Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Zaterdag een grote beurt gedaan aan de GS430, olie vervangen, oliefilter, interieurfilter en luchtfilter, ook de 8 bougies moesten vervangen worden bij 90.000KM. Ook alles in en onder de auto gecontroleerd, en zag er perfect uit! Mooi klussie met het mooie weer van zaterdag! Beter als vandaag!!:D:rulez:

Van de week pech met mijn Lexus. Oranje lampje brandde en was niet vooruit te branden. Servicedienst van de Lexus gebeld. Stond snel voor mijn deur. Heeft vervolgens de accupolen losgemaakt en doet het weer.

Nieuwe blokken en schijven voor, nadat de oude (nog geen 3 maanden oud!) begonnen te trillen. Gelukkig garantie en hele prima service uit Breda!
Een volle week de NX kunnen rijden, omdat de importeur nog toestemming moest geven voor vervanging onder garantie... Prima auto, maar wat heb ik mijn GS gemist zeg :P
Hopelijk met deze remmen geen problemen!

Een in mijn ogen schappelijke 142 Euro uitgegeven.
Laten de auto er ineens een stuk frisser uitzien.

matten nieuw.jpg

matten auto b.jpg

En de oude mag ik niet weggooien van Puppet

matten puppet b.jpg

• Leuk
Waarderingen: Eddy101
Startmotor gereviseerd, en de winterbanden vervangen door zomerwieltjes.
Winterbanden waren achter compleet op, 2,3 mm en voor nog 6 mm, vraag me af waar dat verschil vandaan komt :P

Vandaag even onder de motorkap gekeken, hmmm, kan wel een poetsbeurt gebruiken.
Alles gepoetst en de afdekkappen er weer op. Vergeet ik een foto van de "schone" motor te maken.
Nu weet ik ook waarom het wisselen van de bougies zo duur is.

Motor a.jpg

Stof, stof en nog meer stof.

motor b.jpg

• Leuk
Waarderingen: Erwin Lagcher
De auto gewassen, uitgezogen, velgen extra schoongemaakt.
bandenspanning gecontroleerd en aangepast, wielbouten gecontroleerd met momentsleutel, plastic delen interieur behandeld met Poorboy's Natural Look.
Op de koplampen zat een soort wittige aanslag die heb ik weg gekregen met een beetje Monello.
Als je naar alle details van de auto kijkt is er nog zoveel te doen.😱

wielbouten gecontroleerd met momentsleutel
Weet jij, als 'aanhaalexpert', toevallig het juiste aanhaalmoment, ik heb ze nu op 135Nm... :p

Wat bedoel je precies met alle details van de auto? Die is toch aardig onder handen genomen laatst?

Weet jij, als 'aanhaalexpert', toevallig het juiste aanhaalmoment, ik heb ze nu op 135Nm... :p

Wat bedoel je precies met alle details van de auto? Die is toch aardig onder handen genomen laatst?
Ik dacht 130 bij raamsdonk maar een tikfoutje is snel gemaakt ;)

No Title

Drie weken terug de blokken achter vervangen, nu de voorkant..... Gelijk ook maar de remvloeistof gedaan.
Ach dit houd je bezig he.
Daarnaast olie en filter gelijk gedaan, na bijna een jaar staat er al weer 15 k bij op de teller.

Bijlagen

• photo5324.jpg
    photo5324.jpg
    307,3 KB · Weergaven: 61
KeesSC
heerlijk he zo een dagje aan de auto werken :rulez:

@vanraamsdonkis300
hoe zo een sportcross trekje ? Dat is een extra veiligheidsmaatregel maar een as steun kan natuurlijk ook

Nieuwe kofferkleplijst gemonteerd - check
​Led kentekenplaatverlichting - check
Armsteun - check
Foto's van alles - euh, welke foto's? Deze volgen nog :)

Defecte bobine vervangen, ik had storing op 3 cilinders. Bleek bobine van cil 3 defect te zijn. Alle 6 kabouters doen weer mee!