houden
standaard is 7 j 50 et , nu naar 25 et
 
No Title

Wat dacht je van Kr?nze?
Leuk project om te lezen
 

Bijlagen

  • photo1983.jpg
    photo1983.jpg
    118,3 KB · Weergaven: 69
  • photo1984.jpg
    photo1984.jpg
    53,6 KB · Weergaven: 70
die SC ziet er erg goed uit , dat is nu ook mijn doel om die "stance" te krijgen , wielen maken zo een groot verschil
 
Ik zou je banden-maat nog een keer bekijken,vermoed dat je 235x35x19 voor en 275x30x19 het beste kunt gebruiken,ik zeg dit omdat mijn velg voor 8,5j is en achter 9,5j en ik deze maten er ook op heb en het onderlinge verschil nog geen 5% afwijking heeft tbv. rolomtrek,kan me natuurlijk vergissen omdat jij het hebt over iets andere j-waardes,maar dat staat los van je bandhoogte,denk dat 40 hoog teveel is. Jou combi zal 35-30 hoog zijn,corrigeer me als ik het mis heb,haha.Misschien heb je hier nog wat aan.http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm
 
Laatst bewerkt:
gaaf project! ben benieuwd naar de uiteindelijke velgen. 8,5 en 9,5j is een mooie combi. Vind een breedset altijd wel mooi staan.
 
deze velgen zijn alleen verkrijgbaar in 18/9J or 10J met een et van 20 of 25 , dat zou moeten passen met 245/40 voor en 275/35 achter of 265 , ik ben nog steeds in gesprek met mijn amerikaanse SC vrienden maar die zijn dol op stretch tires an negatief camber , die gaan tot 11.5 j en et van 10 of minder

alles is mogelijk maar het moet wel rijbaar zijn

www.wiltheyfit.com is een goede en heb idd al naar een tire calculator gekeken om niet een te grote afwijking te krijgen
 
dank je , ja ik ben ook dol op een breedset , maar zal 9j en 10 j worden
ik wou dat ik kon zeggen dat ik het klaar heb voor 21 juni maar ben bang dat ik dat niet red :(
 
IMAG0829.jpg de coilovers zijn binnen :) :)

IMAG0828-1.jpg

jammer genoeg nog even geen tijd voor , en dit weekend al te druk in Dongen

maar eerst de condensor en dryer/filter van mn vrouw dr auto vervangen
druk druk :)

ben erg benieuwd welke stand goed is voor mijn SC
de velgen worden nog een lage weg , de ET 20 is pas in september leverbaar , de ET25 zou moeten passen maar als ik dat eenmaal geprobeerd heb kunnen ze niet geruild worden
standaard ET waarden is geen probleem , maar wil je eens iets anders dan zijn de tuners niet thuis blijkbaar ...helaas
​ik zou als ik toch in het verre Brabant ben even langs showoff kunnen rijden