- 22 aug 2010
- 464
- 14
- 18
Hallo,
Ondanks het advies van Lexus, instructieboekjes en meerdere Lexus dealers heb ik het vermoeden dat de accu van een RX400 te licht is. Dit wordt bevestigd door buitenlandse fora die dit ook wel eens hebben aangekaart.
Het advies luidt dat er in een RX400 een 45ah accu geplaatst moet worden. Ik bemerk echter dat met name bij korte ritjes de elektronische achterklep dan soms weigert omhoog te gaan. Hij opent dan wel enkele cm's maar sluit daarna weer. Bij lange ritten is er niets aan de hand en kan de klep bij wijze van spreken wel 10x achter elkaar open en dicht. Uiteraard heb ik de motor uitgebreid laten testen door Lexus en deze was in prima staat, evenals de veerpoten. De accu is nieuw en was ook in prima staat. Ze bleven echter volhouden dat 45ah voldoende was.
Dit alles brengt mij in principe tot 1 conclusie; dat de accu domweg te licht is en bij korte ritten te weinig power heeft om de elektronische achterklep te openen. Bij langere ritten is er niets aan de hand. Mijn vermoeden is dat er gewoon een zwaardere accu in moet om ook, bij met name korte ritten, de wagen van voldoende power te voorzien. Ik denk dan aan 60ah of zwaarder.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat is wijsheid?
Ondanks het advies van Lexus, instructieboekjes en meerdere Lexus dealers heb ik het vermoeden dat de accu van een RX400 te licht is. Dit wordt bevestigd door buitenlandse fora die dit ook wel eens hebben aangekaart.
Het advies luidt dat er in een RX400 een 45ah accu geplaatst moet worden. Ik bemerk echter dat met name bij korte ritjes de elektronische achterklep dan soms weigert omhoog te gaan. Hij opent dan wel enkele cm's maar sluit daarna weer. Bij lange ritten is er niets aan de hand en kan de klep bij wijze van spreken wel 10x achter elkaar open en dicht. Uiteraard heb ik de motor uitgebreid laten testen door Lexus en deze was in prima staat, evenals de veerpoten. De accu is nieuw en was ook in prima staat. Ze bleven echter volhouden dat 45ah voldoende was.
Dit alles brengt mij in principe tot 1 conclusie; dat de accu domweg te licht is en bij korte ritten te weinig power heeft om de elektronische achterklep te openen. Bij langere ritten is er niets aan de hand. Mijn vermoeden is dat er gewoon een zwaardere accu in moet om ook, bij met name korte ritten, de wagen van voldoende power te voorzien. Ik denk dan aan 60ah of zwaarder.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat is wijsheid?
Laatst bewerkt: