Tja, nieuwe aanwinst, tijd voor een IS300 Sportcross !

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Aangezien ik geen idee had waar ik mn verhaal kwijt kon, doe ik het hier maar. Sinds kort me hier ook aangemeld om wat meer in te lezen in mn laatste nieuwe aanwinst: Een Lexus IS300 SC uit 2002.

Wie wat waar en hoezo?

Zoals mn forumnaam al verraad, ik ben Kees en kom uit het mooie Brabant. Sinds ik op 18 jarige leeftijd mn roze papiertje behaald heb, ben ik in het bezit van een rode Corolla E10 GTSi die ik nu inmiddels bijna 13 jaar bezit... (weet je gelijk hoe jong ik ben..) Deze auto rijdt ik nu nogsteeds maar heeft zo door de jaren heen wat kuurtjes ondergaan... Vanaf de 164000km tot aan de 250 k heeft er braaf een 4AFEtje in gezeten en heb ik prima van A naar B vervoerd. Vanaf de 250 heeft er gedurende ong. 100k een hele leuke 4AGE 20v blacktop ingezeten, welke is bereden met zowel de C52,C56 als de C160 6 speed met aftermarket platen sper. Hele leuke combi en heel veel plezier mee gehad.Een paar jaar terug is hier een zeldzame BEAMS redtop + S54 LSD ingekomen en ik moet zeggen dit is en blijft een geweldige combinatie voor een Corolla. RDW gekeurd als 2.0 GTSI 150 Kw gaat deze auto legaal door het leven met een Celica/MR2 hart :)

Foto-YW4MXPNJ.jpg


Daarnaast rijdt mn vriendin in een van XLI omgebouwde Starlet GT-T replica met de befaamde 4E FTE turbo motor. Deze auto is zowel van binnen als van buiten helemaal in de GT-T look verbouwd. Ook deze is met 101 KW bij de RDW op bezoek geweest.
Leuke combi voor de dagelijkse boodschappen:dux-blij_thumb-up:

Foto-R4Y7HUD8.jpg


Dan is er tussendoor nog een uitstapje geweest om een echt collectors item op te halen. Ik ben in het bezit van een van drie op NL kenteken staande Levin BZ-G met 4AGE 20v motor. RHD en 165pk
Zeer leuke en zeer strak rijdende auto. Met 50k op de klok waarvan 25 van mij is deze nog bijna nieuw!!


Foto-SLDC8FPJ.jpg


Na de laatste aanwinst werd het pas echt druk voor de deur.... Nummer 4 mocht aanschuiven aangezien ik heel graag uit mn dak wilde gaan...Een zilveren ZZW30 mocht zicht bij de collectie voegen. Na een 3 weken gelijk een zilveren hardtop en een setje lederen stoelen aangeschaft om m compleet te maken! Geweldige auto en geweldig rijgedrag!

Auto heeft 210k op de teller maar is gedurende tijd in mijn bezit voorzien van nieuw sonnenlanddak, 5k oud nieuw zzfe motorblok en facelift zesbak.......

Foto-U6LEKXFZ.jpg

Foto-LM3H8ZP7.jpg

Foto-T6CVMFC7.jpg

Foto-WNGUYC6I.jpg



En tja door een andere laatste aanwinst heb ik wat ruimte nodig. Mn dochter Emily op een aparte manier geboren (in Orlando, USA) dus ook het vervoer moest in style! Per ongeluk liep ik tegen deze auto aan, een SC. Aangezien mn halve vriendenkring al in IS200 (TT,1JZ,V12 enz...) rijdt had ik al eerder gezegd ik wil er ook ooit een maar dan wel een SC....



Paar plaatjes van t nieuwe gevaarte:

:driving:

Foto-DRBZGE7L.jpg


Foto-I3VV6SJA.jpg


Foto-7V7IY436.jpg


to do wielen coaten....

Foto-TRBWNJRH.jpg


Aangezien de cd speler zoals altijd stuk is....gelijk usb bt en telefoon ingebouwd met een yatour box!


Nou dit is kort mijn verhaal en mn wagenpark :) Ja dus Toyota gek in hart en nieren!

Vragen? Let me know

Grzzzz Kees


:driving:
 
Laatst bewerkt:

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Kan ik de titel niet meer bewerken? Wilde sportcross typen ipv sc....
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Welkom collega brabander.

Ik heb de titel aangepast.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Welkom! En inderdaad een erg leuke verzameling autos.
Er zijn hier ook een aantal mensen met een altezza. Zelfdd motor als in de corolla van jou maar dan de blacktop.
Heb je toevallig nog meer fotos van de corolla? Vind het wel een gave swap!
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom en je bent een echte toyota liefhebber , die Levin is top
is dat eigenlijk een Corolla coupe voor de JDM ?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Liefhebber in hart en nieren, dat is duidelijk. Veel plezier met de SC!
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Dank voor het warme welkom allemaal.
Die levin is inderdaad een jdm corolla coupe. 4age motor en 20klepjes.
Over de Beams staat op corolla forum het een en ander beschreven....
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Tja ze zeiden dat er maar klein aantal rondrijden in NL.... Zie alleen maar 300 sc modellen hier....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom Kees! Kom je ook tegen op het starlet-forum, leuke wagenpark heb je! altijd al gevonden! Had je ook niet nog een Celica GT-4?
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
welkom Kees! Kom je ook tegen op het starlet-forum, leuke wagenpark heb je! altijd al gevonden! Had je ook niet nog een Celica GT-4?

Die is er ook een tijdje geweest ja maar is weer de deur uit. Mr2 en corolla Beams is leuker....
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Heel mooi wagenpark ! Veel plezier met de IS300 SC, het is een zalige wagen !