Wat is jouw elektrische range met de NX450h+?

• Onderwerp starter Onderwerp starter er!k
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Ik snap er niets van, op dit moment een Leen NX 450h+ gekregen. (m'n Aygo heeft onderhoud)
De accu was zo'n beetje vol bij vertrek, en zojuist nog zo'n 20% over. En dat over 35km bij 105 km/h op ACC zonder files.
Hoe kom je aan 130km? Van een Héééle hoge berg afgereden? Of kan ik niet rijden?

35 km lijkt me wat laag, Zo te lezen halen de meeste forumleden toch de opgegeven 70km.

Ik ben zelf ook erg benieuwd, zelf zie ik voordelen voor de korte stukken zoals bijvoorbeeld woon werk verkeer.

Hub1957 geeft aan bijna volledig elektrisch gereden te hebben, dus niet volledig als ik het goed begrijp. Ik ben dan wel benieuwd naar het daadwerkelijke verbruik over die 130 km.

130 km/u kan maar 130km bereik echt niet, zelfs niet bergaf met met wind in de rug. ;) Dat zou neerkomen op 7 km/kWh en dat lukt zelfs de beste EV's amper. Ik haal nu zo'n 70-75 km bereik met heel veel file en start-stop verkeer (4.8 km/kWh).

Jarno

• Leuk
Waarderingen: Higgie