Zijn hier IS250 rijders van de 3e generatie? Wat zijn jullie ervaringen?

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Ik overweeg momenteel om een IS250 van de 3e generatie uit Duitsland te halen? Ik rijd momenteel een IS220d van de 2e generatie en heel even heb ik ook een 250 van de 2e generatie in bezit gehad (ik heb zoooo ontzettend veel spijt dat ik die verkocht heb).

Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe de IS250 van de 3e generatie zich verhoudt tot die van de 2e generatie? De IS300h komt mij wat bedaagder over, wellicht dat de 6 cilinder uitvoering dat wat kan compenseren. Daarnaast kan er natuurlijk niks op tegen het geluid van de V6.

Dus eigenlijk is mijn vraag, is het de moeite waard om een V6 van de 3e gen uit Duitsland te halen. Heeft ie meerwaarde tenopzichte van de IS300h? Of kan ik beter uitkijken naar een IS250 van de 2e generatie? Ik ben heel nieusgierig naar jullie ervaringen!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ik denk dat het een beetje appels met peren vergelijken is.
De IS300h verwacht ik van dat die zuiniger, comfortabele en vermoedelijk sneller is (volgens Lexus' systeem: "hoger nummer = meer vermogen"). Maarja... dan heb je geen V6.

@Stefan O vertelt hier over de GS250 die hij naar NL heeft gehaald, misschien kan je daar was inspiratie uit halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Maximus_1976

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Als ik zo op mobile.de kijk, gaat het erg moeilijk worden om een gen 3 IS250 te vinden die aan je wensen voldoet.
Vanaf 2012 is Lexus namelijk vooral hybrides gaan verkopen in Europe,
Tenzij je perse een niet-hybride wilt, zou ik toch kijken naar een IS300h of een GS450h als je de V6 experience wil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maximus_1976

Johno

Actief
23 jan 2022
439
188
43
Of een IS350 zoeken, dat is helemaal gaaf. Maar dan moet je over de plas zijn waarschijnlijk. Ik ben benieuwd naar waar de zoektocht eindigt. Het geluid van een V6 is inderdaad geweldig en daar kan een moderne hybride Lexus niet tegenop.
 

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
36
18
Motorgeluid.... tja...
Ik heb mijn IS300h juist gekozen vanwege de aangename stilte tijdens het rijden, waar bijna geen wagen tegenop kan. Dus voor mij geen brullende motor tijdens het rijden, ik kick op de stilte ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Ik ook, ik zweer bij de hybride, de rust in de auto, hoewel die bij Lexus beter is dan bij Toyota, en het geweldige comfort van de Lexus. Ik kan niet bijna wachten om over te stappen op nog meer comfort in de vorm van een NX300h, maar de spaarpot zit nog niet vol genoeg. Tot die tijd is de IS300h beslist geen straf om mee te blijven rijden en wordt daarmee de eerste die ik langer dan 3 jaar zal rijden, in mei heb ik 'm 3 jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben het eens dat het geen appels met appels vergelijk is, maar juist daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en meningen. Ik heb een zwak voor bijzondere auto's, vandaar dat de V6 in beeld komt. Gaaf die GS250 van Stefan O! Ik had me nooit gerealiseerd dat die GS er zo gaaf uit ziet. Ik had nog het beeld van de voorgaande generaties van de GS, die kunnen mij niet zo bekoren. Ik voeg die ook toe aan mijn zoekopdracht :). Ik zal ook eens bij van Enckevort informeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Bij mijn weten is de IS250 3e generatie nooit geleverd in Europa, alleen de IS300h en IS200t, waarvan zelfs de laatste nooit in Nederland is geleverd. Dus als je er al een vindt, komt die met vrij redelijke zekerheid van buiten Europa (grote kans op de VS).

Als eigenaar van een 2e generatie IS met V6 kan ik maar niet wennen aan die CVT van de IS300h, al is het verschil in verbruik wel echt enorm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
36
18
Als eigenaar van een 2e generatie IS met V6 kan ik maar niet wennen aan die CVT van de IS300h, al is het verschil in verbruik wel echt enorm.
Het lage verbruik is uiteraard ook een van de redenen waarvoor je een hybride neemt. Als je het geen probleem vindt om 1 op 8 te rijden, dan moet je gewoon geen hybride nemen lijkt me.
En wennen aan de CVT... dat hoor / lees je wel vaker. Ik heb er zelf eerlijk gezegd geen moeite mee. Zelf vind ik het nog altijd indrukwekkend dat je in IS300h zelfs bij een constante snelheid de toerenteller soms op en neer ziet schieten, zonder dat je daar iets van hoort of merkt. Die CVT werkt gewoon prima, alleen ben er niet als eerst mee weg als het verkeerslicht op groen springt; als je dat wil moet je toch voor de V6 gaan.
 
13 jun 2019
177
53
28
Eens met alle hybride adepten hiervoor. Alleen het stationaire geluid als je er naast staat van een 6 pitter is natuurlijk wel veel mooier. Stationair klinkt mijn IS bijna hetzelfde als ooit mijn Priussen. Niet indrukwekkend. Denk overigens dat er kwa geluid op snelheid weinig verschil is tussen de hybride en de 6 pitter door de isolatie al kan ik daar niet van getuigen.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Eens met alle hybride adepten hiervoor. Alleen het stationaire geluid als je er naast staat van een 6 pitter is natuurlijk wel veel mooier. Stationair klinkt mijn IS bijna hetzelfde als ooit mijn Priussen. Niet indrukwekkend. Denk overigens dat er kwa geluid op snelheid weinig verschil is tussen de hybride en de 6 pitter door de isolatie al kan ik daar niet van getuigen.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de 6cil een prettige roffel heeft wanneer je even goed gas geeft.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Maareh, wat let je om gewoon een IS250 van de tweede generatie te kopen? Als je die met spijt achteraf verkocht hebt, dan koop je toch gewoon een 2nd gen IS? Ik zie nu maar liefst drie (3!) Executives te koop staan op Gaspedaal.nl. Een heeft zelfs de zeldzame PCS optie (adaptieve cruise control). Uiteenlopende prijzen en km-standen dus er zal vast wel iets van je gading tussen zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Motorgeluid.... tja...
Ik heb mijn IS300h juist gekozen vanwege de aangename stilte tijdens het rijden, waar bijna geen wagen tegenop kan. Dus voor mij geen brullende motor tijdens het rijden, ik kick op de stilte ;)
Ik vind een is300h juist erg brullen bij acceleratie en dan kan ik een accelererende v6 toch meer waarderen. Ik kan echt niet wennen aan CVT. Mijn eerdere hybride Toyota had dat ook en ik vind het persoonlijk verschrikkelijk.
Op snelheid is mijn v6 zò stil dat de EV Ioniq van mijn werk nog meer geluid maakt.
Maar dat zal wel aan de banden liggen.
Voor het verbruik moet je natuurlijk geen v6 hebben maar dat is nu net juist wat me niets boeit met de km's die ik rijdt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator en Higgie

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Toch vind ik dat er een wezenlijk verschil is tussen het stofzuigergeluid wat de Prius maakt als je die op zijn flikker geeft en het geluid wat mijn IS300h maakt als ik hetzelfde doe; die Prius schreeuwt het uit en de IS300h begint genoeglijk te blazen vanuit die 2.5L en 223pk's. En nee, dat is geen vergelijk met de 6 cilinders, hybride of niet.
Overigens zijn de hybrides niet direct wakker als je die vanuit stilstand de sporen geeft, er zit echt wel een momentje in dat je denkt van hallo, we gaan!! Maar dan gaat 'ie ook wel ;) :)
Lastige vergelijking en ook hier weer heeft het veel met persoonlijke beleving te maken.

En oh ja, ik ben verzot op de rust in de IS300h als ik onderweg ben, ik zeg het elke weer :love:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe de IS250 van de 3e generatie zich verhoudt tot die van de 2e generatie? De IS300h komt mij wat bedaagder over, wellicht dat de 6 cilinder uitvoering dat wat kan compenseren. Daarnaast kan er natuurlijk niks op tegen het geluid van de V6.

Dus eigenlijk is mijn vraag, is het de moeite waard om een V6 van de 3e gen uit Duitsland te halen. Heeft ie meerwaarde tenopzichte van de IS300h? Of kan ik beter uitkijken naar een IS250 van de 2e generatie? Ik ben heel nieusgierig naar jullie ervaringen!
Ik kan me de aantrekkingskracht van een IS 250 goed voorstellen. De hybride techniek is prachtig technisch vernuft maar de beleving is compleet anders. De hybride is wat afstandelijker en klinkt minder mooi. Ik denk dat je in de V6 (met 6-traps automaat) meer snelheidsbeleving zult hebben en natuurlijk een mooier geluid.

Hoewel veel mensen erg te spreken zijn over de hybride aandrijflijnen van Toyota/Lexus is het niet voor niets dat Lexus nu is gekomen met een NX 500h die juist geen e-cvt heeft om de groep kopers aan te spreken die geen e-cvt willen.

Het beste advies is om ze gewoon eens te proefrijden. Rij de IS 300h ook zeker in de Sport stand want dan reageert het gaspedaal een heel stuk scherper.

De IS300h verwacht ik van dat die zuiniger, comfortabele en vermoedelijk sneller is (volgens Lexus' systeem: "hoger nummer = meer vermogen").
Helaas ie de nummering vooral marketing want volgende specificaties is de IS 250 nét ietsje sneller dan de IS 300h op de 0-100.
IS 250: 8,1s / 225km/h
IS 300h: 8,3s / 200km/h

Bij mijn weten is de IS250 3e generatie nooit geleverd in Europa, alleen de IS300h en IS200t, waarvan zelfs de laatste nooit in Nederland is geleverd. Dus als je er al een vindt, komt die met vrij redelijke zekerheid van buiten Europa (grote kans op de VS).
De 3e generatie IS 250 is wel nieuw geleverd in Duitsland. Zie de Duitse prijslijst: https://www.auto-preisliste.de/down...marken/file/29447-2013-05-preisliste-lexus-is. Zo te zien wel maar vrij kort want op de Duitse prijslijst van 2015 komt ie niet meer voor, dan heb je alleen nog de 200t en 300h.

@Maximus_1976 de GS heb ik verkocht. Staat te koop bij Lexus Breda
Hoe bevalt de IS 300h jou na die mooie GS 300 en GS 250? Rij je liever een benzine V6 of een hybride viercilinder?
 
13 jun 2019
177
53
28
Ik heb overigens begrepen dat de laatste generatie IS in veel landen waaronder de VS niet meer leverbaar is als hybride. Vind ik best wel een deceptie. Hier overigens helemaal niet leverbaar zoals bekend, dus dat scheelt weer afwegingen.