Vandaag LS400 gekocht! Als hobby-restauratie project

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AWH
  • Startdatum Startdatum
Het EGR systeem kan je ongestraft verwijderen, zowiezo werkt het alleen op deellast, en heeft niks met je CO uitstoot te maken.

Ik heb hetzelf ook verwijderd en het scheeld een hoop smurrie in je inlaat, en je bent meteen van die buis af achter je motorblok die altijd scheurt en herrie maakt, die (op je uitlaat en je inlaat geschroeft zit)

Als je de actuators laat zitten dan krijg je ook geen foutcodes. (je zou ze ook kunnen vervangen door een weerstandje om de ecu te foppen, maar dat vond ik teveel moeite)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Uiteindelijk verdwijnd dit dan in de vuilnisbak:

de flens heb ik van het uitlaatpijpje afgeslepen, dichtgelast en teruggeschroeft.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Groeten
 
Gaaf dat dit kan, dit kan bijv. NIET op een Lexus IS220D motor, de diesel. Daar is het niet voor elkaar te krijgen, ondanks de vele pogingen.


Nog een voordeel: bij al mijn wagens waarbij ik de EGR afdopte werd de wagen zuiniger. Substantieel.
 
@ Bleu Eyes,

zie je zijn Avatar ? Het kan !!! Toyobeemer ...

@ EGR Deleter,

Wat ga je precies doen met dat blok ?
Ga je het blok nog splitsen ?
Dikkere zuigers ?
Supercharger ?

Je hebt ook een pm van mij.

Groet

Lexter
 
Gtech zei:
Ik heb hetzelf ook verwijderd en het scheeld een hoop smurrie in je inlaat, en je bent meteen van die buis af achter je motorblok die altijd scheurt en herrie maakt, die (op je uitlaat en je inlaat geschroeft zit)



Groeten

En dat buisje kost wel wat bij de dealer !!
Maar voor iemand die de apk moet doorstaan moet diegene ieder jaar alles even terugplaatsen wat betreft de EGR ?

:rulez:
 
Hoi Lexter,

Het motorblok zit op dit moment in een BMW, rijd eerlijk gezegd prima, het is voorlopig niet de bedoeling om deze uit elkaar te halen want hij draaid prima, heb overigens nog een reserveblok liggen! dus ik kan nog even voorruit.

Maar ik zal Jeroen zn topic er verder niet mee vervuilen.

Over de EGR gesproken, wat ik ook al in mn vorige post had gezet, deze is om de NOx gassen te verminderen(niet de CO), je hoeft dus totaal niet over de CO waarde in te zitten,
 
Nog ff offtopic, GTech, stel je eens voor in de voorstel topic als je wilt en daarna de volgende stap, een projecttopic aanmaken want ik ben benieuwd naar je project, niet alleen ik denk ik. :rulez:
 
inderdaad Marcel wees niet zo schuw brag about your monster machine we love it.

Show us your vehicle want Blue Eyes sterft langzaam van de spijt ...

Een V8 in zijn Toyobeemer ...

OMDAT HET KAN !!!

:photo:
 
Waar is AWH ?
Wat doet AWH met die motoren ?
Waar blijven de project picas AWH ?


groetjes

Lexter
 
Nieuws uit de kelder van AWH, hij leeft nog pm de mij SOS en dat hij druk bezig is !!!

Met het splitsen van zijn blok de stiekemert ... hij vroeg nog of de foto's dan gewenst waren ???

Of de foto's nog gewenst waren wat een vraag he mede forummers !!!

BRING THEM ON AWH !!!!

WE ARE READY TO RECEIVE !!

SHOW US YOUR LEAKING PUMPS OLIESEALS AND PISTONS !!
 
Ik heb inside informatie ontvangen, en hij gaat het blok echt splitsen in zijn schuurtje.
Misschien kan ik hem overhalen dat ik mag komen helpen en foto's mag maken voor het forum.
Het zou wel heel tof zijn een volledige rebuild in een DIY tutorial, ik snap ook wel dat het heel veel werk is om iedere keer je vieze handen te moeten reinigen en uren moet typen en uploaden om je kluswerk te tonen.
Soms wil ik het wel graag maar is er gewoon geen tijd of zijn de batterijen weer is op.

Maar AWH gaat diep .... heel diep ..... hij sloopt zijn sloper voor dat blok dus heeft ie grote plannen.

:worship:

respect voor AWH de man zonder angsten ....
 
blauwe boot erbij gekocht voor blok en onderdelen (had ik denk ik al gemeld), blok uit die blauwe boot wordt gesplitst en dan maar eens kijken wat de staat is en wat te doen. ben niet zo mediageil dus radiostilte totdat er echt wat te melden is (wat ik tegenkom, wat en hoe ik eea ga aanpassen enz enz).
en als het dan af is, wordt het in de "roze" boot gelepeld, genoeg te doen en indien ik iets nuttigs te melden heb, zal ik het wel melden. tot dan lees ik mee.
@Marcel, mooi dat die sensor geholpen heeft.
 
Ok ik was ff van het padje ... maar met boot bedoel je LS400 juistem ik dacht ff dat je ook een boot had met een UFZE erin LOL.
AWH wij zijn wel media geil, helemaal als het aankomt op oude motorblokken vol met roet en blach death sludge.

Het is voor ons net porno ... snap je.

:worship:
 
worthless.gif


:worship:

:rulez: