Ik heb daar (nog) geen last van. Het kan ook duiden op meer speling of slijtage van de achterwielophanging. Maar bandenspanning, belading en rijstijl kunnen dit beïnvloeden. Welke banden heb je?De boot weggebracht voor de jaarlijkse keuring. Gelukkig geen probleem.
Alleen de achterbanden waren scheef afgesleten, aan de binnenkant van de band kaal en aan de buitenkant ruim voldoende profiel. Ze hebben de wielen uitgelijnd en er was wel een kleine afwijking dus die is nu ook weer weg.
Maar benieuwd waar dat schuin slijten dan vandaan kan komen als de uitlijning niet echt de verklaring geeft![]()


Dit is vreemd, op CL in het 4LS forum verstellen sommige het camber moedwillig voor de "looks".Even ingelogd, is niet stelbaar bij 4LS:
Bekijk bijlage 184521
Als er daadwerkelijk afwijkingen zijn, trekt het nog ietwat bij, bij stellen van het toespoor, maar dat gaan om tienden. Maar is dus niet op voorgeschreven specs terug te 'schroeven'. Dat krijg je enkel voor elkaar door versleten of kromme delen te vervangen.
Voor 5LS geldt hetzelfde:
Bekijk bijlage 184521
Er zijn maar weinig auto's waarbij het camber achter stelbaar is, door uitlijning.