Sportmaxx GT of Pilot sport 3 voor de IS250

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Ik heb laatst nog een topic geopend met betrekking tot het trillen en trekken naar rechts van mijn auto. Na paar keer dealer bezoeken en wat eigen onderzoekjes te hebben gedaan, komen we helaas tot de conclusie dat de oorzaak hiervan voornamelijk aan de voorbanden ligt. Misschien ben ik vervelend,maar ik irriteer me gewoon eraan :).

De banden zijn volgens de dealer gecupt en ik zie zelf wel wat hoogteslag.

De voorbanden hebben circa 6,5mm profiel (zonde)
De achterbanden hebben circa 3,8mm profiel (normaal vervang ik ze al bij 3mm)

Dus heb ik eigenlijk al stiekem besloten om voor 4 nieuwe banden te gaan.

Onlangs hebben we nog met Hube over zijn aanschaf van nieuwe banden voor zijn IS250. Hij heeft uiteindelijk voor de Dunlop Sport Maxx GT gekozen (Ik zou destijds ook hiervoor zijn gegaan). Echter kwam ik er van de week achter dat michelin met de nieuwe pilot sport3 is gekomen.....

Zucht....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Naja, een klein beetje safer, maar een echte velgbescherming heeft nog dat extra lipje... misshcien moet je in duitsland kijken ofz e daar wat hebben :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
dat zijn ze bijna alllemaal idd :p maar als je in duitsland zelf ga kijken dan zijn de banden nog goedkoper:p
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Misschien overbodig als de keuze al gemaakt is maar ik ben super enthousiast over de nieuwe Michelin Pilot Super Sports. Weinig geluid, laag verbruik en erg veel grip :) .

De Prijs is dan weer een nadeel.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nu na 15.000km kan ik zeggen dat de Sportmaxx iets beter lateraal grip bieden. Ik heb hiermee minder onderstuur, maar de michelins rijden heel veel comfortabeler.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Tja om de banden te testen heb ik dat geprobeerd maar ik praat wel over belachelijke snelheden op klaverbladen bv maar goed zo weet ik waar de grenzen liggen.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Mijn ervaring is dezelfde als die van Alan. Overstuur is moeilijk op te wekken, zelfs met mijn Super Sports voor heeft de auto ligt onderstuur als je de grenzen op zoekt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Alleen de Stabilisator stang aan de achterzijde kan er voor zorgen dat je auto neutraal wordt. Met de voorzijde heb je toch iets meer onderstuur.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hmm, dan hoop dat die IS-F stang toch past :)!

Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij de dealer voor de montage van de stangen dus ik ben benieuwd.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Toch maar niet, op de Jun site staat namelijk idd iets over modellen tot 2008 dus misschien past die van hen ook niet op de mijne maar dat vraag ik wel na als het "originele Lexus spul" niet past.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Even een update met betrekking tot de Michelin PS3:

De banden zitten er nu 8 maanden op en zijn al versleten dat ze niet meer door de APK heen komen (40.000km) Bij de dunlops zou ik zeker met diezelfde rijstyle 60.000 voordat ik niet meer door de apk heen kom.

Positief:
-Erg comfortabel, heb geen andere band gehad die zo lekker is qua veer comfort
-NAtte grip is erg goed!
-Droog is bovengemiddeld, sportmax GT is bijvoorbeeld grippier.
-Grip in de bochten is ook bovengemiddeld.
-Totaal geen last van Cuppen/hoogteslag, terwijl ik dat wel met andere merken heb gehad.
-Het geluid is naarmate de band versleten is niet toegenomen, dit is een zeer positief punt, maar hierdoor slijt de band gewoon van begin tot eind even hard. Dit verklaart waarom de band nu zo snel al door zijn profiel heen is.
- ook geen last van platte kant aan je band als je auto te lang stil staat.
-Gevoel is prima! geeft voldoende gevoel.
-de banden zijn erg voorspelbaar in het grensgebied.


Nadelen:
Prijs is 5-10% duurder
SLijtagegevoelig

De michelin is van begin tot eind gewoon hetzelfde gebleven qua: grip/geluid/comfort/slijtage snelheid, dit terwijl andere banden vaak na de 6 mm profiel opeens harder worden, dus ook minder comfort, meer geluid en steeds minder grip hebben. Daarnaast slijten ze niet meer zo hard, waardoor ze uiteindelijk langer mee gaan. Ik wil gewoon een band die zowel nieuw als versleten hetzelfde presteert.


De vraag of ik ze nog een keer zou kopen? YES for sure! maar ik wil misschien de Michelin Super sport halen als ze in mijn maten verkrijgbaar zijn :)