Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

“the car care nut” heeft weer opbeurende woorden (update met het voortschrijden der jaren) over onze geliefde auto’s 🙄

Dus niet wat we gedaan hebben, maar wat we nog allemaal kunnen moeten.
Klopt allemaal wat hij zegt, wat mij betreft. De LS 600h, vooral in de USA, is te risicovol om goedkoop met veel km's aan te schaffen. Je ziet ze in Europa hoofdzakelijk veel beter onderhouden en samen met de mildere temperaturen aan beide zijden van de schaal in een veel betere conditie. Je komt daar veel zaken op de fora tegen die ik hier nog nooit heb gezien.

Zie je in Amerika dan ook veel problemen met de hybride accu die stuk gaat rond 100k miles? Ik dacht dat dit geen zwak punt was, of geldt dat dan meer voor ons klimaat?

Nee, weinig, alleen bij sterke vervuiling van de luchtkoeling ingangen via de hoedenplank geeft de hybride batterij de geest door oververhitting. Voor de rest zeer robust.

In een eerder filmpje heeft hij ook gewaarschuwd voor oververhitting van het hybride-pakket, dat dat de grootste oorzaak is van defecte accu-pakketten.

Veroorzaakt door:
Dichtgeslibde filters .
Geblokkeerde ventilatieroosters .
Met 40 graden heerlijk met open raampjes over de boulevard rijden ipv de ramen dicht en airco aan.

Afgelopen zaterdag met een bevriende monteur de Lexus een beurtje gegeven, de aircocondensor preventief vervangen (koelde nog goed, maar had toch wat donkere plekjes) en nieuwe terugslagklepjes voor de koplampsproeiers en nieuwe koplampsproeiers gemonteerd.

Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus... Maak er maar vannacht van: Alarm ging midden in de nacht af, je schrikt wakker....
...En dan valt het kwartje: Gisteravond een nachtvlinder meegelift naar binnen en geprobeerd met open ramen eruit te laten waaien, dacht dat 'ie eruit was. Helaas dus niet en heeft de zwartrijder de bewegingssensor geactiveerd. Heeft mij nog een kwartier gekost om hem weer naar buiten te krijgen. :sleep::ROFLMAO:

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Paniekje en Lexus4me