Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Arie zei:Ongeveer 10.000 km is mijn roetfilter vervangen (ongeveer 80.000 km) en toe ik hem terugkreeg was het verbruik 9,3l op 100km. Hiermee terug gegaan naar Lexus Den Haag en die hebben (als ik het goed heb) de EGR klep schoongemaakt. Verbruik is nu flink gezakt en staat nu gemiddeld op 7,1km en dat is zuiniger dan de eerste 80.000 km. Toen zat ik op 7,3l op 100km. Ik kan het hoge verbruik dan ook niet verklaren. Heb je misschien de begrenzer eraf gehaald zodat hij weer op 177 pk zit ipv de 163pk zoals ze in BE geleverd worden?
Ik denk dat er ook wel verschil zit in welke tandwielverhoudingen in de eindoverbrenging heb zitten. Ik had laatst een leenauto en die had volgens mij een kortere overbrenging waardoor hij in de 6e versnelling veel meer toeren draaide dan in mij eigen auto.
Je kan het eigenlijk een beetje vergelijken met het fietsen in de laagste versnelling en dan tegen een heuvel op het kost je dan zeer veel trapkracht (energie). De juiste versnelling kiezen is dan de beste optie
Alan zei:dat doe je zeker niet slecht! maarvolgens mij rij je idd gewoon op zuinigheid dan![]()
japeape zei:Het is mij trouwens ook opgevallen dat ik veel zuiniger rij nu het warmer is. Reed eerst 1 op 12, nu 1 op 14.