SC400nl's modificaties

update
velgen missie is nog niet over , wilde de 18" breedset maar voor de bestelling ff advies gevraagd aan de velgen/banden setup guru van clublexus en dit was zijn duidelijke antwoord

Fitting 18's is different because the 18" wheel on a low profile tire is undersized to begin with when it comes to SC's; most people do 18" and low profiles on stock body because 1. it's the easy way to "slam" the car super low, 2. it's cheaper, 3. with a stock body you can slam any car with undersized wheels, but it won't fill the fender and from the side view the wheels will look too small - but then again, everyone has their preference.

With an 18x10 ET20 if you want the car to sit flush height you will need all 3 tricks - stretch tire, fender roll and fender pull. There is no way around it unless you want to ride with a 1" gap between fender and tire for clearance without scraping... but then that won't look right because the fenders on an SC are big, and if you're running an undersized 18" with a low profile tire, it won't look right unless it's flush height.

18x9 ET25 up front is manageable, but again - it depends on ride height. Fender roll for sure, since the front wheels need some space when turning.

For a 9" front a 245/40 will be semi-square, so it might cause rubbing issues.
For a 10" rear, 275 will be square, 265 slightly square.

Note that the way a tire stretches is not just dependent on tire sizing, but also brand and model of tire. Some brand tires stretch nicely and give good clearance, other brand tires don't stretch as much due to sidewall design.

GLHF

dus op naar 19" en wat is het moeilijk om te zoeken wat ik persoonlijk goed bij de SC vind passen qua stijl en datering
 
good luck met het zoeken naar velgen! zal niet makkelijk zijn denk ik... Maar wordt wel netjes straks denk ik...
 
  • Leuk
Waarderingen: SC400nl
dank je , ja ik zit daar uiteraard veel te neuzen en Raine gaf dat comment wat ik 2 post hier boven heb geplakt
die kachel leds zijn nog best lastig , al veel over gelezen want er is 1 ledje stuk van de display
de knop van de kachel wel gedaan en andere knoppen wereld van verschil de helft bleek dus stuk te zijn en geven nu weer mooi blauw licht
 
ja over de velgen ben ik er nog niet uit , vind het lastig en bekijk veel andere SC's ...avonden lang
tja een standaard velg is makkelijk maar dat wil ik juist niet
 
Ik zou zwz voor 19inch gaan en dan een breedset.Probeer de et waardes zo strak mogenlijk te houden en laat je fenders iets rollen zodat het allemaal net niet aanloopt.
Dat is iig wat ik met de mijne wil gaan doen haha.
Toffe project pagina zo!
 
yep , fenderroller heb ik in bezit en ja en de ET ism J doen het allemaal
maar neem van mij aan dat de perfecte flush look zonder stretch en negatief camber nog best een uitdaging is

volgend jaar in dongen kijken hoever wij beide zijn , geldboompje begint een beetje kaal te worden lol
 
ja zonder stretch en camer zal inderdaad niet makkelijk worden... ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
 
  • Leuk
Waarderingen: SC400nl
Gister en vandaag lekker aan het rommelen geweest , het premium audio system van Nakamichi had 6 maanden geleden de geest gegeven , werkte perfect , 12 cd wisselaar en 5 kanaals versterker subwoofer keurig netjes in de hoedenplank , tweetertjes , prachtig voor een Lexus uit 1992 maar helaas waar het wel vaker mis gaat bij classic Lexi had een condensator de geest gegeven en lekte de hele versterker aan str%$%
IMAG0740.jpg


de versterker is 10 weken bij een audio/versterker specialist geweest en na een aantal bezoeken om hem uit te proberen hebben we het opgeven , tweedehands ...belachelijk hoge prijzen op ebay en de radio werkt niet zonder versterker
na 6 maanden naar de symfonie van de V8 geluisterd te hebben werd het tijd voor een ander deuntje
weekje reviews gelezen en inbouw stations bezocht heb ik maar besloten om het zelf te doen , bij elk inbouw station kreeg ik de vraag " wat voor auto is het ?" een Lexus SC400 zei ik braaf ..nou voordat ik SC kon zeggen gingen ze al moeilijk kijken , pffff Lexus is een hoop werk om in te bouwen , kosten ..400 euro , voor een radio he , geen versterker of nieuwe boxen , alleen de dubbel din

dus zelf maar in het diepe , Clublexus had een duidelijk DIY van het standaard Pioneer systeem naar een aftermarket en kon daar wel wat mee qua kleurcode's van de bedrading
IMAG0948.jpg

ik heb niet veel foto's gemaakt maar van deze spagetti en het toetje in de kofferbak moest ik dus een werkende radio maken
uit eindelijk 8 nieuwe draden getrokken naar de kofferbak waar de AMP zat en daar doorverbonden op de kabelboom van de auto , een puzzel !
maar uiteindelijk met goed resultaat

IMAG0949.jpg

DAB antenne en microfoon via de A stijl gemonteerd , en alles netjes weggewerkt

IMAG0952.jpg

en klaar :) het frame en omlijsting moest ik ff uit de US halen en is het enige wat te krijgen is , zie nu pas op de foto dat er behoorlijk kleurverschil is :( was mij nog niet opgevallen
maar ik haal nog liever een motorblok uit elkaar dan nog een radio inbouwen , al die draadjes ! om gek van te worden , gelukkig heb ik een zoontje die aardig met draaitjes om kan gaan en heeft mij erg goed geholpen

IMAG0962.jpg

ben dr blij mee :) en een hele klus voor mij persoonlijk
 
ik was vandaag op tijd klaar en dacht nog wel ff de evaporator van de AC te vervangen , die bleek nl lek te zijn
ff dashboord kastje eruit , 3 aanstuur computers wat plaatjes klemmetjes en schroefjes en ik kon bij de evaporator


daar ist ie dan de lekkende evap , nog even wat weg halen in de motorruimte en dan de 2 leidingen loskoppelen , evap naar je toe trekken en hopla 1 lekkende evap


op de foto niet goed te zien maar rechts onder en links boven was de contrast vloeistof goed te zien
ook veel dennen naalden in de evap en dat is te verklaren doordat in de 92-93 SC's geen interieurfilter werd geplaatst , nog steeds voor vele iets onbegrijpelijks want de voorbereiding is er wel
alleen de filters moeten een beetje aangepast worden
al met al viel het me enorm mee en na 4 uurtjes de boel weer zoals het was , nu ff laten vullen en hopen dat dit het laatste lek was want climate controle is heerlijk maar kost wel wat als een classic hebt hahaha

morgen ff wassen en uitzuigen ...dan ff geen friemel klusjes meer ;)
 
Knap gedaan met die radio (en de rest natuurlijk) :rulez: Kan me voorstellen dat je happy bent als je het laatste schroefje hebt vastgedraaid :P
 
ja alleen in de verkeerde kleur dus daar zit een prijskaartje aan ivm spuiten enz , maar na die droge zomer is mijn geldboompje verdort lol
 
Airco weer gevuld en uitgebreid met een snuffelaar getest en keurig rapport gekregen met koel garantie hahaha

je raad het nooit maar deze zaterdag had ik even geen zin om weer een afspraak te maken bij mijn lokale garage maar een ritje naar kwikfit
en ik moet zeggen ....geen klachten , prima geholpen en professioneel apparatuur , kopje koffie erbij en een stuk goedkoper dan mijn lokale garage , eind goed al goed ...hoop ik , deze climate controle heeft al een aardige duit gekost maar mijn streven is om alles aan de SC goed te laten werken
 
Hey ik ben een Nederlandse lexus sc/soarer owners page op Facebook begonnen. Dit om zoveel mogenlijk eigenaars /eigenaressen bij elkaar te krijgen om ervaringen en info uit te delen. Onder de naam Dutch lexus sc/soarer owners group. Hoor graag van je daar. Ook handig voor onderdelen en dergelijke. Gr. Misha Vossema
 
uuhhmmm ik geloof dat ik de enige hier ben zonder Facebook :smirk:
wat weet je nu al ? ik heb wat info van Lexus info centre gekregen
 
klein updatje
inmiddels een 5000k HID retro fit gedaan en ben zeer tevreden , ziet er OEM uit mede vanwege de projector headlights

en het grote nieuws ...ik heb velgen naar mijn zin gevonden in de UK ..maar ....banden ....

ik weet het ...het is een onmogelijke vraag om advies maar jeetje wat een banden keuze
mijn vorige auto had Michelin pilot sport maar op de US forums rijden ze op Falken , nexen enzo
maar ik heb in het verleden slechte ervaringen gehad met B banden , nu weet ik niet of deze merken nog steeds B zijn of dat ze inmiddels zijn gegroeid tot volwaardige banden

mijn wensen pakket , ze moeten plakken , ik rijd 4 k per jaar dus ze hoeven niet keihard te zijn , de premacy's die ik nu heb slijten niet die verdrogen !! hahaha
zo komen om 19" /8,5J ET 38 voor
19"/ 9.5J ET 35 achter

ik heb er al een tire calculator op los gelaten maar wil een rechte box shape look , geen stretch en geen uitstulpende wangen
daar zit het vernijn .....die wangen ...rechte wangen ..welke banden hebben die ?

banden maat tot zover worden waarschijnlijk 245/35/19 voor en 275/30/19 achter of toch 265/30/19

mijn vraag ...welke banden zijn het meest geschikt
en waar kopen jullie banden , welke online bandenboeren of fysieke bandenboeren ( dat klinkt raar )