- 18 nov 2017
- 406
- 546
- 93
We hebben het allemaal gehoord; de automobilist moet weer eens verder uitgeknepen worden. Door al deze klimaatdrammerij van onze roverheid begin ik nu toch te overwegen om een BEV te kopen. Jammer genoeg kan ik van het huidige aanbod van Toyota / Lexus niet warm of koud worden: bereik en laadsnelheid zijn niet bepaald overtuigend ten opzichte van de concurrentie en zeker niet voor de prijs die Toyota ervoor vraagt. Een Kia EV6 is zeer interessant, maar heeft nieuw een hele lange levertijd en occasions zijn zelfs voor de huidige tijd stevig aan de prijs. Een NX 450h+ is een andere interessant optie, maar tweedehands nauwelijks beschikbaar (in heel Europa welgeteld 35 stuks volgens Autoscout) en zowel nieuw als occasion eveneens te duur voor mij. Ik begin er dus toch een beetje naar te neigen om eens naar een Tesla te gaan kijken, ondanks de grote stap achteruit qua kwaliteit...
Wat is jullie mening: is het BEV aanbod van Toyota "too little, too late"? En is een gebruikte Model X zelfs maar het overwegen waard?
Jarno
Wat is jullie mening: is het BEV aanbod van Toyota "too little, too late"? En is een gebruikte Model X zelfs maar het overwegen waard?
Jarno