Het eerste wat me opkomt is duurzaam en stil . Straatracen ben ik niet zo'n type voor , wel soms om een petje op zijn plek te zetten.
Maar dat komt zeer zelden voor.Ben ook een type wat graag snel door een bocht wil.
De IS-F verdient een goed setje banden. Bij een auto met zo'n prestatie potentieel horen gewoon goede banden uit de categorie Ultra High Performance (UHP). Je hoeft echt niet altijd te scheuren om van goede banden profijt te hebben, maar als je het vermogen van die auto aanspreekt wil je wel dat het goed op de weg blijft en vooral dat je controle en vertrouwen houdt. Je kunt nog zulke fantastische tractioncontrol systemen hebben: het zijn uiteindelijk die vier stukjes rubber die je op de weg houden.
Het is inderdaad erg moeilijk.Ik heb bruikbare reacties gehad in het forum maar blijf me nog orienteren .
Heb ook contact gehad met de dealer en die had het over Yokohama dat het huismerk is maar of dat wat is, ik kan er niet veel over vionden behalver dat deze standaard onder Mercedes AMG en Audi A6/S7 .
Ik zie in bandentests (in dit soort grote maten) bijna nooit Yokohama in de top 5 staan - die zou ik dus lekker overslaan.
Liefste heb ik banden voor heel het jaar zoals een 4 seizoenenband maar volgens mij is dat vloeken in de kerk ;-)
All-Season banden zijn an-sich helemaal niet verkeerd, maar natuurlijk wel een compromis tussen en zomer- en winterband. Ook hier geldt weer: op een IS-F waar het stuurgedrag en wegligging ertoe doet, heb je de beste beleving en prestaties (grip, remweg, geluid, duurzaamheid) met zomerbanden. Als je in harte winter de auto niet kunt laten staan, dan kun je in de winter op all-season banden rijden (die passen beter bij Nederlandse winters dan winterbanden). Het Duitse blad
Sport Auto schreef 'De geteste all-season- en nog meer winterbanden staan ver af van de prestaties van sportieve zomerbanden' en dat was een test met 'slechts een BMW 330i'.
Ik neem je suggestie zeker mee om naar Aziatische meren te kijken.
Ik zou het puur baseren op hoe goed ze scoren - niet zozeer waar ze vandaan komen. Falken is bijvoorbeeld een prima Japans merk en ook Hankook scoort vaak prima, maar ze halen het niet bij Michelin, Continental, Goodyear en Bridgestone. Wie zich een IS-F kan veroorloven hoeft ook niet een paar tientjes te besparen op banden.
Als je tegen de prijs aanhikt dan zou ik zelfs een goed merk
tweedehands banden aanraden boven een nieuwe band van een budgetmerk. Booij Banden in Culemborg is een prima net bedrijf dat tweedehands banden verkoopt - dan heb je voor de helt van de prijs geen 8mm (nieuw) maar 7mm profiel op je banden.
TL;DR: Michelin Pilot Sport 4 (of de 4S).
op een forum vind je over banden uiteenlopende meningen. Op de volgende site vind je verzamelingen van bandentesten uitgevoerd door diverse organisaties en van verschillende jaartallen. Wil je meer “feiten”: kijk hier maar eens:
https://www.tyrereviews.com/
Maar om kort te gaan: Michelin Pilot Sport 4 is erg goed, of in jouw geval misschien de 4S variant daarvan. De Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 is iets goedkoper, maar vergelijkbaar met de Michelin Pilot Sport 4. De 4S tegenhanger van de Goodyear weet ik zo even niet uit mijn hoofd.
Precies wat
@D43m0n zegt! Ik zou ook voor een setje Michelin Pilot Sport 4S, Continental Sportcontact 6 of Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 kiezen. Dat zijn banden die steevast in de top 5 staan
bij de verschillende zomerbanden tests (in de maten 18/19/20 inch).