Enkele zeldzame nuttige verkeershulpjes: de achteruitrijcamera en de cross traffic alert inderdaad.
Overigens vind ik de hele aanrijding van een onvoorstelbare onbenulligheid. Op een parkeerplaats geef je elkaar gewoon even de ruimte. "Vandaag rij jij achteruit het parkeervak uit, morgen doe ik dat". Ook ik ga stapvoets achteruit en tot op heden stopt het andere verkeer écht wel. Al was het maar omdat zij dan mijn vrijgekomen plekje kunnen innemen......
Ik heb wél meegemaakt -ik had mijn Prius nét een half jaartje nieuw gekocht- dat ik achteruit een parkeervak instak en dat de druifkluns in het parkeervak er naast het nodig vindt, gewoon vooruit rijdend notabene, uit zijn vak weg te rijden. Pardoes mijn flank induikend. Ik weet, de Prius is niet moeders mooiste maar om een hele auto over het hoofd te zien die pal voor je aan het inparkeren is, daar denk ik dan ook weer wat van.
Uiteindelijk werd het een 50/50 verantwoordelijkheidsverhaal: ik reed achteruit maar de tegenpartij verliet een parkeervak. Allebei fout....