Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

ruim 400 KM gereden met de SC om te kijken naar een hobby auto voor erbij , een Corolla coupe
3f7b437ee40ac16e4a044b692d06b287o.jpg

Helaas is het hem niet geworden , maar eens rustig verder zoeken
maar geen straf om met de V8 GT zo een reis te maken :D
 
De auto een beurt gegeven en de geleidepinnen van de achterste remklauwen schoongemaakt en opnieuw ingevet.
De geleidepinnen maak ik nu jaarlijks schoon na dat ik een klauw niet meer los kreeg en een gereviseerde uit Amerika heb moeten bestellen (?125,-).
Verder de auto weer een frisse wasbeurt gegeven.
 
ruim 400 KM gereden met de SC om te kijken naar een hobby auto voor erbij , een Corolla coupe

Helaas is het hem niet geworden , maar eens rustig verder zoeken
maar geen straf om met de V8 GT zo een reis te maken :D

Oehh... Hier moet ik even op inhaken: Zo?en heb ik ook gehad van '84 tot '87. Een zivergrijze '80 1.3DX in GT-look (dubbele zwarte biezen over de flanken, verstralers in de grille, 13" LM :) , een vijfbak van een Celica erin en een heuse GT-dash (die ik bij inruil weer eruit heb gehaald en boven nog moet hebben liggen). Kentekenstatus is heden nog steeds geldig, dus m'n oldie leeft nog steeds. Wie weet 'm te staan? (Mag via PM, zodat dit topic niet vervuilt)
 
Oehh... Hier moet ik even op inhaken: Zo?en heb ik ook gehad van '84 tot '87. Een zivergrijze '80 1.3DX in GT-look (dubbele zwarte biezen over de flanken, verstralers in de grille, 13" LM :) , een vijfbak van een Celica erin en een heuse GT-dash (die ik bij inruil weer eruit heb gehaald en boven nog moet hebben liggen). Kentekenstatus is heden nog steeds geldig, dus m'n oldie leeft nog steeds. Wie weet 'm te staan? (Mag via PM, zodat dit topic niet vervuilt)

ik had een rode KE70 liftback met de 2T-B dubbele carb en 5 bak , was oorspronkelijk een normale 1.6 maar ik had er een US spec (dikke bumpers) silvergrize met zwarte strepen GT coupe bij gekocht met dat gave gt dash en de boel over gezet , incl verstralers helaas bestaat de liftback niet meer
dus toen ik deze tegenkwam dacht ach misschien een leuk project maar hij was iets te ver heen

zijn wel zeldzaam geworden
 
No Title

Auto gefoamd, gewassen, kleien was niet nodig. Gepolijst met Monello finale op witte pad. Daarna rondje professional polish gedaan op zwarte pad. Alles ontvet en daarna in de mooie was Mitchel en King Philip gezet.
Ik vind het fantastisch geworden.
Van de week de zomer bandjes er weer onder daarom de banden niet gedaan.
 

Bijlagen

  • photo5968.jpg
    photo5968.jpg
    295,1 KB · Weergaven: 73
  • photo5969.jpg
    photo5969.jpg
    229 KB · Weergaven: 83
  • photo5970.jpg
    photo5970.jpg
    183,7 KB · Weergaven: 67
  • photo5971.jpg
    photo5971.jpg
    184,9 KB · Weergaven: 73
  • photo5972.jpg
    photo5972.jpg
    200,8 KB · Weergaven: 69
Gister bougies vervangen en piepende/klikkende voorremmen verholpen. Geen Race-spec gepiep bij elke stoplicht meer. De motor lijkt met nieuwe bougies wat rustiger te lopen, maar kan ook placebo effect zijn. Afsluitend nog een snelle wasbeurt gedaan met Gold Class Shampoo. Bovengenoemde detailling activiteiten moet ik ooit nog eens aan beginnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O
auto gewassen en de wielen in de sealer gezet
was mooi weer maar helaas toch weer swirls in de lak goed zichtbaar , dat wordt weer polijsten
6303661f-b87a-4dd3-95df-5ef98bd13a57.jpg
 

Bijlagen

  • 6303661f-b87a-4dd3-95df-5ef98bd13a57.jpg
    6303661f-b87a-4dd3-95df-5ef98bd13a57.jpg
    241,7 KB · Weergaven: 104
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O
Naar dealer geweest,lampje AFS knipperde en gevolg is dat sensor van adaptieve front Light systeem kapot is en die zit aan de voorkant van onderste draagarm bestuurderskant. Duur grapje inclusief montage ( 450 Euro )
 
En over 2 weken krijgt de lak een beschermlaag [ Gloss-coating ] die 2,5 jaar blijft zitten en zijn glans behoudt. Zet ff een linkje erbij voor mensen die dit ook interessant vinden.
https://opti-coat.nl/
 
En over 2 weken krijgt de lak een beschermlaag [ Gloss-coating ] die 2,5 jaar blijft zitten en zijn glans behoudt. Zet ff een linkje erbij voor mensen die dit ook interessant vinden.
https://opti-coat.nl/

jij bent voor 2,5 jaar af van poetsen ,

en dat adaptieve front Light systeem , ik had er niet eerder van gehoord maar wat een mooi systeem is dat !
op youtube staat een mooie uitleg
 
vandaag de motorkap gespoten omdat er wat steenslag en schade van vogelpoep (gemeen spul ! ) in de lak zat
kan niet anders zeggen dat er vakwerk is geleverd , zeer tevreden
daarna is de auto met de hand gewassen en gelukkig maar want ik had de SC grotendeels gepolijst en gewaxed !
 
jij zorgt ook goed voor jouw Lexus :D:thumbsup:, geen overbodige luxe zo een filter vervangen , of is dat oude filter een koolstof filter ?(filtert nare geuren van buiten )
mijn filter is namelijk al zwart als ie nieuw uit de doos komt
 
Voor mijn auto is koolstof moeilijk te vinden helaas. En origineel betaal ik ?100,00. Gaat me iets te ver! Dus die grijze was ook wit :)
 
Mijn GS 450h is vandaag voor het eerst APK gekeurd. CT ofwel controle technique heet dat bij ons in Frankrijk. Het beest is pas 75.000 km jong en dus viel er geen enkele opmerking te noteren. Wel had de keurmeester (in een keuringsstation dat geen onderdeel uitmaakt van een garage) grote moeite met het controleren van de uitstoot en de remmen. Het beest lijkt soms een eigen leven te leiden en ook het uitrijden van de "kuil" waarin de remproeven en de schokbrekers was nogal een opgave. Ik heb de auto uiteindelijk een duwtje gegeven -).
Je ziet hier zeer weinig hybride auto's, een enkele Prius en het viel mij op dat de procedures er helemaal niet op zijn aangepast.
Gaat dat in Nederland anders ?