Verwijderd

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
Re: Volledig elektrisch rijden.

Er staat geen 'EV' knop in de GS,enkel sport en normal,dus volledig elektrisch kan je zelf niet bepalen of toch niet dmv een knopje.
Wel het gebruikelijke spelen met het gaspedaal.....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: Volledig elektrisch rijden.

rustig omgaan met het gaspendaal is volgens mij de mogelijkheid... volgensmij zit er ook geen knopje in het 4de gen.
 

ae82_gt

Hoort erbij
19 sep 2011
25
0
0
Re: Volledig elektrisch rijden.

In de nieuwe 450H (GWL10) kun je als het goed is met de multifunctioneledraaiknop in de middenconsole de EV mode inschakelen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: Volledig elektrisch rijden.

draaiknop is voor mode eco sport sport +, maar onder de draaiknop zit een knopje ev nu :)

lead10-2013-lexus-gs-45h-fd.jpg
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: Volledig elektrisch rijden.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat die + en - doen, de auto is ook nog niet uit, dus we komen er misschien lter wel achter.

die laatste zal misshcien voor de gs350/250 zijn. waar dus een normale bak in zit.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Volledig elektrisch rijden.

Maar die + & - lijkt mij zelf schakelen. Daarnaast lees ik dan weer over zes voorgeprogrammeerde versnellingen. Je kunt dus zelf schakelen waarmee je auto van bijvoorbeeld 6.000 TPM in de 1e versnelling naar 4.000 TPM in de 2e versnelling gaat (bij wijs van spreke)?
Ja zoiets. Kort door de bocht, de computer simuleert het volledig krachtbereik van 0 tot topsnelheid in verschillende ratio's, zoals een handbak dat kent. Het vermogen wat dan in zo'n laag wordt geleverd, komt enigszins overeen met een ratio van een handbak. Je kunt dan (sportief) naar zo'n ratio terugschakelen.

Over het maximum bereik elektrisch rijden:
Van wat ik heb begrepen, kun je elektrisch rijden tot hooguit 40, wellicht 50kmpu. Qua range valt e.e.a. feitelijk niet nauwkeurig aan te geven. Het bereik is volstrekt afhankelijk van wegcondities, belading auto, (veel) stoppen/afremmen, staat accu, etc. Dan zou je dus per conditie moeten testen.. Stel de auto kan 3km elektrisch rijden, wat voegt dat dan aan werkelijke waarde toe?

Op zich is het elektrisch rijden of de actieradius hiervan dus niet echt veelzeggend in zin van verbruik o.i.d, omdat de accu ook weer moet worden opgeladen. Dat kan enkel (of grotendeels) d.m.v. de benzinemotor, zodoende winst vs oplaadverlies. Je kunt dus enkel naar het gecombineerd totaal plaatje kijken, afgewogen tegen hoe je de auto het meest zult gebruiken.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: Volledig elektrisch rijden.

als je iets teveel gas geeft dan springt de motor vanzelf wel bij....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: Volledig elektrisch rijden.

Wat arjan zegt....... Dat moet je ook niet met een lexus of welk ander auto ook.... Marteling voor de wagen
 

ae82_gt

Hoort erbij
19 sep 2011
25
0
0
Re: Volledig elektrisch rijden.

Rahdjeev zei:
Heb het even in een boekje van de 3e GEN GS opgezocht, boekje is gemaakt in 2006. Het boekje luidt op verschillende bladzijdes:

'Fluisterstille elektromotor - vrij van CO2, - bij lagere snelheden.'

'Aangezien de GS450h bij het starten en bij lage snelheden alleen gebruik maakt van de elektromotor, is deze veel geruislozer dan auto's die alleen door een benzinemotor worden aangedreven.'

'Bij lage snelheden - bijvoorbeeld in stadsverkeer of in de file - kan de auto volledig door de elektromotor worden aangedreven. Deze is vrijwel geruisloos en kent in het geheel geen emissies - geen CO2, maar ook geen stikstofoxide (NOx) of roetdeeltjes.'

Daarnaast heb ik meerdere malen gelezen dat hij onder de 60KM/H volledig elektrisch rijdt, de komende ... KM??

Kunnen jullie mij nog 1 dingetje uitleggen??:

Het is een soort CVT met 1 versnelling. Als je op YouTube kijkt blijkt dat uit meerdere acceleratiefilmpjes. De auto blijft in 1 versnelling en blaast maar door tot de 260 - 265.

Maar bij de versnellingspook, heb je meerdere opties: D, S, + & -

Maar die + & - lijkt mij zelf schakelen. Daarnaast lees ik dan weer over zes voorgeprogrammeerde versnellingen. Je kunt dus zelf schakelen waarmee je auto van bijvoorbeeld 6.000 TPM in de 1e versnelling naar 4.000 TPM in de 2e versnelling gaat (bij wijs van spreke)?

De 'versnellingsbak' is geen automaat of CVT,
Je kunt hem kort gezegd het beste vergelijken met een accu boormachine.
De bak bestaat eigenlijk uit 2 elektromotoren de MG1 (de kleinste, deze start tevens de motor) en de MG2 (de grootste)
MG2 is tevens voorzien van een planetair reductiesysteem om het toerental van MG2 te verlagen bij hogere snelheden.
Het overschakelen van deze reductie is heel lichtjes voelbaar, bij acceleren merk je hem 'overschakelen' bij volgens mij +/- 110 km/h (toerental MG2 word naar beneden gebracht) en bij deceleratie merk je hem volgens mij een snelheid van +/- 70 km/h (toerental MG2 word weer omhoog gebracht.

Met het sequentieel 'schakelen' bepaal je eigenlijk de mate van afremmen op de motor, hoe lager de 'versnelling' de groter het vertragen op de motor.