Verwijderd

  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Re: Volledig elektrisch rijden.

Er staat geen 'EV' knop in de GS,enkel sport en normal,dus volledig elektrisch kan je zelf niet bepalen of toch niet dmv een knopje.
Wel het gebruikelijke spelen met het gaspedaal.....
 
Re: Volledig elektrisch rijden.

rustig omgaan met het gaspendaal is volgens mij de mogelijkheid... volgensmij zit er ook geen knopje in het 4de gen.
 
Re: Volledig elektrisch rijden.

In de nieuwe 450H (GWL10) kun je als het goed is met de multifunctioneledraaiknop in de middenconsole de EV mode inschakelen
 
Re: Volledig elektrisch rijden.

draaiknop is voor mode eco sport sport +, maar onder de draaiknop zit een knopje ev nu :)

lead10-2013-lexus-gs-45h-fd.jpg
 
Re: Volledig elektrisch rijden.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat die + en - doen, de auto is ook nog niet uit, dus we komen er misschien lter wel achter.

die laatste zal misshcien voor de gs350/250 zijn. waar dus een normale bak in zit.
 
Re: Volledig elektrisch rijden.

Maar die + & - lijkt mij zelf schakelen. Daarnaast lees ik dan weer over zes voorgeprogrammeerde versnellingen. Je kunt dus zelf schakelen waarmee je auto van bijvoorbeeld 6.000 TPM in de 1e versnelling naar 4.000 TPM in de 2e versnelling gaat (bij wijs van spreke)?
Ja zoiets. Kort door de bocht, de computer simuleert het volledig krachtbereik van 0 tot topsnelheid in verschillende ratio's, zoals een handbak dat kent. Het vermogen wat dan in zo'n laag wordt geleverd, komt enigszins overeen met een ratio van een handbak. Je kunt dan (sportief) naar zo'n ratio terugschakelen.

Over het maximum bereik elektrisch rijden:
Van wat ik heb begrepen, kun je elektrisch rijden tot hooguit 40, wellicht 50kmpu. Qua range valt e.e.a. feitelijk niet nauwkeurig aan te geven. Het bereik is volstrekt afhankelijk van wegcondities, belading auto, (veel) stoppen/afremmen, staat accu, etc. Dan zou je dus per conditie moeten testen.. Stel de auto kan 3km elektrisch rijden, wat voegt dat dan aan werkelijke waarde toe?

Op zich is het elektrisch rijden of de actieradius hiervan dus niet echt veelzeggend in zin van verbruik o.i.d, omdat de accu ook weer moet worden opgeladen. Dat kan enkel (of grotendeels) d.m.v. de benzinemotor, zodoende winst vs oplaadverlies. Je kunt dus enkel naar het gecombineerd totaal plaatje kijken, afgewogen tegen hoe je de auto het meest zult gebruiken.
 
Re: Volledig elektrisch rijden.

Wat arjan zegt....... Dat moet je ook niet met een lexus of welk ander auto ook.... Marteling voor de wagen
 
Re: Volledig elektrisch rijden.

Rahdjeev zei:
Heb het even in een boekje van de 3e GEN GS opgezocht, boekje is gemaakt in 2006. Het boekje luidt op verschillende bladzijdes:

'Fluisterstille elektromotor - vrij van CO2, - bij lagere snelheden.'

'Aangezien de GS450h bij het starten en bij lage snelheden alleen gebruik maakt van de elektromotor, is deze veel geruislozer dan auto's die alleen door een benzinemotor worden aangedreven.'

'Bij lage snelheden - bijvoorbeeld in stadsverkeer of in de file - kan de auto volledig door de elektromotor worden aangedreven. Deze is vrijwel geruisloos en kent in het geheel geen emissies - geen CO2, maar ook geen stikstofoxide (NOx) of roetdeeltjes.'

Daarnaast heb ik meerdere malen gelezen dat hij onder de 60KM/H volledig elektrisch rijdt, de komende ... KM??

Kunnen jullie mij nog 1 dingetje uitleggen??:

Het is een soort CVT met 1 versnelling. Als je op YouTube kijkt blijkt dat uit meerdere acceleratiefilmpjes. De auto blijft in 1 versnelling en blaast maar door tot de 260 - 265.

Maar bij de versnellingspook, heb je meerdere opties: D, S, + & -

Maar die + & - lijkt mij zelf schakelen. Daarnaast lees ik dan weer over zes voorgeprogrammeerde versnellingen. Je kunt dus zelf schakelen waarmee je auto van bijvoorbeeld 6.000 TPM in de 1e versnelling naar 4.000 TPM in de 2e versnelling gaat (bij wijs van spreke)?

De 'versnellingsbak' is geen automaat of CVT,
Je kunt hem kort gezegd het beste vergelijken met een accu boormachine.
De bak bestaat eigenlijk uit 2 elektromotoren de MG1 (de kleinste, deze start tevens de motor) en de MG2 (de grootste)
MG2 is tevens voorzien van een planetair reductiesysteem om het toerental van MG2 te verlagen bij hogere snelheden.
Het overschakelen van deze reductie is heel lichtjes voelbaar, bij acceleren merk je hem 'overschakelen' bij volgens mij +/- 110 km/h (toerental MG2 word naar beneden gebracht) en bij deceleratie merk je hem volgens mij een snelheid van +/- 70 km/h (toerental MG2 word weer omhoog gebracht.

Met het sequentieel 'schakelen' bepaal je eigenlijk de mate van afremmen op de motor, hoe lager de 'versnelling' de groter het vertragen op de motor.