vandaag project achteruitrijcamera afgerond
ik had al bijna een jaar een backup camera set liggen maar ik zag er een beetje tegen op
omdat ik toentertijd helaas afscheid moest nemen van mijn OEM radio en een nieuwe Kenwood double din ingebouwd had kwam ik een goedkope rear view camera tegen en kon niet geloven dat die set maar 15,50 kosten , ik nam de gok en kreeg 3 weken later een keurig doosje met daarin een 360 graden waterproof nightvision rear view camera incl gatenzaag uit het verre oosten
vergelijkbaar met deze , ik had de kabel in 1 stuk en geen verlengkabel
ff de radio dr uit pfff denk aan middenconsole slopen (oude foto)
ter indicatie ,
maar goed de radio eruit en de gele tulp plug in de " R CAM " poort gestoken en via dashboard langs en onder de deur seals naar de kofferbak
was het maar zo simpel
de achterbank kan dr uit om een doorvoer te kunnen gebruiken die ik al eerder met mn radio aansluiting heb gebruikt
fotootje
de foto is gemaakt toen ik dus de boel voor de tweede keer eruit moest slopen omdat nadat ik de eerste aansluiting had gemaakt er dus nog een draad bleek te zijn die de radio aan moet sturen als de SC in haar achteruit gaat
dat is de grijze draad
in de kofferbak heb ik een splice gemaakt zodat de camera spanning krijgt als de achteruitrijlampen gaan branden
op die zelfde splice heb ik nu de aansturing van de radio ook gemaakt , had nog ff gehoopt dat ik de reverse draad van de radio misschien het zelfde kon oplossen als de handrem beveiligings draad zodat de radio alleen dvd kan afspelen als de auto op de handrem staat , die is te overbruggen door die draad op de nul aan te sluiten .....maar helaas
en toen ....contact aan ....in reverse en .....beeld !!!
hoto: en wat voor beeld ...een beetje onderste boven hahaha cameratje ff fijn getuned en hopla ....
dus dat cameraatje van 15,50 viel toch niet tegen :rulez: mooie kleuren en met lijnen
toch wel even een minpuntje ...het borgschroefje was niet heen of weer te draaien maar heb hem met het camera huis vast kunnen zetten en geborgd met verf uit een lakstift
ik heb vele foto s proberen te maken van de camera in de bumper maar het is slecht te zien met een donkere kleur
een leuke toevoeging , en zo gaat deze oude dame toch nog een beetje met haar tijd mee
en wat heerlijk als alles weer werkt zoals verwacht
tot de volgende keer beste Lexus vrienden , dan gaan we een olie temp en olie druk meter installeren in de asbak lol
dan kan ik zoals ik gewend ben haar bloeddruk en temperatuur meten tijdens het rijden