Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.119
4
829
113
Laten doen:
Draagarmen voor vervangen (4LS kwaaltje), de auto zei "kloink en klaink" bij remmen en oneffenheden in de weg. Auto rijdt nu weer zijdezacht over bobbels en remt zonder bijgeluiden.
Hopelijk gaan deze ook weer ruim 200K mee.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
200k? Dan kan je toch moeilijk spreken van een LS-kwaaltje. o_O. Maar klopt: dat geboink is knap irri..
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.119
4
829
113
Mijn auto opgewaardeerd van tractor naar fluisterstille Tesla (maar dan zonder de piepjes, kraakjes en windgeruis, dat kent mijn Lexus niet.)
In de linkse zaten flinke gaten en rechts was nog maar net goed. Hopelijk gaan de nieuwe weer een jaar of tien mee.
Wat een rust nu!

Uitlaat 3.jpg


uitlaat 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Flink verschil tussen links en rechts zeg. Lijkt of de linker structureel nat(ter) is geweest. Zit er iets naast de einddemper wat hem zo'n donker plek geeft?
Ook dit onderhoud kan natuurlijk voelen als enorme upgrade. Lekker!!
 

Paul Rush

Nieuw hier
11 apr 2021
24
7
3
Gisteren, telt dat nog?
In mijn 2012 CT LL, met ML dus, cd’s opgenomen op de harddisk. Lijkt niets bijzonders, maar kon nergens vinden hoe. Blijkt simpel. Duurt wel ong 15 min per cd, best lang eigenlijk.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Snap niet dat dat zo traag gaat, ik had een Prius 3 die dat heel snel deed, echt voordat het eerste nummer zo'n beetje was afgelopen stond de hele cd erop. In een half uurtje een stuk of 10 wegschrijven kon makkelijk.....
Maar ja......cd's...zó 1995 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623
V

Verwijderd lid 3623

Guest
CD: Volgens Wikipedia.

Een compact disc (compacte schijf), tegenwoordig meestal cd genoemd, in de begintijd ook wel compactplaat, is een optische schijf, die oorspronkelijk voor de opslag van muziek werd gebruikt (als vervanger van de grammofoonplaat van vinyl), maar die sinds een paar jaar na de introductie ook voor opslag van andersoortige gegevens wordt ingezet zoals de cd-rom en cd-video. Het cd-systeem is gezamenlijk ontwikkeld door Philips en Sony/CBS. De eerste cd ter wereld werd gefabriceerd op 17 augustus 1979 door het Philipsonderdeel Polygram te Langenhagen. De introductie van de eerste spelers vond plaats in Japan in oktober 1982; de rest van de wereld volgde in maart 1983.

Heb zelf de tijd van de cassettebandjes ook nog nét bewust meegemaakt :p
Zelf gebruik ik lekker bluetooth voor alles, zelfs voor radio (want geen DAB+ maar wel goede ontvangst willen).
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Haha, leuk! En de muziekcassettes ben ik mee opgegroeid, altijd ellende want die dingen liepen steeds vast, en maar fwd en rev draaien met een potlood erin :ROFLMAO:
Ik/we kocht/en mijn/onze allereerste cd in 1986, album van Gloria Estefan - Conga. Daarna nog een kast vol met die dingen, tegenwoordig alles streamen/USB. Ik luister de hele dag naar Radio 10 - 80's Hits, heerlijk.

Maar goed, we dwalen af....ff terug on topic; ik heb zojuist het leer in de auto gereinigd en verzorgd, alleen de beide voorstoelen, achterin woont toch niemand 😜
Ik heb wat slijtplekjes in mijn stoel, de kleur is daar weg, denk dat ik eerst eens met ivoor schoencrème aan de slag ga, anders met leerverf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Maar goed, we dwalen af....ff terug on topic;
Je hebt helemaal gelijk. Bij deze (op dit moment running):

5396AD46-F4CC-4BC1-B693-F881C5B5A58C.JPG


Auto contact aan en met mechanische sleutel op slot gedraaid.
Jammer dat ik vanaf mijn werkplek het gezicht van collega's niet kan zien die langs lopen terwijl de motor met momenten aan slaat :sneaky:
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met het (deels) vervangen van de automaatbak olie en filter.
Alles van de week besteld (op nummer) dus ik was er klaar voor. Het verliep voorspoedig en toen ik zover was om de oliepan met de pakking terug te plaatsen bleek de verkeerde pakking in de doos te zitten!!! :mad: :mad: :mad:
Aangezien het al 12:00 was en ik legio leveranciers en Lexus-dealers gebeld had heb ik de handdoek maar in de ring gegooid. Nergens een dergelijke pakking te krijgen en op zijn vroegst maandag a.s. pas geleverd en waarschijnlijk lukte dat nog niet eens. Dat is dus lekker met Koningsdag in het vooruitzicht en ik verwacht dus dat ik woensdag alles pas kan afronden. De oude pakking was dusdanig slecht dat ik die niet meer kon gebruiken.
Auto naar buiten geduwd want ik was aan het sleutelen bij een vriend met een transportbedrijf en de vrachtauto's moesten weer binnen kunnen.
Staat de auto daar dus vrijwel zeker tot woensdag op de plak, zonder olie in de bak en de pan gemonteerd zodat er geen stof en vuil in kan komen.
Enige lichtpuntje van deze sleuteldag was dat alles er verder keurig uitzag, geen materiaal aan de magneten en dat het allemaal goed gangbaar was.
Hoeveel pech kun je hebben.....
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Bijna 20 jaar oud en ruim 230.000 op de teller. En dan zo glimmen als je e.a. gewoon lekker in de wax zet. Blijft mooi spul, die lexussen
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met het (deels) vervangen van de automaatbak olie en filter.
Alles van de week besteld (op nummer) dus ik was er klaar voor. Het verliep voorspoedig en toen ik zover was om de oliepan met de pakking terug te plaatsen bleek de verkeerde pakking in de doos te zitten!!! :mad: :mad: :mad:
Aangezien het al 12:00 was en ik legio leveranciers en Lexus-dealers gebeld had heb ik de handdoek maar in de ring gegooid. Nergens een dergelijke pakking te krijgen en op zijn vroegst maandag a.s. pas geleverd en waarschijnlijk lukte dat nog niet eens. Dat is dus lekker met Koningsdag in het vooruitzicht en ik verwacht dus dat ik woensdag alles pas kan afronden. De oude pakking was dusdanig slecht dat ik die niet meer kon gebruiken.
Auto naar buiten geduwd want ik was aan het sleutelen bij een vriend met een transportbedrijf en de vrachtauto's moesten weer binnen kunnen.
Staat de auto daar dus vrijwel zeker tot woensdag op de plak, zonder olie in de bak en de pan gemonteerd zodat er geen stof en vuil in kan komen.
Enige lichtpuntje van deze sleuteldag was dat alles er verder keurig uitzag, geen materiaal aan de magneten en dat het allemaal goed gangbaar was.
Hoeveel pech kun je hebben.....
Even een update.
Gisteren de juiste pakking ontvangen.
Vandaag de werkzaamheden afgerond.
Ik weet dat er 7,2 liter in totaal in de bak zit.
Ik heb er 4,2 liter uit gekregen na een tip van een Lexus monteur.
Dat was aftappen, pan schuin houden, verder aftappen, pan er weer onder en de auto starten en 5 sec in de D zetten.
De olie slingert dan als het ware voor een deel uit de koppelomvormer. Toch weer 1,5 liter extra er uit gekregen.
Het stilstaan wat een week heeft geduurd zal ook nog wat oude olie opgebracht hebben.
Alles weer gemonteerd, gedeeltelijk gevuld, want de monteur zei niet alles er meteen in te doen ivm mogelijk schuimvorming en dan kon de koppelomvormer weer olie oppakken. Dan weer starten, rustig door de versnellingen heengaan en uitzetten en de rest van de olie er in pompen.
Vervolgens warm laten draaien tussen de 38 en 49 graden. Ik heb dit gemeten met een infrarood thermometer door op de pan te richten (bij benadering dus). De OBD omzeilen vond ik teveel gedoe.
De overloopschroef er uit en op niveau laten komen en hoppa!
Operatie geslaagd en de patiënt kan er weer even tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken en Stefan O

Ferdy

Hoort erbij
7 apr 2021
39
32
18
Interieurfilter vervangen, gemakkelijk te doen en zoals eerder geschreven de vieze vlekken van display gehaald. Volgende week luchtfilter ook vervangen.
Handig filmpje vervangen in- en exterieurfilter:
 
  • Leuk
Waarderingen: zjelko