Ik ben vandaag aan de slag gegaan met het (deels) vervangen van de automaatbak olie en filter.
Alles van de week besteld (op nummer) dus ik was er klaar voor. Het verliep voorspoedig en toen ik zover was om de oliepan met de pakking terug te plaatsen bleek de verkeerde pakking in de doos te zitten!!!
Aangezien het al 12:00 was en ik legio leveranciers en Lexus-dealers gebeld had heb ik de handdoek maar in de ring gegooid. Nergens een dergelijke pakking te krijgen en op zijn vroegst maandag a.s. pas geleverd en waarschijnlijk lukte dat nog niet eens. Dat is dus lekker met Koningsdag in het vooruitzicht en ik verwacht dus dat ik woensdag alles pas kan afronden. De oude pakking was dusdanig slecht dat ik die niet meer kon gebruiken.
Auto naar buiten geduwd want ik was aan het sleutelen bij een vriend met een transportbedrijf en de vrachtauto's moesten weer binnen kunnen.
Staat de auto daar dus vrijwel zeker tot woensdag op de plak, zonder olie in de bak en de pan gemonteerd zodat er geen stof en vuil in kan komen.
Enige lichtpuntje van deze sleuteldag was dat alles er verder keurig uitzag, geen materiaal aan de magneten en dat het allemaal goed gangbaar was.
Hoeveel pech kun je hebben.....