Verbruik IS220d

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb eigenlijk vanaf dag 1 Vpower getankt en een half jaar lang BP ultimate 98, maar uiteindelijk ben ik toch weer terug bij de Vpower, want ik vind deze toch lekkerdere rustigere loop hebben.

Owja Vpower 99 en Racing 100 heb ik ook weleens geprobeerd :p
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Deze week 3 maal op en neer gereden naar Maastricht.
Vandaag zelfs 6,6 op de boardcomputer. Het enige verschil wat ik kon bedenken was de temperatuur, het was vandaag iets warmer.

Ik heb zelfs heel even 6,5 gezien, maar ook diverse malen weer terug naar de 6.7.


Dus wellicht is dit de max.?

En nu maar eens een tankje blazen :D :D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik zal maandelijks in mijn eigen topic de cijfertjes posten, ook de financieen.
Geen probleem daarmee, geeft iedereen een mooi vergelijk. De cijfers zijn gemakkelijk te achterhalen op het internet, ik vertel dus niets nieuws, geef niets weg ;)


In de eerste posting van mijn eigen topic: Eigen topic
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Gisteren ineens 6.1 gemiddeld over 500km, cruisecontrol aan op 120, 99% snelweg.

Verschil: temperatuur boven de 10 graden.
Enorm verschil, aangezien ik erg, erg mijn best moest doen om onder de 7.0 te gerakenm, cruisecontrol 120, 99% snelweg.

edit:
Daarna vanuit Maastricht naar Brussel, terug naar Maastricht, en toen weer naar Lelystad, naar huis.
Geeindigd vandaag, Lelystad Amsterdam en terug op 6,6.

850 km op een tank, lampje begon te branden bij 840 km.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Arie zei:
Ongeveer 10.000 km is mijn roetfilter vervangen (ongeveer 80.000 km) en toe ik hem terugkreeg was het verbruik 9,3l op 100km. Hiermee terug gegaan naar Lexus Den Haag en die hebben (als ik het goed heb) de EGR klep schoongemaakt. Verbruik is nu flink gezakt en staat nu gemiddeld op 7,1km en dat is zuiniger dan de eerste 80.000 km. Toen zat ik op 7,3l op 100km. Ik kan het hoge verbruik dan ook niet verklaren. Heb je misschien de begrenzer eraf gehaald zodat hij weer op 177 pk zit ipv de 163pk zoals ze in BE geleverd worden?

Ik denk dat er ook wel verschil zit in welke tandwielverhoudingen in de eindoverbrenging heb zitten. Ik had laatst een leenauto en die had volgens mij een kortere overbrenging waardoor hij in de 6e versnelling veel meer toeren draaide dan in mij eigen auto.
Je kan het eigenlijk een beetje vergelijken met het fietsen in de laagste versnelling en dan tegen een heuvel op het kost je dan zeer veel trapkracht (energie). De juiste versnelling kiezen is dan de beste optie

Update:

Ik heb nu 110.000km gerenden en het gemidelde zit nu op 7,2 km op 100km en ik rij iedere dag 170km woonwerkverkeer en ik ben een echte linkerbaan rijder. :rulez:
 

rogue

Nieuw hier
22 feb 2011
4
0
0
Het is toch normaal dat je met een 220D op een hoog verbruik zit!!!!
Met de 5e injector in de uitlaat is het niet moeilijk he, spuit de brandstof rechtstreeks in de uitlaat (dag zuinig rijden)
en dan zijn er ook nog de leuke alledaagse probleempjes zoals geen kracht onder de 2200 tr/min en een hoog olieverbruik.
nu, mits het nodige werk zit ik eindelijk op een verbruik onder de 10l.
nu alleen nog de perfecte manier zoeken om de EGR valve af te koppelen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik merk nu echt dat het mooi weer wordt, gisteren en vandaag in totaal 780 km gereden, verbruik (KM stand op verbruikte liters) is 6,08. 6,3 op de boardcomputer.

Rijgedrag zelfde als anders. Cruisecontrol op 120, en de GSM aan voor het bellen / vergaderen :) .
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
In de ochtend is het voor mij een wat minder zuinig ritje :( want buiten is het dan nog vrij koud, maar van werk naar huis scheelt het zo op de rit 1l/100km
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Afsluiten EGR-klep
Dit komt van de Avensis club in Spanje....
bron :
http://www.avensisclub.com/modules/newb ... =0&start=0

En nu dan een letterlijke vertaling via google + de fotos

Hier is de EGR klep en leiding. We moeten twee moeren en twee schroeven losmaken.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verwijder de twee schroeven, en dit is de plaats waar we de afdekplaatje gaan zetten.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Nou eenmaal genomen de schroeven uit de pijp (wees voorzichtig met het bestuur, niet van plan te vallen) en na het verwijderen van de buis, en haal de EGR unplugged, en we kunnen als erg vuil is, zie in het bijzonder in de collectoren ...
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Deze collectoren zijn schoon, er zijn slechts sporen van olie. Zie die van jou maar na.
http://i39.photobucket.com/albums/e158/olympus12/6c3466ca2014a735892c946796f1ccb1o.jpg[/RIMG]

Nu, met als template de raad om een ??blad te maken met dezelfde vorm. Zoals ik al zei, tussen de buis en de cilinderkop. En het bord is geplaatst tussen de plaat en buis.
[rimg]http://i39.photobucket.com/albums/e158/olympus12/d2481e6d109cfaa63f3d357e3e3827bdo.jpg[/rimg]


Op dit punt, zal ik u laten beslissen. De plaat kan worden volledig blind als de mijne, of 2 idioten van 4 mm ... Als je met de twee gaten, je gewoon nog rijden, periode.

En als je volledig blinde gaten missen, zal je hoeft te doen in de buis. Op een wijze die enigszins gas recirculatie, en anders niet circuleren niets, en zuigen in schone lucht

[rimg]http://i39.photobucket.com/albums/e158/olympus12/251cee9297f9030112d232b0bfad47b1o.jpg[/rimg]

Mijn Spaans is een beetje roestig :P :P
Als iemand er een ander uitleg voor heeft, vooral doen dan h?.......
 

lammy1

Nieuw hier
10 mrt 2011
5
0
0
Over het afdichten van de EGR lees ik verschillende dingen op het net.
Bij de een werkt het wel goed en bij de ander gaat de motor in "limp-mode".
Wat er waar van is weet ik niet.
Ik durf het nog niet te proberen daar de "directie" thuis het meest in de lexus rijdt.
En als die stil komt te staan ,dan zijn de rapen gaar.
Hierbij wel een interessant artikel over het afdichten van de EGR.
http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... omsearch=1

Frank
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Als ik de 6.1 haal is dat enorm uitzonderlijk....... Eens per maand oid, cruisecontrol op 120.

Vanmorgen. In de spits naar Amsterdam, zo'n 55 km gereden. Gemiddeld 100 km uur, inclusief veel KM's in bebouwde kom. TA DA: 5.5! Daarna naar R'dam, en vervolgens 4 uur lang in de file gestaan van R'dam naar Lelystad.
Eindstand, 220km gereden, 6.0. En dat met 4 uur file rijden!

Super dagje kwa zuinigheid, over de rest hebben we het niet. Ik had nooit gedacht de 5.x uberhaupt te zien. Zonder file was zonder probleem gelukt. Ik heb zelfs de airco aangehad. Raar :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
dat doe je zeker niet slecht! maarvolgens mij rij je idd gewoon op zuinigheid dan :D


Niet volledig, maar zeker niet op standje planken of doorrijden.

Altijd cruisecontrol aan, en op de max. snelheid. Maar verder even rustig het gas erop als ik iemand nader met 0,1 km verschil, in no time op de 160, fijne motor :)
 

ferrariboy

Nieuw hier
13 jul 2011
3
0
0
verbruik ligt er ook aan of je winterdiesel of zomerdiesel hebt, in de zomer is de diesel iest zwaarder waardoor je iets minder gaat verbruiken zn in sz winter is hij lichter om te beletten dat hij gaat bevriezen . werk op een raffinaderij dus daarmee dat ik het weet ;-)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Sinds de tuning verbruik opgelopen.
Als ik lange afstanden rij valt het op zich wel mee. Minimaal onzuiniger. Wel duidelijk onzuiniger in file verkeer korte ritjes. Even het gas intrappen, etc. kost nu duidelijk meer brandstof.

Mijn gemiddels was gedaald tot onder de 6.5, maar zit nu weer op 6.7 (spreadsheet, tankbonnetjes met liters vs km's)