Vandaag LS400 gekocht! Als hobby-restauratie project

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
YviE zei:
Eenmaal gepoetst ziet hij er erg goed uit!! :rulez: Veel succes met de restauratie!!

Zeker het waterniveau in het oog houden, en zoek ook naar 'mayonnaise' in de motorolie
Waterniveau blijft constant, tijdens lopen lager en koud op max na expanderen. Daar zie ik geen problemen.
Mayo aan de peilstok heb ik niet, oliedop ook niet, olie heeft nette kleur.
Denk wel dat ik binnenkort eens een setje bougies, kabels e.d. ga bestellen want geen idee hoelang de boel erin zit.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Ook zou het geen kwaad kunnen om de motorolie + filter, remvloeistof, luchtfilter,aut.versnellingsbakolie + filter en het interieur-filter te vervangen als je niet zeker weet wanneer deze voor het laatst vervangen zijn.

Als ik een andere auto koop vervang ik altijd alle olie e.d, dan ben ik er zeker van dat dit gebeurt is.
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Henny zei:
Ook zou het geen kwaad kunnen om de motorolie + filter, remvloeistof, luchtfilter,aut.versnellingsbakolie + filter en het interieur-filter te vervangen als je niet zeker weet wanneer deze voor het laatst vervangen zijn.

Als ik een andere auto koop vervang ik altijd alle olie e.d, dan ben ik er zeker van dat dit gebeurt is.

Ja, samen met de stuurbekrachtigingspomp en dynamo doe ik de vloeistoffen.

Verder, leve eBay. Schuurspul, vulmiddel, primer, verf (3N9) en lak gekocht. Als het binnen is de boel zelf proberen te repareren. Genoeg instructie filmpjes om het te snappen en heb nog wat bumpers en spoilers liggen om op los te gaan waarna ik de LS ga aanpakken.

Alleen die Albert Hein deukjes weet ik nog niet hoe ik die gaan aanpakken.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
die Albert Hein deukjes kunnen ze weghalen zonder spuiten en plamuren en kloppen.
Op de Centraal Beheer verzekerings dag : De kleine deukjes werden er 3 ter grootte van een 2 eu munt stuk gratis weggehaald. Een goede uit deuker kan dit ook voor jou doen ... je moet wel eerst wat panelen verwijderen helemaal als het je dak en zijkanten stijlen betreft.

succes...
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
dynamo vervangen en het rijdt weer als het hoort. nu weer een ander probleempje met lage toeren in overdrive.
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
met sleutel in de 'On' stand knopje TRC ingedrukt waardoor TRC-OFF gaat branden gestart... en heerlijk gereden. geen gestotter meer, geen inhouden meer en pakt vloeiend op. voel nog wel een 'onzichtbare hand' die het vermogen tegenhoudt dus maar eens de beruchte temperatuursensor voor de ECU vervangen!
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Niels_D zei:
Wat meet die temperatuursensor? En wat is daar zo berucht aan? :O
die meet de temperatuur van het koelwater en geeft dat door aan de ECU. met de tijd komt er oxidatie op en geeft die sensor een verkeerde waarde waardoor de ECU 'denkt' dat het (veel) kouder is en spuit de ECU meer brandstof in de kamers.

'beroemd' draadje over de beruchte sensor (groene onder op de foto). lees vooral de reacties van de mensen dat n? het vervangen van die sensor de auto een stuk beter loopt (als vanouds):
http://www.clublexus.com/forums/ls400/3 ... -pics.html

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
En nieuwe olie voor de bak. Toyota Type IV (4) is niet meer of heel slecht te krijgen dus uitgedokterd welke olie dat is. Het is rebranded Mobil 1 3309 ATF olie en volop verkrijgbaar via eBay.de.
Doe je een drain (flush zou ik NIET aanraden) dan heb je 4 liter nodig. Heb zelf 4 liter besteld, 1x drainen, 500km rijden en dan nog een keer (dus nog een keer bestellen, domme ik). Ben gewend om olie vaak te wisselen en liever vaker dan de intervals dan te weinig/te laat.

/edit: en met 40 liter tussendoor 586km gereden. 70 liter getankt. dat geeft 1:5,2 ofzo :)
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Wat een heerlijk weer vandaag tijdens het ritje met de boot naar het werk.

En nieuwe wonderen dienden zich aan! Tegelijk!

1) Het stotteren/stoten is terug! Hoera, was al bang dat deze kwaal nooit meer terug zou komen;
2) Radio gaat niet meer aan, volume indrukken doet kort de verlichting van de radio indrukken en meteen weer uit;
3) Maar eens verder testen en: dashboard verlichting wil opeens niet meer zachter danwel harder!

Dat de auto opeens weer stoot kan ik mij voorstellen;
Dat de radio dan opeens niet meer aangaat, gaan mijn wenkbrauwen omhoog;
Dat de dashboard verlichting niet meer regelbaar is...
Dan is er ergens een dikke storing, kan niet anders. Toch nog maar eens die bedrading in het kofferbakscharnier nakijken.

Van het weekend maar eens gaan zoeken, blijft leuk zo'n Toyota.
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Nou, draadje erin en uitlezen maar.

Motormanagement:
Code 25 en code 26.
Denk de O2 sensoren. Snel even gekeken en $49 inclusief, net betaald en zal volgende week wel ergens binnenkomen.

TRAC:
Code 29
Denk remolie oud en versleten, die gaan we eerst maar eens verversen en dan de boel resetten.

en een onbekende...
Onder het Height lampje:
Code 72!!!
Wat een feest.

Rij nu met een ramvolle tank ongeveer 500km dichtbij (ipv ver) hahaha.
Leuk ding zo'n LS400!.

Binnenkort onderhoud:
- oliewissel motor
- oliewissel bak met Mobil 1 3309
- nieuwe remolie
- nieuwe versnellingsbakpakking en filter
- nieuwe groene temperatuur dinges
- nieuwe thermostaat
- nieuwe bougies (6-EIX ofzo)

Alleen nog ergens luchtfilter vandaan halen. En een oliefilter.
Daar maar eens zien of 'Das Boot' (R) beter gaat lopen.
Daarna draagarmen. En een BC setje. En andere velgen. En Y banden ipv H (jaja ik ben niet gek!!). En groene ventieldopjes om mee te doen met de rage.

To be voortgezet...
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
en een onbekende...

Onder het Height lampje:
Code 72!!!


Wat een feest.

G??N idee wat dat is, iemand hier tips want ik kan er echt niets over vinden...
En 3x gecheckt, het is niet 71.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Alle respect voor je enorme doorzettings vermogen. Ik had al contact gezocht met Jeremy Clarkson om nog een keer een LS400 kapot te laten schieten door een tank. (staat op youtube) Het blijven complexe auto's maar jij heb wel erg veel te doen. Succes en houd de moed erin. Bedankt voor al je mooie verhalen voor ons. :D
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Coordinator zei:
Alle respect voor je enorme doorzettings vermogen. Ik had al contact gezocht met Jeremy Clarkson om nog een keer een LS400 kapot te laten schieten door een tank. (staat op youtube) Het blijven complexe auto's maar jij heb wel erg veel te doen. Succes en houd de moed erin. Bedankt voor al je mooie verhalen voor ons. :D
Dank en ik vind het werkelijk waar leuk, prijs van de auto was er dan ook naar. Rij straks voor <3000 euro met een goede betrouwbare roestvrije Lexus. Nog wel plaatwerken en overspuiten maar dat ga ik zelf doen in een hobbyhal.

Ik ga absoluut niet naar Top Gear met deze LS400 maar heel leuk idee. Buiten dat het mij w?l grappig lijkt, heb ik geen zin om op de Engelse nationale televisie voor gek te worden verklaard omdat ik aan de verkeerde kant van de weg rijd...
:D

Daarentegen lijkt het mij wel leuk om de Stig bezig te zien in 'Das Boot' (zo noem ik de LS, mijn levensgezel haat het om met de LS in een parkeergarage te gaan/parkeerplek in te gaan rangeren).
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Ah, it's my lucky day today!
Ergens van een pagina:
72 Fuel Cut Solenoid signal.
Nou maar eens gaan zoeken waar dat ding zit. Fuel cut is iets waar ik HEEL allergisch voor ben. Ontsteking afsluiten ok maar benzine toevoer ajb niet...

CTRLC en CTRLV

These are OBD codes for pre 97 cars
except 94 and newer ES 300

1 Normal Condition.
2 Air Flow Meter signal.
3 Ignition signal.
4 Engine Coolant Temperature Sensor signal.
5 Oxygen Sensor.
6 RPM signal (Crank Angle Pulse).
7 Throttle Position Sensor signal.
8 Intake Air Temperature Sensor signal.
9 Vehicle Speed Sensor signal.
10 Starter signal.
11 Switch signal.
11 ECU/ECM.
12 Knock Control Sensor signal.
12 RPM signal.
13 Knock Control CPU (ECM).
13 RPM signal.
14 Turbocharger Pressure.
14 Ignition signal.
21 Oxygen Sensor.
22 Engine Coolant Temperature Sensor signal.
23 Intake Air Temperature Sensor signal.
24 Intake Air Temperature Sensor signal.
25 Air-Fuel Ratio Lean.
26 Air-Fuel Ratio Rich.
27 Sub Oxygen Sensor signal.
28 No. 2 Oxygen Sensor signal.
31 Air Flow Meter signal (Vacuum Sensor signal).
32 Air Flow Meter signal.
34 Turbocharger Pressure signal.
35 Turbocharger Pressure Sensor signal.
35 HAC Sensor signal.
41 Throttle Position Sensor signal.
42 Vehicle Speed Sensor signal.
43 Starter signal.
51 Switch signal.
52 Knock Sensor signal.
53 Knock Sensor signal.
54 Inter-cooler ECM signal.
71 EGR System.
72 Fuel Cut Solenoid signal.
78 Fuel Pump Control signal.
81 TCM Communication.
83 TCM Communication.
84 TCM Communication.
85 TCM Communication.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Bedankt voor de uitgebreide info (DOH! "except 94")!
Ik moet mijn auto ook nog steeds uitlezen, maar ik heb er elke keer geen zin in :p

Vervang jij trouwens alle remolie door DOT 5.1 ofzo?
En hoe werkt ontluchten eigenlijk bij een auto? Moet je dat per klauw doen of per 2 of zelfs per 4?
Ik heb nog ergens van die 1-weg ventieltjes liggen voor het ontluchten, altijd handig.

Heb van de week een offerte gekregen van Louwman voor mijn remsysteem:

Remblokken voor: ? 200,-
Remblokken achter ? 130,-
Remschijven icm blokken voor ? 565,-
Remschijven icm blokken achter ? 590,-

:O :O :O
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Niels_D zei:
Bedankt voor de uitgebreide info (DOH! "except 94")!
Ik moet mijn auto ook nog steeds uitlezen, maar ik heb er elke keer geen zin in :p

Vervang jij trouwens alle remolie door DOT 5.1 ofzo?
En hoe werkt ontluchten eigenlijk bij een auto? Moet je dat per klauw doen of per 2 of zelfs per 4?
Ik heb nog ergens van die 1-weg ventieltjes liggen voor het ontluchten, altijd handig.

Heb van de week een offerte gekregen van Louwman voor mijn remsysteem:

Remblokken voor: ? 200,-
Remblokken achter ? 130,-
Remschijven icm blokken voor ? 565,-
Remschijven icm blokken achter ? 590,-

:O :O :O

remsysteem: komt 5.1 in
ontluchten per 4 denk ik.

Louwman moet er ook aan verdienen natuurlijk maar:

Brembo remschijven:
http://www.ebay.co.uk/itm/310367388859? ... 1436.l2649
EUR 64.49
Postage: EUR 25.00
Seller information
Member ID www_lott_de (Feedback score of 119414) 99.8% Positive Feedback


Zeer goede remblokjes rondom:
http://www.ebay.co.uk/itm/310363632353? ... 1436.l2649
EUR 64.02
Postage: EUR 19.00
Seller information
Member ID cartuningpoint (Feedback score of 15202) 99.5% Positive Feedback

64+64+25+19 euro totaal voor rondom.
Misschien is dat was, deze set zal ik kopen indien ik eraan toe ben.
Ik verkoop bovenstaande voor 499 euro aan iedereen. Lexusforum korting zit er al in verwerkt. Kan ik over een jaartje een LFA berijden!