Sportmaxx GT of Pilot sport 3 voor de IS250

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Ik heb laatst nog een topic geopend met betrekking tot het trillen en trekken naar rechts van mijn auto. Na paar keer dealer bezoeken en wat eigen onderzoekjes te hebben gedaan, komen we helaas tot de conclusie dat de oorzaak hiervan voornamelijk aan de voorbanden ligt. Misschien ben ik vervelend,maar ik irriteer me gewoon eraan :).

De banden zijn volgens de dealer gecupt en ik zie zelf wel wat hoogteslag.

De voorbanden hebben circa 6,5mm profiel (zonde)
De achterbanden hebben circa 3,8mm profiel (normaal vervang ik ze al bij 3mm)

Dus heb ik eigenlijk al stiekem besloten om voor 4 nieuwe banden te gaan.

Onlangs hebben we nog met Hube over zijn aanschaf van nieuwe banden voor zijn IS250. Hij heeft uiteindelijk voor de Dunlop Sport Maxx GT gekozen (Ik zou destijds ook hiervoor zijn gegaan). Echter kwam ik er van de week achter dat michelin met de nieuwe pilot sport3 is gekomen.....

Zucht....
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
SP2 was al goed....

You know you want it Alan :mrgreen: :lol:

...Zal wel wat meer kosten dan de Dunlops denk?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Jelmer,

Ja de ps2 was wel een zeer goede band, die ben ik nu ook aan het overwegen, want het schijnt dat de ps3 het niet echt veel beter doet...

Wat voor mij ook belangrijk is, is dat de band een beetje stil is... ik hoef niet de beste band, zolang die maar goed presteert :)

Hube: Vertel eens wat meer over je band :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Lol :)

De band is zeer goed te noemen. Ik vind hem stiller dan de vorige, de yoko vooraan en de sportmaxx achteraan.

Zeker in de regen zijn ze gewoon goed, veel beter dan de vorige. Uiterlijk zien ze er gewoon stevig uit.

Let er wel op dat ze de velgen goed vastzetten ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hube,

Ik draai meestal zelf met mijn momentsleutel aan bij profile :p want die staat standaard al op 103nm :p

Ik zit nu te twiijfelen welke ik zou nemen........... neig toch erg naar de sportmaxx gt.. maar ben bang voor hoogteslag/cuppen en trekken naar rechts....
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mijn vorige banden waren ook aan het cuppen. Dit is iets wat gewoon gebeurt met een sport onderstel of hardere vering.

Ik heb de pilot sports onder mijn IS200 gehad, deze gingen precies 15.000 km mee. Vandaar dat ik de levensduur van de band ook belangrijk vind.

Trouwens, voor waterafvoer zijn de wegen altijd iets boller. Dus trekken naar rechts blijft in nederland altijd wel een beetje het geval. Het beste is op een driebaans snelweg in de middenbaan te kijken of de auto veel trekt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt, maar ik heb het op verschillende soorten wegdek/baan getest. Gelukkig trekken mijn winterbanden een heel stuk minder.

MAar goed ik denk dat het tijd wordt voor de GT :p

Ander probleem is...... De 2011 Fsport velgen :p want als ze volgend jaar uitkomen dan moet ik ze weer omleggen :p
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja, de 2011 f-sport velgen zijn een probleem. Echter even aan Jelmer vragen of hij de IS-F velgen uit de states kan halen :) Laat je die 2011 f-sport velgen toch zitten ;)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat is ook wel iets om in ogenschouw te nemen. Het schijnt dat Potenza RE050A's ook wel redelijk snel slijten. Gelukkig rijd ik niet zoveel met de Lexus. Michelin's komen volgens de tests wel vaak als de stilste er uit :!:

Alleen ze zijn wel aan de prijs :| De Dunlops zijn ook duurder dan mijn Bridgestone's :idea:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja michelins komen goed uit de test, maar ik vraag me af of ze ook echt zo stil zijn, want vaak zijn het reviews van mensen die weinig of geen vergelijkingsmateriaal hebben, dus dan is iets al gauw snel stil.

Misschien een forumlid die onder de is250 meerdere banden heeft gehad? :)

Michelins zijn het duurst
Dunlop zit een beetje in het midden/hoog en bridgestones midden
Falken en toyo zijn goede goedkope banden.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Maar ik vind Falken FK452's wel weer meer geluid geven dan RE050A's. Het prijsverschil is dan ook wel zo'n ?70 per stuk op een 27535R19 bandje :eek:

In de USA zijn Falkens helemaal spotgoedkoop. Een heleboel op Clublexus rijden ermee. FK452's kan je heel goed stretchen

Toyo's heb ik nooit gereden

Als ik nog eens geld over heb ga ik wel de Michelin's proberen. Ik wil de Lexus namelijk ook wel zo stil mogelijk houden. Aangezien ik al lager lig wordt er al meer bandengeruis doorgegeven aan de cabine
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Uit de meeste testen komt de dunlop toch best goed uit, dus ik denk toch dat ik voor de GT ga. Opzich is de Sportmaxx normaal al redelijk stil, maar zoals hube het ook al zegt, de GT is nog iets stiller :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hahaha, je heb van die tijden :lol: . koop-koop-koop-man! (Mediamarkt :mrgreen: )

Ik ga de komende tijd ook wat rustiger aan doen, eerst maar eens alles wat ik heb liggen afmaken.

Je breng me trouwens wel aan het twijfelen, of ik me 275 rubbertjes niet alvast Als Michelin moet aanschaffen. :lol:
Maar ik denk dat ik gewoon weer Potenza's neem. Alleen op Autobandenmarkt gaan de Michelin's maar tot 265/35R19. En ze zijn...slik... 100 euro duurder per stuk dan Potenza's

?360,- per stuk! :cold:

Laat maar zitten.. m'n auto moet maar weer een stukje omhoog, ben ik ook weer wat rolgeluid kwijt :lol:

Ik wil namelijk van de winter mijn auto weer van een Luchtverings-systeem voorzien :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Arjan > ok...... :oops: ik zal me best doen! maar eerlijk gezegd valt er niet meer zoveel aan te doen...

Jelmer > hahaha You Know You Want IT~!! Maar potenza maken over het algemeen wel wat meer geluid, dus ik weet niet of dat wel de juite keuze is voor jou. Ik denk toch dat dunlops 1 van de stilste is en redelijk stil is. De michelins zijn ook wel op comfort gericht, maar volgens mij zijn dat meer de pilot premacy's die dat zijn.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Primacy HP's bedoel je zeker. Die hebben ze niet in mijn maten :(

Ik kom met mijn 19x9 en 19x10 altijd in het sportieve segment terecht :x

En de Dunlops gaan tot 265, en maken dan weer een sprongetje naar 285. en 275 is de ideale maat :roll:
265 zou wel kunnen, heeft een afwijking van 1.2%
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja klopt de Primacy HP, maar in je maat heb je inderdaad niet meer zoveel keus. dat geldt ook voor de mijne 255-40-18 want daar heb je ook eigenlijk alleen maar dure zomerbanden voor. maar 265 of 285 kan ook toch, tensminste als je dan een stillere band hebt? :)

Of je test de Michelins voor ons :p
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
285 wordt echt te groot in diameter, dan wordt het een 4x4

Ik neig dan toch meer naar 265. Ik heb voor namelijk ook 235 waar eigenlijk 245 hoort vanwege aanlopen

PS2 is voldoende hoor. zijn al duur genoeg :lol:

EDIT: ik vond wel Primacy HP ZP in 275 :!: ... maar die zijn zo'n ?400,- per stuk :eek:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaa ja ik snap het, maar wanneer heb je het precies nodig, want ik zou dan eerder voor de ps3 gaan. Deze is volgens mij nog iet goedkoper en meer een allrounder tov de ps2. De ps2 is wel iets meer een die hard performance band als ik zo de reviews lees.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
wat ik tot zover heb gezien.. Ja.. het schijnt dus meer een comfort band te zijn net als de sportmaxx gt maar dan kwaliteiten van de bekende michelins. Mijn achterband is nog niet uit in die maat (release begin 2011), dus dat gaat het voor mij niet worden.