Bobusa
Stamgast
- 12 okt 2008
- 1.060
- 917
- 113
@Higgie, jij dacht er bijna op hetzelfde moment aanIedereen rijdt toch zo een parkeervak uit? Je hebt geen keus, en anderen geven je dan de ruimte. Je weet toch dat dit continu op een parkeerterrein gebeurt?
Hopelijk valt de schade mee.
(Lang leve de 360° camera en vier radars naar de zijkanten die mij netjes waarschuwen voor kruisend verkeer.)
Dat is het ook, die jongeman heeft mij never nooit gezien. Dus ik ben benieuwd wat de verzekering gaat beslissen.Uiteindelijk werd het een 50/50 verantwoordelijkheidsverhaal: ik reed achteruit maar de tegenpartij verliet een parkeervak. Allebei fout....
Zo werkt dat schijnbaar tegenwoordig veel te vaak niet meer.Overigens vind ik de hele aanrijding van een onvoorstelbare onbenulligheid. Op een parkeerplaats geef je elkaar gewoon even de ruimte. "Vandaag rij jij achteruit het parkeervak uit, morgen doe ik dat".
Of een veilige ruime parkeerplek pakken die niet om de hoek zit, je moet dan wat verder lopen, en gewoon achteruit inparkeren. Dan heb je beter overzicht bij het wegrijden, snap dat het niet handig is om dan je boodschappen in de kofferbak te doen, maar daar word je vanzelf wel handig in. Of gewoon eerst de auto uit het vak rijden en dan de boodschappen in de kofferbak doen (mits het boodschappenkarretje volgeladen er nog staat en niet gejat is).parkeerplekken
wat wordt de €-schade voor de nieuwe bumper?Vandaag de Lexus naar de dealer gebracht voor schade reparatie. Hopenlijk as vrijdag ophalen met een nieuwe glimmende achterbumper en hopenlijk netjes gewassen (binnen én buiten). Wel jammer dat ik een Toyota Corolla station als leenauto mee kreeg...
Denk dat dit wel een pragmatische oplossing is ja. Ik hoef niet perse voor de deur te staan en er zijn zelfs op zaterdag daar nog genoeg 'veilige parkeerplekken' open. Hele dure les, maar wel een les. Overigens gisteren bij Huuskes-Kokkeler (vh Hanterink Autoschade) geweest. Bumper, reflector en twee sensoren....€2500,- De verzekering (Univé) heeft bepaald dat ik aansprakelijk ben. Dat de tegenpartij na het eerste boem-contact nog 3,5 meter is doorgereden, niet heeft uitgekeken, niets heeft gedaan om de aanrijding te voorkomen is kennelijk ook niet relevant. Gelukkig All-Risc in trede 11. Kreeg al bericht dat ik de komende drie jaar samen iets van €650 meer moet betalen. Nog geen definitief bedrag gelezen, want schade tegenpartij is niet bekend en ze weten mijn schadebedrag ook nog niet want overigens wel vreemd is. Ze hebben Huuskes-Kokkeler zelf aangestuurd om mij te bellen voor een schouw-afspraak.Of een veilige ruime parkeerplek pakken die niet om de hoek zit, je moet dan wat verder lopen, en gewoon achteruit inparkeren. Dan heb je beter overzicht bij het wegrijden, snap dat het niet handig is om dan je boodschappen in de kofferbak te doen, maar daar word je vanzelf wel handig in. Of gewoon eerst de auto uit het vak rijden en dan de boodschappen in de kofferbak doen (mits het boodschappenkarretje volgeladen er nog staat en niet gejat is).
Geschat door Lexus zou dat naar de 2500 gaan. Voor mij voordeliger om dit via de verzekering te laten doen dan het zelf te betalen. Gaat me via de verzekering de komende 5 jaar ca 1000 euro meer kostenwat wordt de €-schade voor de nieuwe bumper?
Dan is de vervanging van mijn bumper een goede prijs. €2500. Ik bedoel niet te veel. Ook de bumper vervangen, daarbij 2 sensoren en de li reflectorGeschat door Lexus zou dat naar de 2500 gaan. Voor mij voordeliger om dit via de verzekering te laten doen dan het zelf te betalen. Gaat me via de verzekering de komende 5 jaar ca 1000 euro meer kosten![]()