Wat is jullie km-stand en welke issues hebben jullie gehad?

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Ik lees op Amerikaanse fora dat toch wel veel mensen problemen hebben ondervonden met de koppakking van hun CT bij 80 tot 160K miles(google op head gasket issue). Dit met uiteenlopende reparatiekosten van 2 tot 5K dollars. Ook bij de Prius3. Ik lees er in NL nooit wat over, is dit een minder voorkomend probleem in NL vanwege onze relatief korte afstanden en dus lage km-standen?? Wat is jullie kijk hier op?

Zelf zit ik op 135K km en enige afwijkende is een uitlaaophangbeugeltje dat geroest was en gelast moest worden. (2012 CT200h business Line, in bezit sinds 2016)
 
Laatst bewerkt:

ed-lexus

Nieuw hier
12 jul 2011
12
1
0
CT 200h Business Line Pro, uit juni 2011:

- bij 160k km; vervanging 12 V accu
- bij 164k km; vervanging hitteschild bij uitlaat en steun achterdemper vastlassen
- bij de 160k km beurt werd me verteld dat de airco condensor lek was en het geheel voor ongeveer 800 euro vervangen diende te worden. Men had niet een lek gemeten, maar had dit 'visueel' vastgesteld. Ik ging hier niet in mee want ik had geen klachten, liet de airco bij een bekende andere garagist doormeten. Het systeem was niet lek. Ik heb het laten bijvullen voor slechts een paar tientjes.

verbruik nog steeds 5.5 L per 100 km.

Groeten, Ed
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Hier een is250 met 238.000 op de teller.
Heb hem net maar vorige week heeft de dynamo de geest gegeven en stond ik stil.
Voor de rest is de auto van a tot z dealer onderhouden en hoop ik voorlopig van de ellende af te zijn. Alhoewel ik een dynamo schaar onder slijtage en niet onder bijkomende ellende.
Auto loopt verder als een zonnetje. Heerlijke bak.
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Heb net de 160.000 beurt gehad en ze raden aan om de voorste remschijven te vervangen.

Dit zal ik dan ook halverwege de zomer gaan doen. Kon er nog met gemak duizenden km meer rijden, het was dus niet urgent.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Mijn CT gaat volgende week voor de 160k beurt. Ook remmerij v??r verversen.
En het hitteschild achter zoemt een beetje bij lage toeren.
 

Effie75

Nieuw hier
29 jun 2016
12
2
3
Wij hebben nog niet echt iets bijzonders gehad met onze 2011 CT200h met 197k op de teller.

Vorige maand constateerden we aan de achterzijde lekkage in de bak waar de reparatie set zit. Dat bleek het gevolg te zijn van een losgeschoten klep aan de achterzijde.

De reparatie was eenvoudig, maar kostte voornamelijk uren vanwege het verwijderen van de achterbumper.
 

Parkeend

Nieuw hier
14 okt 2019
7
0
0
Hier nu 211dkm op de teller. Hitteschild ook kapot... Heb 'm bij een kennis op de brug kunnen zetten en hij was afgebroken precies op het bevestigingspunt, dus met een paar ringen de boel kosteloos weer vast kunnen zetten. :grin:
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Mijn CT gaat volgende week voor de 160k beurt. Ook remmerij v??r verversen.
En het hitteschild achter zoemt een beetje bij lage toeren.

Niet alleen het hitteschild had een groter ringetje nodig,
maar dus ook de remmerij v??r moest worden vervangen. Net als de ruitenwissers.
Toch nog een dure beurt geworden.
Hoewel het nog steeds gewone slijtage betreft...:giggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Excuus, ik heb helemaal niet meer meegelezen in dit topic.

Werkzaamheden ?1018,-
pakking ?71,-
Olie ?45,-

Het is een hoop geld natuurlijk, maar voor het soort reparatie valt het me eerlijk gezegd mee... Op USA forums lees je 3000 t/m 5000 dollar verhalen..

Onze CT200h is vandaag voor Apk/grote beurt, Airco reparatie. We hebben de nieuwe UX250h mee... Rijdt lekker, nog stiller, iets sneller, mooie auto, de kofferbak is alleen echt klein voor een SUV, sterker nog, volgens mij is de koffer kleiner als van de CT200h... Maar als ze straks met 100k/km en 4 jaar oud te koop zijn voor +/-15000 dan ga ik zeker kijken.
 

pieterbatenburg

Nieuw hier
16 aug 2019
9
0
1
Een vriend van mij is in 1984 ge?migreerd naar de USA. De hele houding van Yanks ten opzichte van normaal onderhoud is anders. Veel Amerikanen besteden nauwelijks enige geld aan onderhoud en gaan alleen naar de garage als er iets kapot is of er een storingslampje brandt.

De mijne staat nu op 89.000 en behoudens een startaccu (garantie) is er nooit iets kapot gegaan. Ik heb hem overigens pas 16.000 km (8 maanden).
 

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
Tot zover:
- Hitteschild
- Ophangpunt uitlaat lassen
- Lege batterij afstandsbediening
- Remblokken vervangen (onderhoud)

Ik ga altijd langs de Lexus dealer.
Vanwege drukke bezettingen ging ik 2x naar Toyota garage
maar beide slechte ervaringen.
- Er zou iets mis zijn met de achterwiel-as.
- Mijn condensor zou lek zijn. Mijn airco werkte prima.
- Grote beurt onderhoud nodig terwijl de auto net een beurt gehad had.
Uiteraard niks laten doen totdat ik weer bij Lexus terecht kwam. En er was niks aan de hand.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Rene77

Actief
15 mrt 2017
109
14
18
Ja, starten op 2 of 3 cylinders. Eerst alleen koud maar nu ook warm. Dus ook wegrijden bij stoplicht of na een stuk op ev. Koelvloeistof verbruik.
ik had al een afspraak staan bij de dealer maar gisteren toch al heen gebracht omdat het ook tijdens het rijden gebeurt.
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Apart van die koppakkingen, lees wel vaker dat rond de 150.000km het raadzaam is om de EGR schoon te (laten) maken.
Zelf wel pas bij Toyota onderhoud laten doen, simpel olie (5W30), remvloeistof en interieurfilter voor 337 euro, omdat ik geen zin had er zelf onder te liggen en het boekje nu netjes doorgestempeld is.

Ding loopt goed, netjes warmrijden, niet teveel toeren maken als het motorblok nog koud is daar help je die koppakking ook mee natuurlijk.

Enige waar ik me aan erger is een tikkend geluid in het schuifdak ergens, super irritant op slecht wegdek, kan het niet vinden, komt ergens tussen dak en bekleding vandaan achter het schuifdak waar de plaat heen schuift als je die naar achter trekt.