Ik kreeg vandaag op mn werk een leuk whatsappie
ze heeft haar nieuwe schoeisel aan en een onderstel correctie gehad
wat een verschil !
Ze moet nog wel uitgelijnd worden maar dat laat ik doen als ik de gewenste hoogte heb afgesteld
achter ietsje omhoog en voor iets omlaag , even dat oh zo belangrijke balans vinden
voor de puristen ...ja er moeten nog Lexus caps op ...als ik die ooit kan vinden , de caps zijn wat vreemd van vorm en het ronde plaatje wat nu het merk aangeeft is niet vlak maar bol en heeft een aparte vorm van 54mm , die ik nog even eraf laat
de noodzakelijke Lexus ventieldopjes zijn al wel in bezit
maar nog niet gemonteerd
Ik heb bij de velgen RVS ventielen besteld want zwarte kan echt niet op dit type velg wat ik overigens gekozen heb vanwege het klassieke uiterlijk wat ik dan weer vind passen bij deze klassieke Lexus
haar onderstel heeft een upgrade gehad door middel van een BC racing BR Series coilover set
de eerste indruk was erg goed , zoals ik gehoopt had
nog steeds comfort maar geen lange veerweg meer en door de laag profiel banden stuur ze erg direct wat ik erg belangrijk vind bij het stuurgevoel in een sportieve coupe
niet stuiteren maar wel het gevoel met de weg terug
dit allemaal na 4 KM te hebben gereden want omdat ze nog niet is uitgelijnd lijkt het mij niet verstandig om lange ritten te maken
enige bezorgdheid toch nog , de achter ophanging maakt een klapperend geluid bij een klinkerweg , daar wil ik het fijne nog van weten
het was een lange weg om tot deze setup te komen maar wel leerzaam en erg goed geholpen door een banden/wielen guru op Clublexus waarmee ik diverse emails heb gewisseld en hij gaf mij de nodige tips en de keuze voor 19 inch en de maten
voor 19 inch 8,5J 5x114.3 ET 38 banden Bridgestone potenza s001 245/35/19
achter 19 inch 9,5J 5x114,3 ET 35 banden Bridgestone potenza s001 275/30/19