SC400nl's modificaties

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
IMG_1623.JPG


de schermen waren erg slecht maar aan eerste serie celica TA22 schermen is niet aan te komen , het blik is flinterdun in vergelijking tot een TA23
waar ik 2 goede schermen van had , die heb ik geruild voor een set stoelen omdat er MR2 stoelen in zaten , zitten heerlijk maar hoort gewoon niet
de schermen zijn door een plaat werker met alle geduld van de wereld hersteld , te snel werken zou deze schermen ernstig vervormen

IMG_1665.JPG


wat een klein gaatje lijkt pakt altijd groter uit

IMG_1588.JPG


de plaatwerker was er maar druk mee dus kon ik mooi thuis de losse delen restaureren , stoelen , al het chroomwerk en interieur delen schoongemaakt of opnieuw bekleed

IMAG0617.jpg


midden console gespoten en opnieuw gefineerd met nep hout , wat nog best lastig is om aan te komen maar ik wilde in het thema blijven en zoveel mogelijk origineel laten , mooi of niet
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
IMG_1672.JPG


voorkant is gereconstrueerd en vanaf dit stadium was ik er zelf ook werkzaam , ik heb in deze fase de auto technisch in orde gemaakt en alles wat vervangen moest worden
onderdelen zijn wat lastig maar ontsteking e.d zijn goed te krijgen , alle raam rubbers en deur rubbers komen uit Thailand en een nieuwe tapijt set uit Australi? waar dit soort auto?s immens populair zijn , oem logo?s en NOS spul komt uit Japan

IMG_1677.JPG


niet de beste foto maar ook de onderkant is aangepakt , weet niet of het oem is maar de as en stuur linkage waren rood en heb ik opgefrist , diff en bak olie vervangen en bodem in een rubber achtige tectyl 190 gezet

IMG_1879.JPG


we nemen even een grote stap , rotte wielkasten , deuren dorpels dak en bodem zijn nu gelast en alles is van staal , de binnen randen zijn in kleur gespoten en dat grijze is epoxy primer
vanaf deze fase word hij geblokt en geblokt en nog eens geblokt , ik heb de auto grotendeels afgemonteerd zodat ik later niet voor verassingen kwam , deurhandels sloten enz gepast en evt aangepast , de wielen heb ik nu gepolijst en mat zwart geverft en die akelige paarse kleur eraf gehaald

deze kleur zou hij overigens niet worden , ik wilde eerst een okergele kleur maar toen we deze rood-oranje kleur zagen we bij de Dome in Raamsdonkveer en besloten deze kleur te nemen
de conservator was zo vriendelijk om de kap te openen om het kleurnummer te achterhalen
IMG_1906.JPG


in kleur ! vanaf nu ...afbouwen en nog maar een paar weken voor Japfest Assen was het opschieten , overdag en in de avond kunnen klussen en ik kreeg van het bedrijf alle vrijheid om in hun ruimte de celica af te monteren
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
IMG_2042.JPG


klaar ...ik heb nog weinig fotos in deze toestand , ondertussen zit de chromen lijst wel op de motorkap wat nu wat raar eruit ziet


IMG_2035.JPG


al met al een leuk project en veel geluk gehad met de medewerking van de restaurateur , veel zelf gedaan en geleerd , ik ben namelijk niet werkzaam in de auto branche of staal bewerking
mijn wens om een analoge auto te bezitten is uitgekomen en de 900 kilometer die ik nu gereden heb waren een feestje , lekker spartaans en weer terug bij het gevoel van autorijden

de zoektocht naar onderdelen en info bijna elke avond was een avontuur en ik hoop dat deze Celica nog lang bij ons blijft
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
ULTIEME BAZENBAK! Is dat rood/oranje (zie geen oranje trouwens) een TA22 kleur?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
699
140
43
Wow, op de een of andere manier had ik al gemist dat deze klaar was. Dat heb je wel heel erg snel gedaan dan! Normaal duren zo'n projecten toch al gauw jaren. Ik heb dit ook altijd een heel erg speciale auto gevonden, mooi dat je 'm zo in ere houdt en ook mooi dat er nog een origineel blauw Nederlands kenteken op zit.

Prachtig geworden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ULTIEME BAZENBAK! Is dat rood/oranje (zie geen oranje trouwens) een TA22 kleur?

ja het is de orginele ta22 kleur geleverd in 1974-75 , carnival of soms wel scarlet red 335 en is rood/oranje , op 1 of andere manier ziet het er inderdaad altijd rood uit , maar in het echt is het iets meer oranje , ik ga binnenkort eens wat betere fotos maken
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Wow, op de een of andere manier had ik al gemist dat deze klaar was. Dat heb je wel heel erg snel gedaan dan! Normaal duren zo'n projecten toch al gauw jaren. Ik heb dit ook altijd een heel erg speciale auto gevonden, mooi dat je 'm zo in ere houdt en ook mooi dat er nog een origineel blauw Nederlands kenteken op zit.

Prachtig geworden!

dank je wel , altijd leuk om te horen , en ja normaal zou dit een jaren project zijn maar omdat ik het liet doen bij een restaurateur en zelf nog de nodige compensatie uren had kon ik dit project zo snel klaren , het opbouwen was echt binnen een week gebeurd mede omdat ik tijdens de resto alles al had voorbereid en klaar gezet , en er zitten natuurlijk erg weinig onderdelen op

klaar is ie nooit maar dat was juist mijn insteek , een echte hobby auto waar ik lekker mee kan rommelen

wat mij wel verbaast zijn de reacties , het is blijkbaar voor vele een model wat ze kennen uit vroeger tijden en erg geliefd

ondertussen is de Celica getaxateerd door de FEHAC en een conditie 2 kwalificatie gekregen waar ik natuurlijk erg blij mee ben

Conditie 1: Smetteloze toestand. Er zijn geen imperfecties in optisch en technisch opzicht; de auto is origineel en de gehele historie is gedocumenteerd. We spreken over auto`s in absoluut originele, ongebruikte toestand zoals fabrieksmuseum exemplaren en tot originele nieuwstaat of beter* , herbouwde auto`s. conditie een komt slechts uiterst zelden voor.

Conditie 2: goede conditie vrij van gebreken maar met lichte gebruikssporen. In originele staat of
vakkundig gerestaureerd. Geen ontbrekende of niet originele onderdelen.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Vandaag voor het eerst in het echt gezien, wat een gave bak is het geworden. Top! :thumbsup:
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
ja het is de orginele ta22 kleur geleverd in 1974-75 , carnival of soms wel scarlet red 335 en is rood/oranje , op 1 of andere manier ziet het er inderdaad altijd rood uit , maar in het echt is het iets meer oranje , ik ga binnenkort eens wat betere fotos maken

Ik heb deze bolide in 't eggie mogen aanschouwen, wat een fantastisch mooie wagen is dit ! Leent zich ook erg goed voor een fotoo'tje !
Ik heb geprobeerd om de kleur zo goed als mogelijk op de foto te krijgen :
Afr5iZmKdMcg7CDmnnW0rA9y79xJVrnhPc7uiSBf6e80lLsYzinSfMU6w8aoyemyciUgbzY0rTtPTkVVi2-rr9q6fSXKY25ES7UdpnVal-icf7wGu5YBXiw5zJSSRFHuaaSXoq-8utldHPM7-aKtprh5DtMBzEFvkRfv4yUudkR7cHmgjilScJqiXy7fjBlM-Xf8SHlC4SSLrNxNVXeTcT0-iyzpBPL9iW4yhHNlBksjAeG-0M5tKkbcto339PXIN7Ui9AxPr0VVdoVjm0iQ-7Y39AahpACUk8NE26wMEMKlV2uUIshuHTH9n8o3YbXICKPDk5AdY-IAfSQa2HiwWI_xdKSwrr6T9EAKUzlPuEjR3RHSzR0uziC6tJQsAftErXRWbJWClRU82parzenz8TbQB5Mx1TPD2o5jwMA8-OcTdr0I9SpbQFJVy0ErRKkXA_T5A3pLn2_o1wwrYizl2hKwPMD1vaQhgLgaFTcaZFCARP5TD_tQSNoNEwKYMcyq5zFBvd6aHHYFHRjDX_hBod5LcrMRgIP8G9T3rqsuyuB1ZV48Nrzb6d_xi-uin9f1HXA36WjEAcX1XgCz26P5NUDhz6D-ibBE9aE5as3tvazqhhha1_KUcY52jgcILQsDTGe0lt5Jd6PavDwa-KmUgeAj78KssWkHH8S9ORvtlrku=w1400-h933-no
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
bedankt Hans en Erwin voor al die leuke reacties die de kleine celica altijd maar weer uitlokt
en ja die kleur is nu een wel besproken onderwerp geworden , niet rood niet oranje , maar op een foto vaak rood
de foto van Erwin vind ik echt een kunstwerk , heel erg bedankt !
IMG_2137.JPG
IMG_2106.JPG
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
vandaag heb ik mijn Lexus SC400 met 181k km verkocht
reden is dat ik er te weinig mee reed van wege bedrijfsauto en meetings deed ik liever met de oldtimer Celica ta22
aan de moderators , hier kan een slotje op , bedankt voor alle reacties de afgelopen jaren en de prijzen die mij gegund werden
eerst komende LF dag kom ik zeker langs , laten we hopen dat het binnenkort weer mag/kan
stay safe