TIP: TPMS sensoren ipv duur nieuwe kopen en aanleren, mogelijk batterijen vervangen

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Drie originele sensoren zijn binnen! Volgende week vrijdag gaan ze in de achterbanden en het reservewiel. Vervolgens ga ik ze zelf inlezen met de Autel.

Ik ben benieuwd en hoop hier volgende week taart te kunnen presenteren :eek: :)
Zodan, jij bent denk ik aardig los gegaan, OE sensoren zo te zien.. aftermarket (bijv Autec) voor fractie van de prijs was ook goed geweest.
Waarom ook reservewiel, kan de auto dat wel registreren een 5e wiel?

Er zitten nu twee originele sensoren in en drie aftermarket (merk weet ik niet). Dat werkte eerst wel maar als ik nu de sensoren inlees pakt de auto er maar twee op, de originele. Vandaar maar originele besteld; prijs viel mee: 50 euro per stuk via eBay. Er in zetten zal rond de 25 euro zijn verwacht ik. Inlezen kan ik dan als het goed is zelf met de Autel TPMS tool.

De auto registreert inderdaad het reservewiel. Als ik daar geen sensor in hang zit ik nog steeds met die ellendige melding op het dashboard... En daar wil ik nu juist van af, ik wil alleen groene lampjes zien :)

50,-/st is goed te doen.
Ik was al bang dat je een nier moest achterlaten bij de dealer :oops:

Virtuele taart smaakt toch nèt iets anders dan een echte, of heb je een goede bakker?

Afgezien van het twijfelachtige nut van de bandenspanningssensoren (je voelt het toch als de bandenspanning te laag is) - hoe lang gaan die sensoren en batterijtjes eigenlijk mee? Bij mij zijn ze inmiddels twaalf jaar (110000 km) en ze functioneren nog steeds.

Het is ook niet voor een “exacte waarde van bandenspanning”, het is meer indicatief en voor een waarschuwing bij plotseling drukverlies …… voordat ie uiteen flapt .
Dat heb ik eens in Spanje meegemaakt op achteras , dat stinkt !!! 😳 zo’n geklapte gerafelde band .

Er zitten nu twee originele sensoren in en drie aftermarket (merk weet ik niet). Dat werkte eerst wel maar als ik nu de sensoren inlees pakt de auto er maar twee op, de originele. Vandaar maar originele besteld; prijs viel mee: 50 euro per stuk via eBay. Er in zetten zal rond de 25 euro zijn verwacht ik. Inlezen kan ik dan als het goed is zelf met de Autel TPMS tool.

De auto registreert inderdaad het reservewiel. Als ik daar geen sensor in hang zit ik nog steeds met die ellendige melding op het dashboard... En daar wil ik nu juist van af, ik wil alleen groene lampjes zien :)
€50 voor OE, dat is erg goedkoop, ik meen dat OE bij de dealer rond de €175 pst. kost.
Hopelijk wel van een Europese Ebay en niet van Ebay .com vanuit de USA?
Ik meen dat ik bij tijd geleden zoeken naar OE Lexus TPMS sensoren had gezien dat in de US de sensoren een andere zend frequentie gebruiken die niet zal werken op een Europese auto..

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de zendfrequentie van de TPMS-sensoren dezelfde is als van de afstandsbediening als je op de knopjes drukt. Die ontvanger zit linksachter bij de C-stijl.

€50 voor OE, dat is erg goedkoop, ik meen dat OE bij de dealer rond de €175 pst. kost.
Hopelijk wel van een Europese Ebay en niet van Ebay .com vanuit de USA?
Ik meen dat ik bij tijd geleden zoeken naar OE Lexus TPMS sensoren had gezien dat in de US de sensoren een andere zend frequentie gebruiken die niet zal werken op een Europese auto..
Ik heb ze via eBay in Duitsland gekocht, Pools bedrijf volgens mij. Zullen ergens wel een partij opgekocht hebben vandaar de prima prijs. Nav van tip van Bobusa die ze zelf volgens mij ook daar had gekocht (ben oud dus geheugen laat me soms wat in de steek).

Eerder heb ik ik hier twee sensoren gekocht en die kan de auto wel accepteren (zie foto paar posts terug, dat zijn de "groene wielen". Dus ik hoop dat het goed komt (y)

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me