Storingslampje TPMS sensor uit programmeren.

Rico50

Hoort erbij
31 jan 2022
34
17
8
Ik heb sinds kort een knipperende bandenspanningssensor, da betekent volgens mij dat de batterij van 1 vd sensoren op is.
A: Ik weet natuurlijk niet welke het is.
B: Eigenlijk vindt ik die melding helemaal niet interessant en wil ik die melding uit geprogrammeerd hebben, is dit eigenlijk mogelijk en hebben wij mensen op het forum die dit kunnen?

Rico
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Laten we on-topic blijven!
Het ging hier over het "uit programmeren" van sensoren bij een GS. Voor andere vragen rondom TPMS kan een nieuw onderwerp gemaakt worden.

Bericht van @Boy Sekewael verplaatst naar nieuw onderwerp hier.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Ik heb ergens het volgende gelezen, You can disable bad TPMS sensors simply by entering "0000000" or "FFFFFFF" for the ID code.
Met Techstream deze code invoeren voor de defecte opnemer.
Zelf niet getest.

Ik moet mijn GS aankomende week toch even aansluiten op Techstream, dan zal ik het meteen even proberen. Bij TPMS sensoren is de frequentie van het signaal belangrijk alsmede de 7-digit key ter identificatie. Uit mijn hoofd moet de frequentie 433mhz zijn. Andere automerken gebruiken meer of minder karakters in hun key/id en levert dus ook issues op.

Mijn TMPS sensor ontvanger tript bij mijn huis op een ander signaal wat op dezelfde golflengte zit. Dus als ik aan kom rijden na lange rit (en banden dus op prima spanning) tript hij alsnog. Dit kunnen de winterbanden zijn die in een schuurtje staan zo'n 10m van waar ik de auto neer zet. Maar eelijkheid gebied te zeggen dat het tpms lampje al aan gaat als ik ongeveer 25 meter van mijn huis ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB