Zeau , dat was een produtieve dag
Vanmorgen de coilovers afgesteld op de voor mij juiste hoogte , achter iets hoger en voor iets lager
De BC Racing coils zijn erg eenvoudig af te stellen en terwijl ik toch in het scherm zat meteen even de ophanging schoongemaakt en nog wat hammerrite gespoten op de naaf , er liep namelijk een klein roest-spoortje over de velgen
en uiteraard het onmisbare Lexus ventiel-dopje als kers op de taart
sorry voor de matige kwaliteit foto , ik doe dit met mn telefoon
Ik had hem voor op de gewenste maat staan en deed even een proefrondje , schreeggghhh oei , ik rub met beide voorbanden , weer opkrikken en em 8 mm hoger gezet , ja ! nu was het goed , stiffness op 5 gezet en hup naar de uitlijner , ik kreeg deze eenmans zaak als advies en ging langs , "kom over een uur maar terug dan heb ik tijd " dus had ik mooi even de tijd om wat foto's te maken
misschien herkenbaar voor sommige , dit zijn de ventilatietorens van de Velsertunnel
ondertussen was het tijd om naar de bandenboer te gaan
wonder boven wonder stond de SC400 gewoon in zijn uitlijn computer , ik had natuurlijk al de specs uitgeprint maar was dus niet nodig
en anders hadden we de Supra MKIV genomen die dit platform deelt
de brander moest er wel even bij te pas komen om de vast zittende conische bout te lossen
Hieronder nog een foto om aan te geven hoe diep de lip is
dit was nadat ik de velgen 2 keer had behandeld met Poorboys wheel sealer , een genot om mee te werken
wat ik nog mis is een centercap met het Lexus logo , kan tot nu toe in de maat 55mm alleen een zwarte krijgen met een zilveren L maar heb liever een chrome of zilver kleurig
Het was een lange weg maar ik ben rete blij met het eind resultaat , het is een ware transformatie gebleken qua looks and vooral qua handeling , volgende stap is urethaan bushings voor het stuurhuis om haar helemaal super strak te laten sturen