Uitvoeringen: wat zijn de verschillen

Namssam

Hoort erbij
15 jan 2024
34
45
18
Beste groep,

Enige tijd geleden voorgesteld: Op zoek naar een vervanger voor de Corolla

Type CT200h past het meest bij mijn wensen.
Ik heb nog wel wat info nodig over de verschillende versies waarin de CT is geleverd.

Reeds gevonden maar niet precies wetende wat het inhoud:
- Business Line
- Business Line Pro
- Sport Edition
- 25th Edition
- Edition 30
- Executive Line
- Luxury Line
- Ultimate Edition
- F Sport



Hier al gespit in het topic waar Rene77 in bericht #3 wat opheldering geeft : KLIK
Maar nog niet duidelijk wat er in het Business pakket zit (wél wat er méér in het Luxury Line zit dan in andere uitvoeringen)

Zijn de halogeen koplampen, op een bepaalt jaar geheel uit het aanbod verdwenen, is LED bv vanaf jaar 2018 de enige keuze?

Rene77:
"Technisch zijn er 2 verschillen. De versie met 15" velgen met kleinere remschijven. Dit is de zuinigste. Alle andere versies zijn met 16 of 17 inch. Daar passen geen 15 inch onder. Die remschijven zijn groter."

Is bovenstaande mededeling van kracht op alle bouwjaren?
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
297
170
43
Als tip, bekijk de prijslijsten. Dit geeft per bouwjaar de exacte opties per Line en welke "Lines" er in dat jaar verkrijgbaar waren. Zo werden de eerste 3 jaar de meest volle Luxury Lines geleverd. Vanaf de facelift werden bepaalde eerder standaard opties, zoals Mark Levinson, optioneel.
Uiteraard gaan de prijslijsten enkel op voor origineel Nederlandse auto's.

Een CT op 15" is altijd een standaard versie.

 
  • Leuk
Waarderingen: Namssam

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Beste groep,

Enige tijd geleden voorgesteld: Op zoek naar een vervanger voor de Corolla

Type CT200h past het meest bij mijn wensen.
Ik heb nog wel wat info nodig over de verschillende versies waarin de CT is geleverd.

Reeds gevonden maar niet precies wetende wat het inhoud:
- Business Line
- Business Line Pro
- Sport Edition
- 25th Edition
- Edition 30
- Executive Line
- Luxury Line
- Ultimate Edition
- F Sport



Hier al gespit in het topic waar Rene77 in bericht #3 wat opheldering geeft : KLIK
Maar nog niet duidelijk wat er in het Business pakket zit (wél wat er méér in het Luxury Line zit dan in andere uitvoeringen)

Zijn de halogeen koplampen, op een bepaalt jaar geheel uit het aanbod verdwenen, is LED bv vanaf jaar 2018 de enige keuze?

Rene77:
"Technisch zijn er 2 verschillen. De versie met 15" velgen met kleinere remschijven. Dit is de zuinigste. Alle andere versies zijn met 16 of 17 inch. Daar passen geen 15 inch onder. Die remschijven zijn groter."

Is bovenstaande mededeling van kracht op alle bouwjaren?
Ik ben hier ook nooit echt uitgekomen, wat je beter kunt doen is een wensenlijstje opstellen wat je er juist in wil hebben.

bijvoorbeeld
( Premium Audio ) kun je zien aan de tweeters in de A stijlen.
( Premium Navi ) kun je zien aan de bediening, zo'n haptisch muisje is premium ( zo'n draaiknop is basis )
Aan het stuur kun je ook zien of hij de uitgebreide boordcomputer heeft of eventueel de dynamic cruise

zo kan ik alleen al door het scrollen door de foto's van een advertentie snel zien wat voor uitvoering ik ongeveer voor me heb.
die 15" is naar mijn weten alleen het allereerste model. tot 2014.

Sport Edition klinkt leuk.. maar heeft zoals ik vaak heb gezien alleen zwarte biezen in de gril ipv chroom. Business is altijd kaal. bij Toyota/Lexus staat dit eigenlijk voor Lease...... ;-)

Ik heb zelf uiteindelijk een F-Sport met Luxury pakket gevonden. ( dat bestaat ook nog )
 

Richie

Hoort erbij
1 aug 2023
34
50
18
Zelf heb ik deze zoektocht ook gehouden, vooral langs de aanbieders gaan en de verschillen vergelijken. De prijslijsten geven helaas ook geen compleet beeld omdat bijvoorbeeld iemand voor een basic editie heeft gekozen maar dan toch met 1 á 2 extra's waardoor het vrijwel een Business editie is geworden.
Zo stond er in mijn onderhoudsboekje 'comfort line' terwijl in andere documentatie wordt gesproken over 'business line pro'.

Tijdens mijn zoektocht viel snel op dat er ook edities waren zonder display met alleen achteruitrijcamera in binnenspiegel. Ikzelf wilde juist wel een display, oftewel daarna mijn focus hierop gelegd en verder gezocht op deze details.

Wat is een must? En wat is een leuk extraatje? Veel zoekplezier!
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
297
170
43
Als de verkoper een verkeerde uitvoering vermeldt, is dat natuurlijk overmacht. Een Business Line met sportstuur wordt niet ineens een F-Sport. Dus de bedoeling is dat je met een prijslijst bekijkt wat er op een bepaalde uitvoering moet zitten en dan met de foto's ernaast de extra's bekijkt of gewoon tijdens een bezichtiging. Op zo'n manier valt een verkeerd vermelde uitvoering ook door de mand. Een volgens de adverteerder Luxury Line met een basic audio, handbediende stoelen en halogeen koplampen klopt natuurlijk niet. Ook kun je met het kenteken vaak terugvinden wat voor uitvoering het exact is.
 

Namssam

Hoort erbij
15 jan 2024
34
45
18
Correct me if I am wrong.. ;-)

A : Speakers in de A stijl = Premium Audio of Mark Levinson
B : Extra knopjes op het stuur voor = Uitgebreide navigatie (?)
C : Logo aanwezig? = Mark Levinson installatie
D : Breed 10" scherm = Laatste facelift versie CT200h

Aanvullingen / opmerkingen meer dan welkom

CT200h.jpg
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
A. kan volgende zijn Panasonic 10 speakers, Mark Levinson ( 13 )
B. Knopjes op stuur bovenin het gearceerde is uitbebreide boordcomputer, onder is voor dynamic cruise
C. Idd.
D. Check
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
297
170
43
Mark Levinson heeft achter de achterbank ook nog speakers zitten. Overigens is Mark Levinson (volgens mij) na de eerste facelift optioneel geworden bij de CT Luxury Line. Dus niet vanzelfsprekend dat dat standaard is. Die LL op jouw foto is dus "Premium Audio"

lexus-ct200h-mark-levinson-speaker.jpg
(deze speakers achter de achterbank)
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

mailliW

Nieuw hier
28 jan 2024
11
10
3
Ik heb een first edition (2011) en daar zit ook een Mark Levinson systeem in, zeer prettig geluid.

Zie overigens net in de prijslijsten dat het leeggewicht van een lexus met 15 inch wielen ook 40kg lager is waardoor je minder wegenbelasting betaalt. Scheelt toch weer € 104 op jaarbasis, voor als je dat belangrijk vindt. Nog iets als je de prijs belangrijk vindt: als je de versie hebt met 17-inch velgen, zijn de banden een stuk duurder, vooral als je wat betere banden wil. De 16 inch versie is al een stuk betaalbaarder (ga zelf ook over op 16 inch ipv nu 17 inch), 15 inch is nog betaalbaarder. Al met al kan het verschil in kosten dus nog aardig oplopen.

Wat ik zelf mis op mijn eigen auto is keyless entry. En ik ben vrij lang en heb een tijd rugklachten gehad, dus had lumber support denk ik ook prettig gevonden (dit zit vgm alleen op de versies met elektrische stoelen). Stoelverwarming is ook wel leuk om te hebben. En handig is ook als de uitschuifbare hoedenplank niet mist, als ik die niet dicht heb, komt er merkbaar meer herrie van achteren, al komt dat misschien ook omdat er nu wat goedkopere banden onder zitten, maar ik merk daar zeker verschil in.

Rij er nu twee jaar in en nog geen seconde spijt van gehad, ben nu 60.000 km verder en zit zonder afschrijving nu op 23-24ct per kilometer aan totale kosten.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
297
170
43
Interessant! Dat was naar mijn weten exclusief Luxury Line. Ik dacht dat de FE enkel de upgrade naar de 10 speakers en HDD navigatie had. Maar ik kan me uiteraard vergissen!
 

mailliW

Nieuw hier
28 jan 2024
11
10
3
Interessant! Dat was naar mijn weten exclusief Luxury Line. Ik dacht dat de FE enkel de upgrade naar de 10 speakers en HDD navigatie had. Maar ik kan me uiteraard vergissen!
Haha je hebt helemaal gelijk, zit niet op mijn auto. Lol, ruim twee jaar in de veronderstelling geweest dat ik ook een ML systeem had, omdat het zo goed klonk denk ik, kan me bijna niet voorstellen dat het nog beter kan. Haha.

Naja, zou er dus niet al te veel waarde aan hechten of het 10-speaker systeem of ML is, of je moet een grote audiofiel zijn.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
297
170
43
Jep, daar kun je een microSD-kaartje met nieuwe kaarten in kwijt. Sommige uitvoeringen kunnen enkel met een USB-stick geüpdatet worden of soms zelfs nog de oudere (HDD) aan de computer.