Wat is jullie km-stand en welke issues hebben jullie gehad?

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Ik lees op Amerikaanse fora dat toch wel veel mensen problemen hebben ondervonden met de koppakking van hun CT bij 80 tot 160K miles(google op head gasket issue). Dit met uiteenlopende reparatiekosten van 2 tot 5K dollars. Ook bij de Prius3. Ik lees er in NL nooit wat over, is dit een minder voorkomend probleem in NL vanwege onze relatief korte afstanden en dus lage km-standen?? Wat is jullie kijk hier op?

Zelf zit ik op 135K km en enige afwijkende is een uitlaaophangbeugeltje dat geroest was en gelast moest worden. (2012 CT200h business Line, in bezit sinds 2016)
 
Laatst bewerkt:
Nee, de Auris II (TS) moet je beschouwen als MY2014.
Adhv. chassisnummer kun je dacht ik wel achterhalen wat voor pakking er geplaatst is. Maar je kunt er vanuit gaan dat Toyota wel zo slim is, dat ze eenzelfde type bouwserie auto's van dezelfde koppakking voorzien.
Al de informatie heeft gisteren geleid tot aankoop (en meteen meenemen) van een Auris Touring Sport 1.8 hybrid.
Nogmaals dank (ook namens mijn neefje)
 
IMG_2655.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_2654.jpeg
    IMG_2654.jpeg
    3,5 MB · Weergaven: 9
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Lexus4me
Bij mijn collega haar CT200h is recentelijk de koppakking ook vervangen (bij 270.000 km)
Ik weet niet of ze dan ook die EGR klep/buis/koeler? boosdoener gereinigd hebben.
Zo niet, dan treedt het probleem met de koppakking toch zo weer op?
 
Ligt eraan wie het werk gedaan heeft. Dealer doet iig niets met de EGR. EGR is ook niet per se de oorzaak, hoofdoorzaak is een ontwerpfout in pakking en kopbouten. Als het blok loepzuiver loopt, is de EGR ook zeker niet verstopt.