Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Oei, dat is wel een stukje ‘nederland doorkruisen’ dan . Maar ik zou advies proberen in te winnen bij een goede detailler. Dan heb je meer zekerheid mbt haalbaarheid en € kosten denk ik. Polijsten is wel een vak apart en zeker op glas.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
1000049405.jpg
En intussen er alweer overheen....

Ook in navolging van -of zoals je wilt- copycatting @Yoyoman , ook de RX deuren voorzien van puddle lights. Ik koos voor zo’n beetje de beste kwaliteit die ik kon vinden in 3D en kwam uit bij addcarlights.com. Zij gebruiken De Osram CREE LED, een crystal glazen film waar het logo ingegraveerd zit en een lens die ook van glas gemaakt is. Die van de achterdeuren moesten worden bijgesteld omdat de lamp daar iets schuin in de deur zit. Het logo moet recht omlaag schijnen, om geen beeldvervorming te krijgen. Dat kan ook gewoon. Richten en om de as draaien, want het logo moet precies gelijk zijn met de portier rand natuurlijk. De foto's zijn in de schemering gemaakt (17:14h) om te laten zien hoe strak, scherp en helder het is. Deze kwaliteit blijft tot in lengte van jaren zoals het nu is. Maar goed, dat kost dan ook wel wat......
Deze zien er wel goed uit en ik betaal liever ook iets meer voor kwaliteit, maar zit je hier niet met meer importheffingen / inklaringskosten als addertje onder het gras bovenop de flinke kosten?

Deze zien er wel goed uit en ik betaal liever ook iets meer voor kwaliteit, maar zit je hier niet met meer importheffingen / inklaringskosten als addertje onder het gras bovenop de flinke kosten?
Dit product komt uit China, dat werkt daar 'anders' zeg maar. Geen idee hoe het gebeurd, maar ik heb -vlg mij- nog nooit wat extra's hoeven betalen aan de deur of ergens daartussen in het proces. Dus ik heb bij de check-out €83,28 afgetikt voor twee sets.

Vanmorgen de LS weggebracht voor de 195.000 km beurt en vanmiddag weer gehaald. Standaard onderhoud en de handrem liep een beetje stroef dus dat is verholpen. Over 8000-10000km de remblokjes vóór laten vervangen. Ik vroeg: "Verder is alles oké?". "Ja, goede auto". Lol. Inderdaad. Fijn hoor :)

En weer door (y)

Vanmorgen de LS weggebracht voor de 195.000 km beurt en vanmiddag weer gehaald. Standaard onderhoud en de handrem liep een beetje stroef dus dat is verholpen. Over 8000-10000km de remblokjes vóór laten vervangen. Ik vroeg: "Verder is alles oké?". "Ja, goede auto". Lol. Inderdaad. Fijn hoor :)

En weer door (y)
Geweldig. Fijn dat je een garage hebt die aan de LS kan werken en dat je er vertrouwen in hebt. Het is geen makkelijke auto om te doorgronden (bij problemen).
Ik was vandaag in Zwolle bij Lexus van Leussen en een van de verkopers gaf aan dat ze daar een LS 600h in onderhoud hebben waarvan de eigenaar aangaf hem naar de 500k te willen rijden. Zou moeten kunnen. Toevallig iemand van hier?

500k is een mooi streven. Mijn vorige LS deed ik weg bij 460k, was al een eind op weg.

Bij goed regulier onderhoud, originele onderdelen bij vervanging, kom je een heel eind denk ik. Roest was uiteindelijk de doodsteek voor mijn vorige LS. Of ik de 500k ga (of wil) redden weet ik niet maar zoals het nu gaat blijft de boot mooi bij mij. Nog steeds elke keer een feest om in te rijden ook nog. Volgens mij is dat voor jou overigens net zo. Wat zou ik dan anders wensen?

• Leuk
Waarderingen: quattrootje en Bobusa
Vandaag de UX van mijn vriendin gestart met mijn nieuwe NOCO GBX45. Werkt super, na alle kou en korte stukjes rijden was de accu dood. Ik meet hem nog even door en zet hem aan de druppel lader. Dan maar zien of de accu is overleden.

Snel voor de lunch even de laadstroom gemeten, die was 14.3 volt. Ik heb de oplader erop gezet en kijk zo wat de spanning is na het opladen.

Laatst bewerkt:
Toevallig ook bet binnen gekregen vandaag, de etui voor de starthulp :-).

Accu van de UX geeft 12,30 volt. Ik hou de oplader er nog even op en kijk daarna hoe snel of langzaam hij weer leeg loopt. Ik vermoed dat de accu ok is. 😀

1000033028.jpg