Sportmaxx GT of Pilot sport 3 voor de IS250

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Ik heb laatst nog een topic geopend met betrekking tot het trillen en trekken naar rechts van mijn auto. Na paar keer dealer bezoeken en wat eigen onderzoekjes te hebben gedaan, komen we helaas tot de conclusie dat de oorzaak hiervan voornamelijk aan de voorbanden ligt. Misschien ben ik vervelend,maar ik irriteer me gewoon eraan :).

De banden zijn volgens de dealer gecupt en ik zie zelf wel wat hoogteslag.

De voorbanden hebben circa 6,5mm profiel (zonde)
De achterbanden hebben circa 3,8mm profiel (normaal vervang ik ze al bij 3mm)

Dus heb ik eigenlijk al stiekem besloten om voor 4 nieuwe banden te gaan.

Onlangs hebben we nog met Hube over zijn aanschaf van nieuwe banden voor zijn IS250. Hij heeft uiteindelijk voor de Dunlop Sport Maxx GT gekozen (Ik zou destijds ook hiervoor zijn gegaan). Echter kwam ik er van de week achter dat michelin met de nieuwe pilot sport3 is gekomen.....

Zucht....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Sorry ik kan beter zeggen, ik zou dat nog moeten doen, maar ik ga het niet doen, want dashboard is echt een ramp om te doen :(

Ik heb nog nooit een dashboard gedemonteerd in een auto, de rest wel :D zelfs in mijn lexus en de vorige.. dus mocht er iemand zijn die iets wilt weten hoe iets los moet, dan zou ik het best kunnen weten.

Voorbeelden:

Deurpanelen
stoelen achterbank
hoedeplank
plafon
middenconsole a b c stylen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Vandaag even een dagje dld en ik kan het volgende zeggen over de sportmaxx GT vs normale sportmaxx

225/40/18 voor 255/40/18 achter

De voor en nadelenop een rijtje:

Voordelen:
Stabiliteit op hoge snelheden en ook in bochten
stuurt strakker en directer/meergevoel
Meer grip
banden zijn L/R om te wisselen
Zou theoretisch minder snel een flat spot kunnen krijgen doordat ze hardere wangen hebben

Nadelen:
HArder dus minder veer comfort
Harder waardoor het geluid meer hoorbaar is in de auto, dus mijn ervaring zijn ze nog niet stiller
wel een heel stuk meer spoorvorming gevoelig
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Een gek veel stillere band is er toch niet echt. Ja dure Michelin/Pirelli. of Hankook's die het perfect doen in de regen maar op droog wegdek weer steken laten vallen. (wel hele goeie prijs-kwaliteits verhouding)

Ik heb nu 3 dashboards op me naam staan. Maar de LS is wel verreweg het meest gecompliceerd
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Tja voor een sportband is het relatief stil, maar ik moet zeggen dat de normale sportmax wel stiller is in de is250, maar helaas heeft deze toch wel wat mindere kanten..

Tja ik geloof het best je moet vaak gewoon weten waar de montage punten zitten en met 2 man is het wel handig :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Er is natuurlijk een grens dat het niet meer stiller kan, misschien in de toekomst dat er weer wat revolutionairs komt. Mijn ervaring met de LS dat het verschil tussen de standaard 16" en de 18" bijna niet merkbaar is. Maar zo snel je de auto verlaag krijg je er een heleboel geruis bij

Ik heb offici?le garage boeken van al me auto's :wink: Het dashboard van de LS omvat het meeste spul, maar zit wel heel erg netjes in elkaar. geen chaos. Kabelbomen liggen allemaal heel netjes in vorm. Zou me nooit zorgen maken of ik hem weer mooi passend terug in elkaar krijg, het is alleen een hele hoop werk dat ik liever vermijd. Die 8 cilinder is stil genoeg om het niet te hoeven doen. De isolatie is ook al aardig dik
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha de LS is al heel erg stil :p, maar de IS wordt al beperkt door dunnere ramen etc terwijl de LS volgens mij dubbelglas heeft. Daarnaast is een V8 stiller dan de V6 :p en demping van de LS is stuk beter waardoor wegdek geluid nauwelijks door de carrosserie heen dringt.

Ik denk dat ik hooguit nog 1 of 2 db stiller kan maken, want me ramen en 18inch met 'sport' onderstel hebben gewoon een limiet.

BTW Tom's uitlaat komt natuurlijk ook binnenkort eronder.. :p maar dat mag je heus een beetje horen. :D

Ik moet gewoon uiteindelijk wachten tot ik de de GS of LS kan veroorloven zodat ik stiller & comfortabelere kan rijden :)
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo Heren,

Onder mijn vorige auto heb ik Michelins PS2's gehad en daarna Bridgestones. De Michelin is de betere droogweer band met een lagere rolweestand maar de bridgestones waren beduidend beter in de regen.

Om die reden komen er onder mijn nieuwe Wielset Bridgestones en geen Michelins.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
hey, zelf vindt ik niet echt dat Michelin geluidsarme banden verkoopt. zelf ben ik meer van de conti banden en dan de ContiSportContact 3 band.

Ik wil nog steeds graag de volgende band kunnen proberen: vredestein ultrac sessanta.. beetje duur!!
vredestein-ultrac-sessanta-44526.jpg


mocht iemand deze hebben gehad graag ff reageren over het gebruik hiervan. dit geldt ook voor de ssr banden van conti
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De PS3 scoren tov de PS2 juist op natwegdek beter, maar deeigenschappen op droogwegdek is wel gelijk gebleven.. dus over 2 3 maanden ga ik deze banden wel uitproberen :)
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hey dat wist ik niet, daarmee worden ze wel interressanter. Als er ook nog een velgrandbeschermer op zat zou ik bijna mijn bridgestone Potenza's afstappen!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De ps3 heeft optioneel ook velgenbeschermer :)

Mijn ervaring met Potenza re40/re50/re50a is zeer positief qua rijeigenschappen. Nadeel is het extra rolgeluid, zeker wanneer ze koud en versleten zijn :(
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
De website van Micheling zegt er niets over. Waar heb je dat gevonden Alan? Hopelijk zijn er ook meer maten dan de website vermeld want op 19" beginnen ze bij 245/40 en ik wil voor 225 of max 235 breed hebben.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb het even niet bij de hand, maar de website is een beetje verouderd. Maar ik heb ze gewoon van google.

ze hebben 225/40/18 en 235/40/18, maar jij moet nog velgen halen toch?
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ja, ik ben nog aan het kijken. Tot 15 Feb blijf ik zoeken naar IS-F's daarna worden het waarschijnlijk een set Five Axis of MRR velgen.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Nee, die F-sports zijn echt mat antraciet en dat vond ik er in het echt minder mooi uitzien. Het hielp overigens ook niet dat er een IS-F naast stond met de mooie wielen :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Met dunlop banden heb ik weer vaak cuppen, de potenza zijn wat minder gevoelig daarvoor.

Welke michelins heb je getest? ps2?