Startproblemen

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hello,

Afgelopen winter, toen het goed vroor, gebeurde het wel eens een keer dat het langer duurde voordat de motor startte. Denk hierbij aan 2-3 seconden. De keren dat het gebeurde kon je op 1 hand tellen.

De afgelopen maanden ging het prima. Echter de laatste dagen gebeurde het dat hij weer moeite heeft met starten. De tijd die er tussen zit varieert van enkele seconden tot dat je zelfs even moet stoppen en nog een keer de sleutel om moet draaien.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Benzinefilter? Vieze bougies? Startmotor lijkt me niet omdat dit sporadisch voorkomt.

Ik verneem graag van jullie :)
 

marcelis200

Nieuw hier
25 dec 2012
15
0
0
Ik zelf heb het idee dat het aan de brandstof-pomp ligt, of inieder geval iets met de brandstof waardoor het niet goed ingespoten word. Alles draait namenlijk wel altijd keurig in de rondte en de accu is ook echt niet zwakker wanneer dit gebeurt. En het vervelende is dat wanneer je langs de garage gaat hij natuurlijk gewoon start zonder te aarzelen...
Bougies zijn ook al alle 6 vervangen omdat ik eerst dacht dat het daar aan lag.
Zolang het sporadish blijft kan ik ermee leven want hij slaat wel aan na enig geduld.
 

Lex839

Hoort erbij
14 mei 2010
48
10
8
Het gaat hier natuurlijk om een IS200 en niet om een IS300, maar mijn IS300 heeft deze start problemen ook gehad. Gebeurde zo nu en dan maar vooral als de auto warm was uit zette en een uur later weer wilde starten.
Hij sloeg niet meteen aan (even doorstarten) of je moest de contact sleutel terug draaien en opnieuw proberen, uiteindelijk starte hij altijd.
Bij de dealer gaven ze aan dat de computer niet de laatste software versie had, na een update heb ik geen start problemen meer gehad (nu twee jaar).
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Ik heb mijn startprobleem gemeld bij de dealer. Startmotor moet vier to zes keer rond, voordat deze aanslaat. Heeft het een keer wel snel gedaan en deed dat in het begin ook. Zeker als de motor warm was, was een tikje al voldoende.
Bij laatste onderhoud aantal maanden geleden zijn de bougies vervangen. Geen foutcodes en de laatste software is aanwezig. Dealer geeft aan dat (wat ik al vermoedde) de brandstof niet voldoende op druk is bij het starten. Mogelijk is het ergens een niet goed werkende accumulator (indien van toepassing) of een terugslagklep aan zijn einde. Ik wordt nog teruggebeld op welke plekken zich dit kan voordoen.
Verder eenmaal gestart geen een wanklank. Motor loopt, zoals verwacht bij een IS, verder briljan en sleurt er prima aan.