Ik heb daar (nog) geen last van. Het kan ook duiden op meer speling of slijtage van de achterwielophanging. Maar bandenspanning, belading en rijstijl kunnen dit beïnvloeden. Welke banden heb je?De boot weggebracht voor de jaarlijkse keuring. Gelukkig geen probleem.
Alleen de achterbanden waren scheef afgesleten, aan de binnenkant van de band kaal en aan de buitenkant ruim voldoende profiel. Ze hebben de wielen uitgelijnd en er was wel een kleine afwijking dus die is nu ook weer weg.
Maar benieuwd waar dat schuin slijten dan vandaan kan komen als de uitlijning niet echt de verklaring geeft![]()


Dit is vreemd, op CL in het 4LS forum verstellen sommige het camber moedwillig voor de "looks".Even ingelogd, is niet stelbaar bij 4LS:
Bekijk bijlage 184521
Als er daadwerkelijk afwijkingen zijn, trekt het nog ietwat bij, bij stellen van het toespoor, maar dat gaan om tienden. Maar is dus niet op voorgeschreven specs terug te 'schroeven'. Dat krijg je enkel voor elkaar door versleten of kromme delen te vervangen.
Voor 5LS geldt hetzelfde:
Bekijk bijlage 184521
Er zijn maar weinig auto's waarbij het camber achter stelbaar is, door uitlijning.

…
) met de hand gewassen.
heet dat zo ? … oh dat zei ik al 

) drooggewreven.
.


Wedden dat je daar anders over denkt als het onder je motorblok ligt? Niet dat dat bij een Lexus gebeurt uiteraard...Niets zo mooi als glanzende heldere olie![]()


Heb jij de 2CV-test gedaan met een mandje verse eieren op de achterbank met je CT?De wielkasten zaten vol met de zooi die ook aan de zijkant zit, combinatie van klei en soort kalksteen van de paden.


Voorzichtig mer perslucht, of zo'n speciaal setje van ome Alie gebruiken. bijvoorbeeld zoiets (alleen ter voorbeeld hoor!)Inmiddels wat zitten zoeken. Water in het gootje van het zonnedak gedaan. De afwateringen aan de voorkant werken prima. Aan de achterkant werkt er eentje, aan de bestuurderskant. Water komt daar netjes onder de auto vandaan. Aan de bijrijderskant stroomt geen water onder de auto vandaan helaas. Ik ben bang dat dat water dan ervoor zorgt dat de mat achter de bijrijdersstoel nat wordt. Ik heb het idee dat de verstopping dus ergens aan de onderkant zit, of dat daar iets mis is met het slangetje. De hemel rondom het zonnedak ziet er nog steeds netjes en droog uit. Nu uitzoeken hoe ik bij dat slangetje kan komen.... Wordt vervolgd![]()