V
Verwijderd lid 3623
Guest
Inmiddels heb ik de IS200 ongeveer 3 weken in bezit en ben ik er achter dat het om de Executive-uitvoering gaat.
En zoals ik bij 'Even voorstellen' heb aangegeven, wilde ik eerst 'gewoon' met de auto rijden om te kijken hoe hij zich houdt en om te kijken wat mij gaat opvallen. Waarna daarna het onderhoud langzaam maar zeker kan beginnen.
Afgelopen vrijdag heel even bij UsedLexus langs geweest om een oordeel over de technische staat te vormen (waarvoor nogmaals dank!!!!).
Conclusie: Niet gek voor een auto zonder enig vorm van bekende onderhoudsgeschiedenis, onlogische tellerstand (op het rapport is terug te zien dat de stand tot 2x toe verkeerd is ingevoerd, om vervolgens weer te hervatten) en een stickertje op de distributiekap waarop staat dat de distributieriem na 2 jaar en 40.000 km. al vervangen zou zijn..
De vorige eigenaar heeft zijn best gedaan om alle delen die (vlieg) roest hebben te verbloemen met zilverkleurige lak. Zo ook de remklauwen incl. rubbers, blokken, antipiepplaatjes e.d.
Langzaam maar zeker wil ik deze auto zijn (achterstallig) onderhoud laten inhalen.
E?n van de eerste zaken waar ik tegenaan liep, was de OEM-radio die niet werkte.
Nadat ik deze heb uitgebouwd, leek hier maar 1 stekker voor aanwezig te zijn, waar ook nog eens de nodige steekklemmen aan geknepen zijn. Wanneer ik verder kijk bij de versterker naast het dashboardkastje, zie ik dat hier hetzelfde gebeurt is.
Inmiddels ben ik aan de elektrische schema's gekomen, maar hier kom ik toch niet geheel aan uit. Wie kan mij advies geven?
In de tussentijd zal ik dit topic updaten met foto's en de voortgang van het onderhouden!
En zoals ik bij 'Even voorstellen' heb aangegeven, wilde ik eerst 'gewoon' met de auto rijden om te kijken hoe hij zich houdt en om te kijken wat mij gaat opvallen. Waarna daarna het onderhoud langzaam maar zeker kan beginnen.
Afgelopen vrijdag heel even bij UsedLexus langs geweest om een oordeel over de technische staat te vormen (waarvoor nogmaals dank!!!!).
Conclusie: Niet gek voor een auto zonder enig vorm van bekende onderhoudsgeschiedenis, onlogische tellerstand (op het rapport is terug te zien dat de stand tot 2x toe verkeerd is ingevoerd, om vervolgens weer te hervatten) en een stickertje op de distributiekap waarop staat dat de distributieriem na 2 jaar en 40.000 km. al vervangen zou zijn..
De vorige eigenaar heeft zijn best gedaan om alle delen die (vlieg) roest hebben te verbloemen met zilverkleurige lak. Zo ook de remklauwen incl. rubbers, blokken, antipiepplaatjes e.d.
Langzaam maar zeker wil ik deze auto zijn (achterstallig) onderhoud laten inhalen.
E?n van de eerste zaken waar ik tegenaan liep, was de OEM-radio die niet werkte.
Nadat ik deze heb uitgebouwd, leek hier maar 1 stekker voor aanwezig te zijn, waar ook nog eens de nodige steekklemmen aan geknepen zijn. Wanneer ik verder kijk bij de versterker naast het dashboardkastje, zie ik dat hier hetzelfde gebeurt is.
Inmiddels ben ik aan de elektrische schema's gekomen, maar hier kom ik toch niet geheel aan uit. Wie kan mij advies geven?
In de tussentijd zal ik dit topic updaten met foto's en de voortgang van het onderhouden!