Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Alan zei:draaiknop is voor mode eco sport sport +, maar onder de draaiknop zit een knopje ev nu
![]()
Ja zoiets. Kort door de bocht, de computer simuleert het volledig krachtbereik van 0 tot topsnelheid in verschillende ratio's, zoals een handbak dat kent. Het vermogen wat dan in zo'n laag wordt geleverd, komt enigszins overeen met een ratio van een handbak. Je kunt dan (sportief) naar zo'n ratio terugschakelen.Maar die + & - lijkt mij zelf schakelen. Daarnaast lees ik dan weer over zes voorgeprogrammeerde versnellingen. Je kunt dus zelf schakelen waarmee je auto van bijvoorbeeld 6.000 TPM in de 1e versnelling naar 4.000 TPM in de 2e versnelling gaat (bij wijs van spreke)?
Rahdjeev zei:Even met mijn vader overlegd, hij vindt 26000 teveel voor een auto uit 2006..inmiddels bijna 7 jaar oud.
Rahdjeev zei:Heb het even in een boekje van de 3e GEN GS opgezocht, boekje is gemaakt in 2006. Het boekje luidt op verschillende bladzijdes:
'Fluisterstille elektromotor - vrij van CO2, - bij lagere snelheden.'
'Aangezien de GS450h bij het starten en bij lage snelheden alleen gebruik maakt van de elektromotor, is deze veel geruislozer dan auto's die alleen door een benzinemotor worden aangedreven.'
'Bij lage snelheden - bijvoorbeeld in stadsverkeer of in de file - kan de auto volledig door de elektromotor worden aangedreven. Deze is vrijwel geruisloos en kent in het geheel geen emissies - geen CO2, maar ook geen stikstofoxide (NOx) of roetdeeltjes.'
Daarnaast heb ik meerdere malen gelezen dat hij onder de 60KM/H volledig elektrisch rijdt, de komende ... KM??
Kunnen jullie mij nog 1 dingetje uitleggen??:
Het is een soort CVT met 1 versnelling. Als je op YouTube kijkt blijkt dat uit meerdere acceleratiefilmpjes. De auto blijft in 1 versnelling en blaast maar door tot de 260 - 265.
Maar bij de versnellingspook, heb je meerdere opties: D, S, + & -
Maar die + & - lijkt mij zelf schakelen. Daarnaast lees ik dan weer over zes voorgeprogrammeerde versnellingen. Je kunt dus zelf schakelen waarmee je auto van bijvoorbeeld 6.000 TPM in de 1e versnelling naar 4.000 TPM in de 2e versnelling gaat (bij wijs van spreke)?