SC400nl's modificaties

Ziet er mooi uit. Ben benieuwd hoe ze onder de.auto eruit zien.
 
wooooow echt hele dikke wielen dit. Zal echt heel mooi staan onder de auto. Zijn wel lastige velgen om schoon te houden tussen al die spaken. Ik had op mijn vorige auto ( toyota mr2 ) ook soorgelijke velgen, welke alleen nog een naafkap hadden over de wielmoeren heen. Vind deze overigens wel mooier zo met zichtbare wielmoeren. ben benieuwd naar het eindresultaat
 
bedankt voor jullie reacties , was een lange weg en ben er bijna , wielen vind ik zoooo belangerijk

en schoonhouden ? ach geen punt , geen idee hoe maar mijn remblokken geven totaal geen stof af ..ceramisch ,asbest , of oem ?
 
Mooi man!!!!! Kan niet wachten om het complete plaatje te zien!
 
vandaag de velgen gepast zonder banden ...wauww
stand van de wielen leken mij iets te ver naar buiten maar is ook niet goed te zien als ie op houten blokken staat
al met al lekker gerommeld aan de Lexus en nog ff de cornering lights de lampjes verwangen voor led zodat ze beter passen bij de xenon
images?q=tbn:ANd9GcQAy9Yu8FixSk9RsNXuuorlB1lr3nDPaV8nX5TjkhDCw9NPi5ESHQ.jpeg IMAG1112.jpg

weer een bewijs dat Lexus zijn tijd ver vooruit was,(1992) , dit zijn geen mistlampen maar cornerlights die schijnen om de hoek als je richting aangeeft en je stuur draait
IMAG1109.jpg

zou allemaal moeten passen deze ET35 tov ET50 , ik zal het wel zien als de coilovers eronder gaan en uitgelijnd is

op de US forums lees ik dat je met dit soort mods niet bij een fastfitter terecht kunt maar bij een specialist , iemand nog idee?n in de randstad/ijmond?
 

Bijlagen

  • images?q=tbn:ANd9GcQAy9Yu8FixSk9RsNXuuorlB1lr3nDPaV8nX5TjkhDCw9NPi5ESHQ.jpeg
    images?q=tbn:ANd9GcQAy9Yu8FixSk9RsNXuuorlB1lr3nDPaV8nX5TjkhDCw9NPi5ESHQ.jpeg
    6,2 KB · Weergaven: 73
  • IMAG1109.jpg
    IMAG1109.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 74
weer een bewijs dat Lexus zijn tijd ver vooruit was,(1992) , dit zijn geen mistlampen maar cornerlights die schijnen om de hoek als je richting aangeeft en je stuur draait
Niet helemaal origineel, dat was Bugatti (T43) in 1927, gevolgd door citroen in '67 ofzo. Maar dat waren dan meedraaiende koplampen. :smirk:

But who cares, gaaf dat het erop zit :rulez:
 
mislukte poging om mijn dagrijverlichting halogeen lampjes te vervangen voor LED
had HB3 leds besteld omdat dan alle lichten voor de zelfde kleur hebben , alleen de leds vervangen werkte dus niet
de DRL van een SC zijn eigenlijk highbeams die gedimmed worden
na wat speurwerk dit gevonden
LED-DRL-Decoder-01.jpg
die maar even besteld en dus vandaag geinstaleerd
IMAG1150.jpg

werkte prima , dimde als verlichting uit stond en groot licht functie werkte ook redelijk goed
netjes geinstaleerd en bedrading en weerstand netjes weg gewerkt , weerstand word bloedheet dus aan een metalen deel gebonden
en auto starten ....niks !
blijkt zodra de tweede word aangesloten ze beide er mee stoppen ...zucht
de boel eruit gesloopt en een doosje gedaan en mijn oude Halo's er weer in ...helaas

misschien werken die nieuwe leds wel maar heb in the US nog niemand gesproken die daar ervaring mee heeft
images?q=tbn:ANd9GcTrXOz-IXsy84i2UCgT39cvlp-p90pTIc1xOQzTfMPIqIbOh8Yg2w.jpeg

ook nog even een oliefilter adapter gemonteerd voor een oliedruk en temp meter
meteen de olie en filter vervangen en jeetje wat zwart was die olie na 5000 km
de olie was de vorige keer vervangen bij Lexus Amsterdam en neem aan dat ze goede kwaliteit 5w/30 c2 synth gebruikt hebben

IMAG1153.jpg

zou het door de korte stukjes komen die ik rijd ?
vaker verversen ?
is nu na 13 maanden vervangen en 5000 KM

al met al een heerlijk dagje rommelen aan de koets , prachtig weer , kan niet wachten op het voorjaar , genoeg te doen dan :D
 

Bijlagen

  • LED-DRL-Decoder-01.jpg
    LED-DRL-Decoder-01.jpg
    29,7 KB · Weergaven: 70
  • IMAG1150.jpg
    IMAG1150.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 71
  • images?q=tbn:ANd9GcTrXOz-IXsy84i2UCgT39cvlp-p90pTIc1xOQzTfMPIqIbOh8Yg2w.jpeg
    images?q=tbn:ANd9GcTrXOz-IXsy84i2UCgT39cvlp-p90pTIc1xOQzTfMPIqIbOh8Yg2w.jpeg
    9,1 KB · Weergaven: 68
Damn dat zijn fijne wielen.
Heb je al een totaal plaatje van de wielen onder de auto?
Ga zo door jonge.
 
zou het door de korte stukjes komen die ik rijd ?
vaker verversen ? is nu na 13 maanden vervangen en 5000 KM
Voor een syntheet lijkt dat niet normaal.... Nu wil ik geen suggesties wekken, maar weet je zeker dat ze niet zijn vergeten te verversen?

Als er iemand korte stukjes rijd en zo'n 5000km per jaar, dan kwalificeer ik ook. Ik heb het er nooit zo zwart zien uitkomen als je beschrijft. Je doet het nu zelf, dus heb je iig wat onzekerheden uitgesloten. Kan ook zijn dat je verbranding niet helemaal optimaal is, maar dat zal tijd leren.
 
Voor een syntheet lijkt dat niet normaal.... Nu wil ik geen suggesties wekken, maar weet je zeker dat ze niet zijn vergeten te verversen?

Als er iemand korte stukjes rijd en zo'n 5000km per jaar, dan kwalificeer ik ook. Ik heb het er nooit zo zwart zien uitkomen als je beschrijft. Je doet het nu zelf, dus heb je iig wat onzekerheden uitgesloten. Kan ook zijn dat je verbranding niet helemaal optimaal is, maar dat zal tijd leren.

Ik heb Lexus A dam die kleine beurt laten doen incl diagnose rapport van de auto
van het filter weet ik zeker dat hij vervangen is omdat het een lexus filter was en die zat er niet op , moet ik ook wel aannemen dat de olie gedaan is

Ik heb vorige week de olie ververst van mijn vrouw dr peugeot ook C2 en dat was na 2 jaar en 20k km net zo zwart maar 15k en een jaar langer mee gelopen
 
OK, dan is dat deel gelukkig uitgesloten. Misschien nog wat restanten van periode ervoor ofzo....(of verversen met koude motor en kwamen resten niet goed los).

Maar volgens onderstaand meneer is verversen eigenlijk helemaal niet nodig:
De man die zelf directeur was van Castrol motorolie zegt nu dat olie verversen eigenlijk helemaal niet nodig is. Zelf rijdt hij al 350.000 kilometer op dezelfde smering. Henk de Groot vindt de hele olie-verversingsindustrie een grote verspilling. Het Grote Olieschandaal: honderden miljoenen euro's per jaar aan verspilling ?n een niet in geld uit te drukken schadepost voor het milieu. Henk de Groot, oud-directeur van Castrol Nederland, voert een kruistocht tegen wat hij noemt de 'olieververs maffia'.
 
vandaag weer een stapje verder in het grote velgen en stance debacle
na lang wikken en wegen heb ik een set Bridgestone potenza s001 besteld , na veel reviews te hebben gelezen op de Engelse tyre-reviews

IMAG1276.jpg IMAG1275.jpg

de banden met verse DOT besteld die iets duurder waren dan de DOT11 die volgens alle eerlijkheid werd vermeld op bandenoutlet , prima contact gehad met de klantenservice, een echte aanrader
de maten zijn 245/35/19 voor en 275/30/19 achter en wat zijn die banden dik zeg !
26 maart gaan ze om de velgen en omdat de montage partner een bekende garage van mij is ,( onze bedrijfsauto's zijn daar in onderhoud ) meteen maar ff onderhandeld om de BC coilovers te monteren

leuke reactie van de garage was dat hij dacht dat het 20 inch velgen waren , ik vind de 19 inch er eigenlijk ook enorm groot uit zien en vraag me af hoe de 20 inch rijders onder ons dit zien
koetswielen !!

al met al een spannende week ahead , donderdag de dame ophalen en zaterdag maar eens de gewenste hoogte afstellen , dan zo snel mogelijk uit laten lijnen
en dan eindelijk af van die dikke 55 serie ballon banden
 
Dat gaat fun worden :rulez:

Uit de test: De Potenza S001 liet zien superieur te zijn als het gaat om prestaties op een droog wegdek. Andere goede punten waren het verbruik en de slijtvastheid.

De Bridgestone Potenza S001 blinkt uit als het gaat om prestaties op een droog wegdek en hier zal je ook veel mee te maken krijgen in de zomer. De Potenza S001 is door zijn goede prestaties op een droog wegdek een echte aanrader.
 
Ik kreeg vandaag op mn werk een leuk whatsappie
IMG-20150326-WA0004.jpg

ze heeft haar nieuwe schoeisel aan en een onderstel correctie gehad
wat een verschil !
IMAG0726.jpg

IMG-20150326-WA0005.jpg
IMG-20150326-WA0006.jpg

Ze moet nog wel uitgelijnd worden maar dat laat ik doen als ik de gewenste hoogte heb afgesteld
achter ietsje omhoog en voor iets omlaag , even dat oh zo belangrijke balans vinden

voor de puristen ...ja er moeten nog Lexus caps op ...als ik die ooit kan vinden , de caps zijn wat vreemd van vorm en het ronde plaatje wat nu het merk aangeeft is niet vlak maar bol en heeft een aparte vorm van 54mm , die ik nog even eraf laat
de noodzakelijke Lexus ventieldopjes zijn al wel in bezit ;) maar nog niet gemonteerd
Ik heb bij de velgen RVS ventielen besteld want zwarte kan echt niet op dit type velg wat ik overigens gekozen heb vanwege het klassieke uiterlijk wat ik dan weer vind passen bij deze klassieke Lexus

haar onderstel heeft een upgrade gehad door middel van een BC racing BR Series coilover set
IMAG0829.jpg

de eerste indruk was erg goed , zoals ik gehoopt had
nog steeds comfort maar geen lange veerweg meer en door de laag profiel banden stuur ze erg direct wat ik erg belangrijk vind bij het stuurgevoel in een sportieve coupe
niet stuiteren maar wel het gevoel met de weg terug

dit allemaal na 4 KM te hebben gereden want omdat ze nog niet is uitgelijnd lijkt het mij niet verstandig om lange ritten te maken
enige bezorgdheid toch nog , de achter ophanging maakt een klapperend geluid bij een klinkerweg , daar wil ik het fijne nog van weten

het was een lange weg om tot deze setup te komen maar wel leerzaam en erg goed geholpen door een banden/wielen guru op Clublexus waarmee ik diverse emails heb gewisseld en hij gaf mij de nodige tips en de keuze voor 19 inch en de maten

voor 19 inch 8,5J 5x114.3 ET 38 banden Bridgestone potenza s001 245/35/19
achter 19 inch 9,5J 5x114,3 ET 35 banden Bridgestone potenza s001 275/30/19
 

Bijlagen

  • IMAG0829.jpg
    IMAG0829.jpg
    75 KB · Weergaven: 67
  • IMAG0726.jpg
    IMAG0726.jpg
    104,4 KB · Weergaven: 68