type plaatje verwijderen

NanMac

Hoort erbij
3 mei 2011
35
0
0
Omdat de L voldoende is heeft iemand al succesvol verwijderd of kunnen laten verwijderen:
- van de achterklep het woord lexus en de type aanduiding CT200h
- van de zijkanten de Hybrid plaatjes

in het kader van less is more :)
 

Furfurt

Nieuw hier
12 apr 2011
18
0
0
@ Lexus4all

Weet je zeker dat de "Hybrid" plaatjes onder op de achterportieren geen pinnetjes hebben? Ik heb de type aanduiding op de achterklep direct bij aflevering al laten verwijderen. En ik wilde die van de achterportieren er ook af, alleen de dealer zegt dat die op de achterportieren gepotnageld zitten, die kunnen er dus niet af!?

Jij spreekt de dealer tegen, dus voor ik schade heb/krijg wil ik even zeker weten dat het echt kan.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Hoi,

Ja bij mij zijn ze eraf. En dat heb ikzelf gedaan met wat flosdraad. Was een werkje van een paar minuten. Ik neem toch aan dat dit voor alle CT's dezelfde plaatjes zijn en er niet inmiddels plaatjes zijn gemaakt met pinnetjes aan de achterkant. Kan me niet voorstellen.
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Bij mij heeft de dealer de Hybrid-plaatjes verwijderd.
Was idd zonder pinnetjes en ze zijn zonder beschadiging verwijderd.
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Ook ik heb het direct met afleveren laten verwijderen bij de dealer. Was geen enkel probleem. Geen pinnetjes, ook niet bij de hybrid logo's.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Furfurt zei:
Jij spreekt de dealer tegen, dus voor ik schade heb/krijg wil ik even zeker weten dat het echt kan.

1) De verkoper zei ook dat ze vast zaten met pinnen, de garage wist beter.
2) Zijn er dus nu af zonder enige vorm van beschadiging
3) Laat het de dealer doen, moet zonder kosten kunnen gezien wat je uitgeeft.
 

Furfurt

Nieuw hier
12 apr 2011
18
0
0
Nou dat is lekker dan...

Dan laat ik ze er bij de eerst mogelijke beurt direct als nog afhalen.

Thanks voor de antwoorden!
 

Ndegeocello

Nieuw hier
9 dec 2011
9
0
0
postbuz zei:
Furfurt zei:
Jij spreekt de dealer tegen, dus voor ik schade heb/krijg wil ik even zeker weten dat het echt kan.

1) De verkoper zei ook dat ze vast zaten met pinnen, de garage wist beter.
2) Zijn er dus nu af zonder enige vorm van beschadiging
3) Laat het de dealer doen, moet zonder kosten kunnen gezien wat je uitgeeft.

Mijn CT200h is inmiddels ook besteld, maar toen ik over het verwijderen van de typeplaatjes begon kreeg ik van de dealer te horen dat ze dat niet doen vanwege lakbeschadigingen. Ze hebben in 3 gevallen meegemaakt dat de lak loskomt en dus voor hoge kosten komen te staan.
Ook het bestellen zonder typeaanduiding is blijkbaar onmogelijk bij de fabriek.

Vreemd dat elke dealer hier dus andere ervaringen mee heeft en er dus anders mee om gaat.
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Heb vorige maand mijn dealer gebeld en gezegd dat ik alle typeplaatjes verwijderd wil hebben (Hybrid aanduidingen aan zijkanten en achterkant en Lexus + CT200h op de achterkant). Dit was geen enkel probleem, zonder extra kosten worden deze verwijderd bij aflevering. Mijn dealer is trouwens Lexus Amsterdam.

/offtopic Ik heb trouwens de chromen strips besteld voor de zijkant. Wie ook? Lexus weet nog steeds niet of ze ze kunnen leveren. Vroeg me af of iemand ze al heeft en hoe ze staan. /offtopic
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ze hebben in 3 gevallen meegemaakt dat de lak loskomt en dus voor hoge kosten komen te staan.

Misschien zijn ze vergeten te melden 'hoe' men het plaatje er precies af heeft getrokken (van de verse lak). Als men zorgvuldig de lijm verwarmt, komt het redelijk makkelijk los via een vis- of flosdraadje. Als je op die wijze de lak lostrekt, dan zou ik meer twijfelen aan de kwaliteit van de lak en vooral hechting..

Dat geloof ik dus niet echt.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Helemaal mee eens. Ik heb het zelf gedaan. Dat moet voor een dealer toch geen probleem zijn.
Beste is om met visdraad door de lijm snijden zodat het plaatje los is. Dan kun je de lijm resten makkelijk weg vrijven.
Bijzonder te noemen dat een dealer de lak er 3 x vanaf trekt.
 

Pedroby

Nieuw hier
15 okt 2011
15
0
1
Gister de typeplaatjes verwijderd. Zowel de hyride logos als de lexus en ct200h letters verwijderd. Was nog geen 5 minuten werk! Geen visdraad en moeilijk gedoe, maar gewoon even 10 seconden het hittepistool er langs heen en weer halen en je haalt de logos er zonder probleem en lijmresten af! Kijk wel uit dat je je handen niet brand aan de logo's :)
Resultaat: Een stuk strakkere achterkant zonder lijnbrekende teksten!
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Innit zei:
Heb vorige maand mijn dealer gebeld en gezegd dat ik alle typeplaatjes verwijderd wil hebben (Hybrid aanduidingen aan zijkanten en achterkant en Lexus + CT200h op de achterkant). Dit was geen enkel probleem, zonder extra kosten worden deze verwijderd bij aflevering. Mijn dealer is trouwens Lexus Amsterdam.

/offtopic Ik heb trouwens de chromen strips besteld voor de zijkant. Wie ook? Lexus weet nog steeds niet of ze ze kunnen leveren. Vroeg me af of iemand ze al heeft en hoe ze staan. /offtopic

Vreemd.. Bij bestelling destijds ook aan Lexus Amsterdam gevraagd alles te verwijderen onder het motto 'less is more'. Was geen enkel probleem. Nu een week voor levering op advies gebeld of alles ok is blijkt dat ze zoals al eerder door iemand vermeld de lak van 3 auto's beschadigd hebben en het sindsdien niet meer doen. Zal dus zelf maar met een fohn en draad in de weer gaan. Tot nu toe trouwens enige kleine aanmerking op de dealer, verder perfecte service!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat klinkt idd nogal mysterieus... ;)

Kennelijk wil men de handen niet branden aan de logo's, hoewel het niet een ongebruikelijke vraag is binnen de autohandel.

Maar goed, afgaand op de ervaringen hier binnen het topic lijkt e.e.a. niet een al te lastige klus. Succes en laat nog even weten hoe je vaart.
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Ik kreeg vandaag van de dealer (Amsterdam) te horen dat ze erg voorzichtig ermee zijn geworden, ze hebben al vier achterkleppen moeten overspuiten omdat de lak los zou komen. Toch durfde hij met 90% zekerheid te zeggen dat ze toch verwijderd zouden zijn of dat het anders zou gebeuren bij de 15.000 km beurt. Heb daarop gezegd dat als het niet al was gebeurd ik het zelf dan wel zou doen, ivm eventuele kleurverschillen. Ik moet morgen de auto ophalen, laat het jullie dan weten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Verbazend wel. Lak laat niet zomaar los bij debadgen, daar moet je zelfs redelijk je best voor doen ;)

De werkelijke reden lijkt meer een gevolg van onzorgvuldig handelen, bijvoorbeeld teveel hitte (vandaar het advies een haardroger te gebruiken, i.p.v. de professionele heatguns), of e.e.a. is er enigszins onhandig afgeschraapt.

Maar goed, ook dat kan een valide reden zijn het niet te willen doen..

Lexus zou er slim aan doen dit in de optie lijst te zetten
Lijkt mij niet een overbodige move...dacht dat zoiets toch wel redelijk standaard was binnen dit segment..

Ben dus wel benieuwd naar de ervaringen van bovenstaande.