Supervergrendeling en 12V accu

Sleutel bij de startknop houden, zo kun je de auto ook starten als de batterij leeg is.
Zo werkt ook het starten van de auto bij uitgeschakelde keyless entry.
Heb ik uit laten zetten (kun je ook eenvoudig zelf doen) vanwege de gevoeligheid voor relay attack.
Heeft ook als bijkomend voordeel dat de auto niet continue luistert naar zenders van andere auto's.
Het idee is dan minder stroomverbruik tijdens parkeren en daardoor minder snel een lege 12V accu.
Alle beetjes helpen ;)

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Hoe kan het alarm af gaan als de accu leeg is gelopen, je hebt toch stroom nodig voor "de herrie".......??????
Na 3 weken vakantie te hebben gehad was het 3 graden in de avond op Schiphol(begin maart), ik zat er wel over in, doet die het of ..., maar gelukkig.......

Ik heb het vandaag nog een keer getest: als de auto in 'supervergrendeling' staat kan ik met de fysieke sleutel ontgrendelen. En dan gaat ook netjes het alarm af
🫨
🫨
🫨

Het werkt dus in ieder geval zoals je zou willen.

Toevoeging: voor ik dit deed had ik de auto op slot gedaan met de fysieke sleutel. Kan dus best zijn dat het vast zat en dat ik het zo heb losgedraaid. Misschien dus wel zinnig om dit gewoon af en toe te proberen.

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen wat een supervergrendeling is en zit dit ook op een RX van 2020?