Wat is jullie km-stand en welke issues hebben jullie gehad?

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Ik lees op Amerikaanse fora dat toch wel veel mensen problemen hebben ondervonden met de koppakking van hun CT bij 80 tot 160K miles(google op head gasket issue). Dit met uiteenlopende reparatiekosten van 2 tot 5K dollars. Ook bij de Prius3. Ik lees er in NL nooit wat over, is dit een minder voorkomend probleem in NL vanwege onze relatief korte afstanden en dus lage km-standen?? Wat is jullie kijk hier op?

Zelf zit ik op 135K km en enige afwijkende is een uitlaaophangbeugeltje dat geroest was en gelast moest worden. (2012 CT200h business Line, in bezit sinds 2016)
 
Laatst bewerkt:
Die van mij 261.xxx (waarvan de laatste 60.000 op lpg) ook nog nooit een probleem gehad buiten regulier onderhoud, alleen last van cuppende achterbanden. Volgende week komen er 4 nieuwe banden op en een grote beurt met nieuwe versnellingsbak olie.
 
  • Leuk
Waarderingen: TommyCT200H
Sinds aanschaf 2 jaar geleden 37k gereden, normaal onderhoud bij Toyota, nul problemen/storingen of wat dan ook, tellerstand nu 132k 👌
 
Mooi om te lezen dat de CT200H zonder al te veel problemen "oud" kan worden. Als tweede auto (voor mijn vrouw) rijden we nog steeds een IS200 uit 2000, 11,5 jaar in bezit, 288k op de klok waarvan 112k zelf gereden. Vorige week de eerste keer in al die tijd pechhulp moeten raadplegen ivm een gescheurde radiator (was nog de originele). Ze staat nu thuis, wachtende op een nieuwe radiator. Ik ben bang dat ik er moeilijk afstand van kan doen, maar af en toe kijk ik nog wel eens voor een CT voor mijn vrouw, maar voor die 4-6k km per jaar nauwelijks lonend om opnieuw in te investeren. Verbruik met al die korte stukjes valt ook nog mee, lager dan 1: 9,5 krijgen we het niet.
 
Ik heb mijn LEXUS ct200h nu ruim 5 jaar.
Km stand bijna 230.000 km.

Wat is er gedaan aan onderhoud ? Nou, heel simpel.
- APK keuringen, kleine dingentjes o.a. ruitenwissers en lampjes vervangen.
- Aluminium schild om de uitlaat zat los, deze heb ik vastgezet met nieuwe ringen en boutjes.
- Olie verversen en oliefilter wissel.
- Set nieuwe bougies
- Set van 4 nieuwe banden.
- Ruitensproeier vloerstof bijvullen.
- Regelmatig bandenspanning controle en lucht bijvullen.
- Auto wassen en stofzuigen.

Verder : HELEMAAL niets !!!
Brandstof verbruik : exact als 5 jaar eerder. dat is 4,85 l/100 km
Wat ga ik binnenkort doen ? remvloeistof verversen en remblokken vervangen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: NX F-Sport Driver
Afgezien van een losgekomen hitteschild (welke makkelijk opnieuw/beter vast te zetten was) heb ik ook van 198.000 (aanschaf) tot aan 279.000 (nu) probleemloos gereden (los van onderhoud uiteraard).

Helaas is nu de koppakking recent stuk gegaan. Het komt dus zeker voor.
 
De CT van mijn vrouw heeft alleen een lege accu gehad en die moest worden vervangen na 8 jaar. Auto nieuw gekocht bij Peterman Enschede en inmiddels 10 jaar oud en 100k gelopen en buiten de accu geen enkel storing of ongemak. Ik verwacht van de komende 10 jaar waarschijnlijk hetzelfde. Beste auto die je kunt kopen. Punt.
 
Ook bij ons gaf de blower van de verwarming / airco de geest. Wij hebben er een uit 2011 met inmiddels 280k op de teller. Reparatie kostte 680 euro bij de Toyota-dealer.