Spamhoek!

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Reed gisteren richting de A27 vanuit Hilversum, rijdt er een Polo voor me die ineens wit begint te roken...
Na een meter of 50 was de rook minder geworden, maar de bestuurder reed gewoon door.
Toen ik op de A27 ingevoegd was zag ik in mijn spiegel dat 'ie weer flink rookte en de vluchtstrook op ging.

Een paar minuten later kwam een maat van me voorbij de Polo gereden en hij had ff gefilmd:


Zo snel kan je dus van een Polo af komen :p
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
9 van de 10 keer zijn dit auto's van mensen die aan het elektrisch systeem van de auto zijn gaan knoeien, zelf aftappingen maken voor hun veels te zware geluidssysteem.

Ik heb ooit een IS200 gezien bij Amsterdam waar ze weigerde aan te komen toen ze hem naliepen wegens elektrische problemen. Gast had van alles stroom afgetapt en met plakbandjes draden aan elkaar gebonden. somige draden waren geeneens geheel bedekt en het koper was duidelijk zichtbaar.

Tja, dan sta ik niet te kijken dat zo'n bak in de fik kan vliegen.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ja zoiets zal het wel geweest zijn.

Ik vind ook dat het elektrisch systeem van een auto te vaak wordt onderschat.
Het is wel "maar" 12V maar dat zegt niks. Het gaat om het vermogen en de energie die vrijkomt bij een kortsluiting.
Een auto-accu die kortsluit geeft voor zeer korte tijd een stroom van in de MA (Mega Amp?re, dus 10^6 A).
Een stroom door je hart van ongeveer 5 tot 20 mA (10^-3 A) is sowieso al dodelijk, nog niet te spreken over brandwonden die je op kan lopen door de explosie die dan ontstaat.

Werk sowieso altijd alleen maar aan het elektrisch systeem met de accu ontkoppeld en meet ook of er ook echt geen spanning meer op de auto staat nadat je dat hebt gedaan.
De accu ook alleen maar los halen met NEN3140 gereedschap (<1000V ge?soleerd).

En je ziet hierboven wat er gebeurt als je beunt met auto elektra :p
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Niels_D zei:
Echt zonde van die twee auto's van Fox marketing (artikel homepage), of ze nou wel of geen kenteken hebben en om dan maar te zwijgen over verspilling van grondstoffen.
Weerspiegelt dit nou het IQ van de gemiddelde Amerikaan?

24002d1336250216-break-these-riddles-first-2-break-all-them-wins-d-jackie-chan-meme-jpg

De video:
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Alor zei:
Nice :worship:

I love scrap :p

Zeg ex-pert, kan jij mij bevestigen dat de motor van die IS-F er uit is gehaald, of krijg je een bolide daadwerkelijk zo plat terwijl de motor er nog in zit?
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zouden ze dat IS-F blok niet gewoon bewaard hebben voor een ander project?
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
- Shock video... :p Stupid a@@!!!
- Lambo video...WICKED :cool:
- Russian traffic...don't know what to say, really :neutral: