Terug van weggeweest

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
image22~2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
Eindelijk weer een Lexus.
Een IS300h Luxury uit 2014 met oa prachtige ivoor leren bekleding , ML en safety pack.
Het rijden was onmiddellijk een feest van herkenning , ondanks de 2 cilinders minder in vergelijking met de GS.
Zeker minder power maar net zo soepel.
Als ik wat meer kilometers gemaakt heb zal ik meer ervaringen delen.
image22a.jpg
 

Bijlagen

  • image5.jpg
    image5.jpg
    430 KB · Weergaven: 70
  • image12.jpg
    image12.jpg
    220,8 KB · Weergaven: 68

Johno

Actief
23 jan 2022
461
205
43
Eindelijk weer een Lexus.
Een IS300h Luxury uit 2014 met oa prachtige ivoor leren bekleding , ML en safety pack.
Het rijden was onmiddellijk een feest van herkenning , ondanks de 2 cilinders minder in vergelijking met de GS.
Zeker minder power maar net zo soepel.
Als ik wat meer kilometers gemaakt heb zal ik meer ervaringen delen.Bekijk bijlage 179792
Prachtige kleur en mooie uitvoering.
 
  • Leuk
Waarderingen: LEX(D)US

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
Na 5000 fijne kilometers even een update over mijn ervaring met de IS300h. Excuses alvast dat ik de GS hierbij als vergelijking gebruik.

Het eerste wat mij opviel is dat de eerste kilometers mij direct aan de GS deden terugdenken.
Bijna dezelfde rijervaring mits je niet vol gas geeft. Zelfs de geur is hetzelfde :)
Waar ik eerst bang was dat ik de power vreselijk zou missen , is dit me in de IS 100% meegevallen.
Vooral de versnelling van 100 naar 200km/h viel me niet tegen. Uiteraard wel met een grotere keel als de GS :sneaky:
De algehele beleving is precies zoals ik me herinner zolang je normaal met het gaspedaal omgaat.
Het gemak waarmee de GS er een schepje bovenop deed red de IS begrijpelijk niet.

Het comfort en stilte in het interieur is prima. Ik heb ondanks de minder uitgebreide stoelverstelling toch de juiste positie gevonden,
na 1000km in een dag stapte ik nog redelijk fit uit. Je zit wel iets meer "ingepakt" vanwege de kleinere interieurruimte. Ik ben 190cm en veel groter moet je niet zijn in dit model. Ook omdat er een schuifdak in zit.
De wegligging is als een huis met de 235-255 bandencombinatie. Wel merk je het verschil met volle bepakking door meer zijwaartse speling als met de sport+ functie in de GS. Dat verschil mag er zijn uiteraard.
In deze Luxury uitvoering missen alleen de stuurverwarming en zonnescherm. De ML audio klinkt exact als in de GS, en dat is weer fantastisch.


De kleur Titanium is niet zo uitgesproken als het rood van de GS , maar in combinatie met de ivoor lederen bekleding maakt dit absoluut een mooi geheel.
De achterbank is in de IS wel opklapbaar, de ski's kunnen dus weer mee.
Wat ik wel mis is de HUD wat je pas echt gaat waarderen als je het opeens niet hebt.

Conclusie is dat ik me weer onmiddellijk thuis voel in deze auto, met als absolute plus punten het rijcomfort , stilte en ook niet onbelangrijk nu , het verbruik.
Bij normaal rijden in NL ca 1-17 , bij boenderen op de Autobahn ca 1-13
 

Bijlagen

  • 20220817_163527.JPG
    20220817_163527.JPG
    2,5 MB · Weergaven: 54
  • 20220819_130006.JPG
    20220819_130006.JPG
    2,2 MB · Weergaven: 49

Johno

Actief
23 jan 2022
461
205
43
Wat een mooie review, leuk om je ervaringen te lezen 👍. HUD is inderdaad ideaal, als ik in een auto stap zonder HUD zit ik altijd in de ruit te zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: LEX(D)US en Arbitrator

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Wat ik wel mis is de HUD wat je pas echt gaat waarderen als je het opeens niet hebt.
Mooie review, gelukkig heb je niet gereden in een wagen met 360° camera, daar kun je ook niet meer zonder, net als de HUD.

Overigens kan iedereen een HUD zelf maken om het effect te proberen, download gewoon een HUD app voor je telefoon en leg de telefoon dan op een antislip matje op je dashboard, werkt ook prima. Je ziet uiteraard niet alle info maar wel de GPS snelheid geprojecteerd in je voorruit. (liefst een telefoon met een oled display zodat je niet het zwart geprojecteerd ziet.)
 
  • Leuk
Waarderingen: LEX(D)US

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Dat is toch de originele HUD en niet via een app op je telefoon? Die belijning wordt anders wel lastig om te projecteren via een app.
Ja, da's mijn HUD, net ff gekeken hoe dat nou werkt, gaat zo te zien via spiegels. Als je in de auto zit zie je de HUD projector niet, ik heb een foto vanaf het dak moeten nemen en buiten uiteraard.
Maar zoals TS zei, een HUD is een must-have en zo kun je snel zien of een auto een HUD heeft.

HUD 3.jpg


HUD 2.jpg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Dit ziet er zeker mooi uit.
Nog even en we kunnen een film bekijken in de voorruit. :D
Nou.... Hoewel de helderheid zelfs in zonlicht geweldig is, is de breedte ca. 40 cm en de hoogte 6 cm (niet opgemeten, ik ga m'n dashboard daarvoor niet slopen.). Dat wordt wel héééél erg breedbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: LEX(D)US en Arbitrator

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Bekijk bijlage 179937

Daar kan mijn budget Lexus duidelijk niet aan tippen.
haha, maar daar zit meer achter, bij gebruik navi komt af en toe wat in beeld en bedienen radio ook(volume). En je kunt nog kiezen wat je wilt zien. Werkt goed maar teveel info voor je neus is niet altijd fijn. Als mijn zoon de auto mee heeft gehad en ik stap weer in, dan is het uitgezet door hem want hij vind dat hinderlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
Nog een voordeel van een HUD (en radar) mijn auto "ziet" andere wagens nog voor ik ze zie, mist houdt radarsignalen niet tegen. Sommige mensen rijden in dit soort situaties zonder licht aan, de sukkels. Gelukkig houdt mijn auto netjes afstand en kan ik verder uitslapen.


Bekijk bijlage 179959
En dan hopen dat de auto achter je ook zo'n systeem heeft ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator