Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Dank je Sammie. Ik heb inmiddels aan de dealer gevraag het allemaal tev gaan vervangen. "Sealed for life" geloof ikzelf niet in, wordt vervolgdEr is ook alleen controle voorgeschreven. Geen vervanging. Vervanging is pas als de klant dit verzoekt, de dealer er zelf nut van inziet en dit i.o.m. klant gaat vervangen of als de olie bij controle afgekeurd wordt.
"Sealed for life"
De LS 460 heeft een conventionele automaat. Wel allebei proefrijden want de 600 is een heel andere auto dan de 460 in mijn optiek. De CVT met een planetair tandwiel stelsel is een fantastische automaat. Ik heb alle variaties gehad en deze is de beste. Wat een auto, ik geniet er elke dag van.Misschien lichtelijk off-topic. Ik lees dat de LS600h een cvt heeft, heeft de LS460 dat ook of is dat een conventionele automaat? 8 versnellingen, dat zag ik wel vlug achtig voorbij komen.
Misschien moet de LS460 maar mijn opvolger worden![]()
hmm, door deze uitspraak heb ik even een hele snelle google search gedaan, maar het is geen echte CVT? Niet wat ik zie aan de cut-away foto's. Bij een CVT denk ik aan een heavy-duty variant van een scooter aandrijving. In het geval van audi is dat een ketting van een paar cm breed. Dacht ik, is 10 jaar geleden dat ik die open gezien heb.De LS 460 heeft een conventionele automaat. Wel allebei proefrijden want de 600 is een heel andere auto dan de 460 in mijn optiek. De CVT met een planetair tandwiel stelsel is een fantastische automaat. Ik heb alle variaties gehad en deze is de beste. Wat een auto, ik geniet er elke dag van.
"CVT" is een verzamelnaam voor zeer uiteenlopende overbrengingen. De naam "continu variabele transmissie" betekent slechts dat de transmissie in principe een "oneindig" aantal overbrengingsverhoudingen kent (tussen een minimum en een maximum overbrengingsverhouding). Er zijn langzamerhand heel veel uitvoeringen van. Bij auto's waren de oorspronkelijke Dafjes de eerste, met een rubber snaar die over twee poelies liep met variabele diameter. Dat lijkt sterk op wat je nu vaak op scooters zietBij een CVT denk ik aan een heavy-duty variant van een scooter aandrijving. In het geval van audi is dat een ketting van een paar cm breed. Dacht ik, is 10 jaar geleden dat ik die open gezien heb.
Niet iedere chauffeur vond het prettig dat motortoerental en snelheid in een variabele verhouding worden gecombineerd. Om die reden zijn ze inmiddels nagenoeg uitgestorven.