Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Klopt, al gaan we -20 nooit meer halen.Dat is ook een voordeel van de keuze voor winterbanden, lekker zacht en stil ook al vriest 't 20 graden.
Nee, ik niet. Heb de luxe van 2 complete sets, dus zomer en winter. Had een 2de set originele LS 600h velgen kunnen bemachtigen op ebay via de UK. Betekend wel dat ik ook een 2de set TPMS sensoren moest hebben, die heb ik toen (2022) door Peterman Enschede nieuw laten plaatsen, een dure grap. Weet nu beter.Rij jij in de zomer dan door met winterbanden?
OK, dit verhaal krijgt nog een klein staartje. Ik schaam me echt heel diep, maar ben toch ook wel benieuwd wat jullie diagnoses/meningen zijn...
De nieuwe zomerbanden worden eindelijk gemonteerd (jaja, rijkelijk laat, I know), dus de zomerset weggebracht. Nu pas zag ik bij rechtsachter ook de binnenkant van de band... schrik! Nogmaals: dit was van buitenaf niet te zien en ik had dit ook totaal niet verwacht na één seizoen.
Jullie enig idee waarom de binnenkant zoveel meer slijt, en waarom dit rechts meer lijkt te zijn dan links? De meeste km's zijn trouwens de dagelijkse woon-werk ritjes.
By the way: vanmiddag haal ik de set weer op met verse Goodyear Eagle F1's. Ben benieuwd.
Ik ben het volledig met je eens. Ik hou 2,5 mm aan voor zomerbanden en 4 mm voor winterbanden. Bij minder profiel zal de kans op wegglijden en de remweg aanzienlijk kunnen toenemen en de daaruit voortvloeiende mogelijke schade zal snel meer kosten dan een nieuwe set banden. Het beproeven hoe effectief de kreukelzones in je eigen lijf zijn, is een experiment dat ik liever voorkom.Persoonlijk vervang ik banden eerder iets te vroeg dan te laat. Daar kun je over soebatten maar ik vind de wettelijke eis van 1.6 mm veel te weinig. Als het flink regent wil ik ook op de bandjes kunnen vertrouwen.
Schuin afslijten ook bij die van mij achter, maat voor de f-sport is 265/35/19. staan er altijd wat schuin onder dus binnenkant gaat wat sneller, die van mij uitgelijnd bij lexus een tijd terug en bij vervanging voorbanden alles weer gecheckt en staat allemaal goed. achterbanden liggen er nu 56000 km om en kunnen ook nog wel ff, bridgestone potenza 050OK, dit verhaal krijgt nog een klein staartje. Ik schaam me echt heel diep, maar ben toch ook wel benieuwd wat jullie diagnoses/meningen zijn...
De nieuwe zomerbanden worden eindelijk gemonteerd (jaja, rijkelijk laat, I know), dus de zomerset weggebracht. Nu pas zag ik bij rechtsachter ook de binnenkant van de band... schrik! Nogmaals: dit was van buitenaf niet te zien en ik had dit ook totaal niet verwacht na één seizoen.
Jullie enig idee waarom de binnenkant zoveel meer slijt, en waarom dit rechts meer lijkt te zijn dan links? De meeste km's zijn trouwens de dagelijkse woon-werk ritjes.
By the way: vanmiddag haal ik de set weer op met verse Goodyear Eagle F1's. Ben benieuwd.