Vakantie duurtest IS200 Sportcross

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Zojuist zijn wij terug gekomen van een vakantie in Itali? met ons gezin. Omdat ik de auto nog maar een maand had was ik wel nieuwsgierig naar deze 'test'. De auto zat stampvol en we waren met 4 mensen waarvan 2 kinderen.

De reis zelf was een fluitje van een cent. Hij rijdt als een blok met 170 op de teller en de CC aan. Als toetje heb ik op de terugreis nog 2 aanzienlijke bergpassen in Zwitserland genomen, De Nufenenpas & Sustenpas. Ook hierin geen problemen al merkte ik wel dat onderin de 2 hij soms moeite had om op toeren te komen.

Helaas waren er ook een paar kleine dingetjes; het Lexus logootje van 1 van de velgen is er helaas afgeknapt tijdens de rit. Ook stonk de airco maar dat wordt deze week verholpen. (kosten: ? 40,-)

Wat me ook opviel was dat ik toch wel pijn aan mijn onderrug/zitvlak kreeg na deze rit (had ik met de Honda's nooit). Wellicht was de afstelling van de stoel niet goed.

Ook heb ik de auto gewassen. Niet in een wasstraat maar halfautomatisch met de hand en zo'n hogedrukreiniger/wasborstel etc. Ik heb bewust enorm veel water gebruikt. Toch zijn er helaas krassen achter gebleven. Kortom: ik kan niet autowassen! :cry:

En het verbruik? Of ik nu 170 reed, of over de bergen, het verbruik lag steevast zo rond de 1/10,3. Dit viel mij wel op dat er nauwelijks schommelingen waren hierin.

Al met al was het een genot om in te rijden. Ik baal van de krassen. Wellicht een professioneel bedrijf inhuren?

Groetjes,
Boudewijn
 

Bijlagen

  • DSC_0934.JPG
    DSC_0934.JPG
    312,1 KB · Weergaven: 53
  • DSC_0913.JPG
    DSC_0913.JPG
    242,2 KB · Weergaven: 54

Brenner

Hoort erbij
22 okt 2010
48
0
0
zo..toerental is toch 700/800..je hebt gelijk..vanaochtend was ie 1300 tijdens de opwarmfase..vals alarm dus ;-) toch wil ik de computer eens laten uitlezen zodat ik een gevoel heb bij de auto..heb de lexus garage in Sittard eens gemaild ...enig idee hoeveel zoiets kost?
 

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0
Ik weet niet hoe dat in NL is, en misschien is dat common knowledge/vanzelfsprekend, maar in BE is er naar 't schijnt een zeer groot prijsverschil tussen de pure Lexus-garages en de Toyota-garages die ook erkend worden als Lexus-garage.
 

Brenner

Hoort erbij
22 okt 2010
48
0
0
Alan zei:
Brenner

Over het resetten:

Klopt ik weet nu even niet meer uit me hoofd welke zekeringen ik eruit heb gehaald. Het zit in de motor ruimte. EFI zekering ofzo.

Hierna zal je auto de eerste paar keren met een wat hoger stationair toerental draaien, hierna zal deze zichzelf na een paar keer na 'inleren' weer normaal stationair draaien. Dit heb ik vaker gedaan voor bv andere benzine/andere luchtfilter/etc. Stationair toerental was bij mijn is200 dacht ik 600-700 tpm zijn. 1300rpm is alleen tijdens opwarm fase.

Droogdoek:

ik gebruik oa deze: http://www.carclean.nl/product/Chemical_Guys/Miracle_Dryer_MIC_292_02_100804.aspx


Wat esteban zegt klopt ook :) het gaat erom hoe je met de spullen omgaat. Want als je een droogdoek laat vallen dan zou ik hem ook niet meer gebruiken :)

Ik gebruik meestal een voordroogdoek:

http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Waffle_Weave_Drying_Towel_60x90cm_PB-WW_100907.aspx

en daarna loop ik hem na met die gele.

De ramen gebruik ik weer een raamdoek voor :) en de velgen heeft ook zijn eigen doekje :)

haha..heerlijk dat enthousiasme (jullie hebben toch geen aandelen bij die toko he). heb je ook speciale doekjes om de auto mee in de was te zetten? en welke was gebruiken jullie?

pff..wat een vragen he. :D
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
In de wax zetten doe ik machinaal, maar met de (gele) applicator pads van Meguiars gaat ook perfect....laten drogen en met microvezel afvegen (je zal al wel doorhebben met welk merk ik werk zeker :mrgreen: )

Ik gebruik de M21 synthetic sealant of de M26 Hi-Tech carnauba wax. Telkens 2 lagen erop.....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
OWjee wil je het echt weten wat ik gebruik??
Ik heb een boekenkast vol met spullen voor de lak.

Ik heb geen aandelen in carclean, maar ik bestel daar de meeste spullen van mij. Het enige wat ik niet daar haal is mijn WAXen. Die komen van http://www.swissvax.nl (wel heel erg prijzig, maar een must have for elke detailer)

Even kort:

Ik heb 2 verschillende machines voor het bewerken van mijn lak.

DAP500 en de DAP900 rotary ( carclean)
Heel veel soorten pads voor verschillende doeleinden en ook allemaal verschillende uitpoetsdoeken.
Voor het bewerken gebruik ik voornamelijk Wolfgang spullen (beste spul evenens bij carclean)

Sealant gebruik ik ook van wolfgang

Waxxen gebruik ik:

Swissvax shield/glacier/Best of Show

Mocht je het echt gedetaileerd weten hoe wat waar waarom, dan kunnnen we een nieuw topic openen.
 

Brenner

Hoort erbij
22 okt 2010
48
0
0
Esteban zei:
Alan zei:
En ja ik denk dat ik knettergek ben :p

zo te zien is esteban niet anders dan ik :D

:winke:

Idd misschien beter een topic over starten....en / of de bestaande verder zetten

ik heb het reeds bestaande topic eens goed doorgelezen..jemig....dat er mensen waren die zo uitgebreid hun auto's verzorgen wist ik niet ;) interessant allemaal al zal ik het toch niet zo uitgebreid aanpakken :D
 

Izwid

Nieuw hier
10 aug 2014
3
0
0
Zit als nieuwkomer een beetje wat topics te lezen en kwam deze tegen. Mooie Lexus op pagina 1! (misschien al 2x van eigenaar verwisselt daarna..)

De discussie over het wassen ook grappig. Ik weet dat er verslaafden zijn die hun auto met allerlei producten bestoken om mooi te houden. Maar ik houd het gewoon op een (zeer goede) wasstraat, en heb nog nooit krassen of wat dan ook gezien. Binnen 10 minuten klaar, kosten 10 euro. Het buurjongetje vraagt meer tegenwoordig..