Spamhoek!

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
In china rijden best wel veel lexussen/toyota's rond :)

Alleen in Europa zijn ze met een anti japans virus besmet, alles wat duits is is goed volgens de gemiddelde europeaan.


Ik denk dat mijn volgende zin op dit forum wel als SPAM wordt gezien, dus ontopic :D :D



Ik heb denk ik liever een BMW 335D coupe dan de Lexus :D :p
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
blue-eyes zei:
Alan zei:
In china rijden best wel veel lexussen/toyota's rond :)

Alleen in Europa zijn ze met een anti japans virus besmet, alles wat duits is is goed volgens de gemiddelde europeaan.


Ik denk dat mijn volgende zin op dit forum wel als SPAM wordt gezien, dus ontopic :D :D



Ik heb denk ik liever een BMW 335D coupe dan de Lexus :D :p

Ik ook wel, maar je meot een 335D coupe ook niet vergelijken met een IS220d :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
6 inlijn 3 liter vs 4 inlijn 2.2 nehhhhh :p voor mij is dat apels met peren :D

qua looks mag de bmw 3 coupe er zeker wezen :D, maar als ik toch al bezig ben met een 3 coupe, dan moet daar gewoon een 330i motor in :) 6 inlijn atmosferisch 3.0 liter :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
hahah nee ik heb liever der 330i dan de 335i, waarom? vanwege betrouwbaarheid en karakter van de motor zonder turbo :) atmosferische motor :) ideaal zou zijn de 6 in lijn motor in de m3 e46
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
doe maar een A7 verder nie lullen , ben nog steeds van mening dat je in de duitse topklasse ,wat je dan topklasse kan noemen gewoonweg nie aan de lex kan tippen bij lange na niet
en daarbij is het niet gewoon een genot dat je soms dagen zij het niet weken kan rijden zonder dat je een lex tegenkomt , en is dat dan niet vreselijk apart om naar te kijken terwijl je in die tijd legios van duitse productie bent tegengekomen , heren we zijn gezegend met zo'n klasse auto :D :D :D :D laat die duitsers maar lekker een str8 6 in een
images
stoppen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
het blijft maar een dun stukje metaal he :)

Tegen een suv maak je geen schijn van kans..
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
blue-eyes zei:
Doe dan de 335i ;)
Mij dus niet. Ik heb de 335i cabrio serieus als optie testgereden. De auto kent veel problemen die BMW rijders maar voor lief nemen. Benzine pomp is een zeer zwakke schakel en de turbo's ook. Auto rijdt goed, daar is echt niets op aan te merken, maar betrouwbaarheid staat bij mij op 1.

Enne de GS450h is sneller :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Hube zei:
blue-eyes zei:
Doe dan de 335i ;)
Mij dus niet. Ik heb de 335i cabrio serieus als optie testgereden. De auto kent veel problemen die BMW rijders maar voor lief nemen. Benzine pomp is een zeer zwakke schakel en de turbo's ook. Auto rijdt goed, daar is echt niets op aan te merken, maar betrouwbaarheid staat bij mij op 1.

Enne de GS450h is sneller :)


Ok, dan de 335D dan maar :D

Ik vind het model 3 serie mooier dan de Lexus GS. Smaak verschilt ;) .
als deze diesel nu eens in een Lexus IS kwam, dan koos ik weer voor de Lexus IS (model is nog mooier dan de BMW 3 serie).
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik heb op de Rai afgelopen jaar mijzelf voorgenomen om maar eens goed te kijken naar het ontwerp en afwerking en niet naar prestaties, milieu en overige randzaken.

Wat mij opviel waren de Chinese Landwind auto's. Hier wil je dood nog niet eens in gevonden worden. Wat een verschrikking. Zowel in auto als afwerking. Dat daar iemand 17 rooien aan uit geeft verklaar ik letterlijk rijp voor de van Mesdagkliniek. Ik kon het ook niet laten om te lachen toen ik die doodskisten zag.

Dan de Kia's en Hyundai's. Persoonlijk vind ik het ontwerp re-duh-lijk maar daar houdt het ook echt mee op. Qua afwerking...hierbij hetzelfde liedje. Wat een drama. Plastic rulez. Ik begrijp niet dat 'onafhankelijke' autobladen deze merken relatief hoog opgeven. Het is plastic fantastic wat de klok slaat met een middelmatig afwerkingsniveau en ontwerp. Daar win je geen tests mee. Grootse lacher: de Hyundai Genesis: 50 rooien voor een Hyundai!!!

De Fransozen! Ik moet toegeven dat Renault hier als 'winnaar' van dit land uit de bus komt. Sinds de Nederlander Laurens van den Acker aan het ontwerproer zit vind ik de modellen wel okay. Citro?n heeft 1 bijzonder model en dat is de c6 (hoewel ook daar de afwerking niet subliem is). De rest hoort thuis in de ballenbak van de Mc Donalds; wat een verwijfde babybakken.

De Duitsers! Wat je kunt verwachten is dat de afwerking van hoog niveau is. Het meest verraste mij Opel. Wat vroeger een draak van een merk was voor sjekkies rokende boeren heeft het merk de laatste jaren in mijn optiek w.b. vormgeving een serieuze inhaalslag gemaakt. Wat betreft design vind ik van de Duitse auto's de Opel op plek 1.

Audi; zelfde laken in pak. We weten nu inmiddels wel hoe een Audi eruit ziet. Worden we verrast als er weer een nieuw model in de showroom staat? Nee. Worden we overspoeld met emoties als we het interieur zien wat al 300 jaar exact hetzelfde is? Nee. Rijdt heel leaserijdend Nederland in dezelfde auto? Ja. Emotie dus zero! Tip voor alle kinderdagverblijven: de Audi A1: wat een lachwekkend gedrocht.

BMW: Ook weer net als Audi: modellen verrassen niet meer. Binnenruimtes zijn klein. Met name de 3 serie. En geen grapje: op deze stand zag je de meeste buitenlanders rondlopen.

Volkswagen: boring.

Mercedes: Ik moet toegeven dat de laatste jaren ze het qua design weer re-duh-lijk te pakken hebben maar...het blijven auto's voor boeren. Ik kan er niets aan doen maar ik blijf de strohalmen tussen de portierdorpels maar zien.

Volvo: Dit merk verraste mij...in negatieve zin. Saai interieur, saaie modellen en het leek er niet op dat ze met de huidige serie iets op de markt willen zetten waarmee ze autorijdend Nederland wilden wegblazen.

Wat betreft afwerking waren er 2 merken die mijns inziens bovenaan stonden: Saab en Lexus. Beter dan de Duitse rakkers? Ja, beter dan de Duitsers. Niet alleen beter, ook verfrissender, kleurrijker en logischer. Auto = emotie en dat hebben Duitsers nu eenmaal niet. Dat zag je ook dit jaar weer terug. Enige nadeel van Saab is dat ze eens af moeten van die ouderwetse roosters die ze al sinds de middeleeuwen toepassen in hun modellen.

Als laatste is er toch iets wat mij mateloos irriteert de laatste jaren bij de nieuwe modellen: al die ledjes voorin. Het wordt zo langzamerhand een echte kermis en lijken de leds steeds meer op die kerstsnoeren die je per 15 m kunt kopen bij de Praxis. Verschrikkelijk!

Hierbij mijn mening. Kom er maar in :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
blue-eyes zei:
Hube zei:
[quote="blue-eyes":xh4zxu17]Doe dan de 335i ;)
Mij dus niet. Ik heb de 335i cabrio serieus als optie testgereden. De auto kent veel problemen die BMW rijders maar voor lief nemen. Benzine pomp is een zeer zwakke schakel en de turbo's ook. Auto rijdt goed, daar is echt niets op aan te merken, maar betrouwbaarheid staat bij mij op 1.

Enne de GS450h is sneller :)


Ok, dan de 335D dan maar :D

Ik vind het model 3 serie mooier dan de Lexus GS. Smaak verschilt ;) .
als deze diesel nu eens in een Lexus IS kwam, dan koos ik weer voor de Lexus IS (model is nog mooier dan de BMW 3 serie).[/quote:xh4zxu17]

Er komt nooit meer een diesel in de IS. Wel een leuke hybride straks :) Ik verwacht een soortgelijke performance als de IS350 in de komende hybride. Maar goed, daar kunnen we naast zitten.

335D heeft hetzelfde probleem, turbo's zijn daar ook de zwakke schakel. De 335d en zeker de 335i waren er initieel als vervanging van de vorige M3. Om het tijdsgat tot de huidige M3 te overbruggen. De performance is dan ook bijna gelijk aan de vorige M3.

Toch is er wat rijkwaliteit van de auto aangaat, weinig mis. Het stuurt fenominaal. Alleen, tja dat logo..... :p
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
boudi zei:
Ik heb op de Rai afgelopen jaar mijzelf voorgenomen om maar eens goed te kijken naar het ontwerp en afwerking en niet naar prestaties, milieu en overige randzaken.

Wat mij opviel waren de Chinese Landwind auto's. Hier wil je dood nog niet eens in gevonden worden. Wat een verschrikking. Zowel in auto als afwerking. Dat daar iemand 17 rooien aan uit geeft verklaar ik letterlijk rijp voor de van Mesdagkliniek. Ik kon het ook niet laten om te lachen toen ik die doodskisten zag.

Dan de Kia's en Hyundai's. Persoonlijk vind ik het ontwerp re-duh-lijk maar daar houdt het ook echt mee op. Qua afwerking...hierbij hetzelfde liedje. Wat een drama. Plastic rulez. Ik begrijp niet dat 'onafhankelijke' autobladen deze merken relatief hoog opgeven. Het is plastic fantastic wat de klok slaat met een middelmatig afwerkingsniveau en ontwerp. Daar win je geen tests mee. Grootse lacher: de Hyundai Genesis: 50 rooien voor een Hyundai!!!

De Fransozen! Ik moet toegeven dat Renault hier als 'winnaar' van dit land uit de bus komt. Sinds de Nederlander Laurens van den Acker aan het ontwerproer zit vind ik de modellen wel okay. Citro?n heeft 1 bijzonder model en dat is de c6 (hoewel ook daar de afwerking niet subliem is). De rest hoort thuis in de ballenbak van de Mc Donalds; wat een verwijfde babybakken.

De Duitsers! Wat je kunt verwachten is dat de afwerking van hoog niveau is. Het meest verraste mij Opel. Wat vroeger een draak van een merk was voor sjekkies rokende boeren heeft het merk de laatste jaren in mijn optiek w.b. vormgeving een serieuze inhaalslag gemaakt. Wat betreft design vind ik van de Duitse auto's de Opel op plek 1.

Audi; zelfde laken in pak. We weten nu inmiddels wel hoe een Audi eruit ziet. Worden we verrast als er weer een nieuw model in de showroom staat? Nee. Worden we overspoeld met emoties als we het interieur zien wat al 300 jaar exact hetzelfde is? Nee. Rijdt heel leaserijdend Nederland in dezelfde auto? Ja. Emotie dus zero! Tip voor alle kinderdagverblijven: de Audi A1: wat een lachwekkend gedrocht.

BMW: Ook weer net als Audi: modellen verrassen niet meer. Binnenruimtes zijn klein. Met name de 3 serie. En geen grapje: op deze stand zag je de meeste buitenlanders rondlopen.

Volkswagen: boring.

Mercedes: Ik moet toegeven dat de laatste jaren ze het qua design weer re-duh-lijk te pakken hebben maar...het blijven auto's voor boeren. Ik kan er niets aan doen maar ik blijf de strohalmen tussen de portierdorpels maar zien.

Volvo: Dit merk verraste mij...in negatieve zin. Saai interieur, saaie modellen en het leek er niet op dat ze met de huidige serie iets op de markt willen zetten waarmee ze autorijdend Nederland wilden wegblazen.

Wat betreft afwerking waren er 2 merken die mijns inziens bovenaan stonden: Saab en Lexus. Beter dan de Duitse rakkers? Ja, beter dan de Duitsers. Net alleen beter, ook verfrissender, kleurrijker en logischer. Auto = emotie en dat hebben Duitsers nu eenmaal niet. Dat zag je ook dit jaar weer terug. Enige nadeel van Saab is dat ze eens af moeten van die ouderwetse roosters die ze al sinds de middeleeuwen toepassen in hun modellen.

Hierbij mijn mening. Kom er maar in :)
Ik ben het grotendeels met je eens. Echter is Kia een merk dat veels teveel onderschat wordt. Mijn vrouw heeft net de Sportage besteld en ik heb daar vorige week eens in gezeten, maar ik vind dat die zeker niet plasticjers overkomt. Stukken minder dan een 5-serie (vorige generatie).
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Zou kunnen hoor. Kon ook onmogelijk in elk model Kia gaan zitten maar in de modellen waar ik zat viel me dit als eerste op. Kan goed zijn dat ze de Sportage andere materialen hebben toegepast.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Misschien is KIA op dit moment wel DE auto met de beste prijs / prestatie / uitrusting verhoudingen!
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik keek ook alleen naar design en afwerking. Niet naar prestaties en uitrusting. :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ieder merk zou ergens moeten beginnen en vanaf daar hun doel proberen te halen... zo zijn Kia en Hyundai goed op weg vind ik...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
:X heb ik een lap tekst getikt en is die nu weg!! :S

Design doen ze naar mijn mening zelfs soms nog beter dan de jappen
Motortechnisch lopen ze soms iets achter...
Elektronisch lopen ze juist weer voor. (samsung LG)

Dat de koreanen watmindere materialen gebruikt heeft te maken met de doelgroep van het model/merk. Als je eens naar modellen kijkt die alleen voor de koreaanse markt zijn gemaakt, dan kijk je toch wel even met :O ogen van hoe de kwaliteit is. Ik heb daar echt in hele comfortabele autos gezeten waar een Lexus LS/Bentley/Maybach/Benz het niet echt veel beter doen.

Maar wat ik wilde zeggen is dat koreanen nu voor 50% van de prijs al auto's kunnen bouwen die zeker 80% van wat de premium brands ons kan bieden. Stel je eens voor dat ze 100% budget zouden krijgen? Dan zullen ze ook op het niveau kunnen zitten als de rest, MAAR!!! marketing....... helaas is de naam en merkimago heel erg belangrijk. Niemand zal een auto kopen die misshcien beter is dan een bekende premium merk, maar voor het zelfde geld..... tja je kan wel zeggen dat mensen gek of dom zijn, maar er speelt gewoon veel meer! Daarom is het niet zo makkelijk om voor een autofabrikant echte top modellen te creeeren.. dat is alleen maar zonde het geld... want je krijgt de ontwikkelingskosten er nooit uit.. Natuurlijk zou je dit kunnen overwegen als een prestige project, investering voor de toekomst, maar dan moet je toch wel eerst een goede basis naar toe bouwen en dat doen de koreanen nu gewoon heel erg goed. Het is gewoon een kwestie van tijd... stap voor stap kunnen ze zichzelf hoger positioneren en dan betaal je voor een koreaanse auto ook gewoon 5% minder dan een Benz. Maar warschijnlijk krijg je dan ook meer auto voor je geld. (qua status heb ik het er niet over)